Volledige versie bekijken : Foto per foto laden
Ea.Z
%Europe/Berlin %904 %2005, 21:42
hoi,
jaja,
hier ben ik weer met een theorie vraag, en dus geen echte scripting vraag
stel ik ga een fotogallery maken
en kwil alle thumbnails laten preloaden
maar wel 1per1
dus als thumb1 klaar is met preloaden, dat DAN PAS de 2de begint?
en niet allemaal tegelijk..(want dat zorgt voor traag loaden en bandbreedte vreten)
ik heb nog niets geprobeert door tijdgebrek, maar heb er toch al een aantal keer over zitten denken..
eerst dacht aan een setInterval, maar dat leek me geen oplossing aangezien het laden rap of trager kan verlopen... dus nee...
ik heb ook gedacht aan een dowhile loop waarbij elke foto bij de onLoadInit een var instelt zodat de loop weet om naar de volgende foto te gaan...
dit lijkt me een oplossing, maar lijkt me toch ook niet perfect...
iemand betere voorstellen?
TheDutch
%Europe/Berlin %911 %2005, 21:53
Ik zou dan één MovieClipLoader gebruiken met een array van images en dan bij elke onLoadComplete() een shift doen van de array en weer een nieuwe loadClip() uitvoeren binnen dezelfde MovieClipLoader instantie. Wanneer de array leeg is weet je kunt stoppen met inladen :).
eenmacgek
%Europe/Berlin %912 %2005, 21:54
Zijn dit niet allemaal moeilijke oplossingen, als je gewoon keyframes in je preloader zet en daar de afbeeldingen in plaatst? Of zeg ik nou iets heel stoms?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %913 %2005, 21:54
Actionscript Tutorials (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338) -> moviecliploader class -> de laatste
Die begint met 1tje die alles in 1x probeert te laden maar in de laatste post staat er ook 1 die ze 1 voor 1 inlaad :)
TheDutch
%Europe/Berlin %914 %2005, 21:56
theFlashWizard, gaat die tutorial niet over het laden van meerdere fotos met meerdere MovieClipLoaders tegelijkertijd? Als dat zo is, is die tutorial niet van toepassing hier :).
theFlashWizard
%Europe/Berlin %914 %2005, 21:57
daar gaat die tutorial idd over maar aant einde staat een ander script die 1 voor 1 inlaad :)
TheDutch
%Europe/Berlin %917 %2005, 22:00
Volgensmij niet laden per foto zodat er maar 1 foto per keer volledig geladen wordt. Maar jij zult het weten ;).
*edit: Ik zie nu dat theFlashWizard post #9 bedoeld van die topic. Misschien handig om dat de volgende keer te zeggen, anders zien mensen dat over het hoofd :).
theFlashWizard
%Europe/Berlin %922 %2005, 22:08
ik zei:
in de laatste post
en later nog:
aant einde
dus ik heb et echt wel gezegt.. ;)
hmm het laden is niet helemaal klaar maar dan iig toch wel bijna dan toch?
anders is het simpelweg een kwestie van een stukje verplaatsen naar een onLoadComplete :)
TheDutch
%Europe/Berlin %924 %2005, 22:10
Je hebt helemaal gelijk! Ik wil je een PB sturen maar je box is vol :P.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %927 %2005, 22:15
few (A) ow god wat heb je nou weer te moppere :D;)
maar hijs geleegd hoor :)
TheDutch
%Europe/Berlin %928 %2005, 22:17
Ik weet niet wat het is, ik ben vandaag in een mopper stemming. Maar dat lees je in de PB wel ;).
Fatty Owl
%Europe/Berlin %936 %2005, 22:28
ik heb pas een class geschreven dat ik gemakkelijk images kon loaden door 1 regel, en dan op vragen wanneer die klaar was met laden. Ik laadde toen de foto'"s uit een array in een oEF. Bij elke loadComplete ,verhoogde ik i met een en loadde ik item nummer i uit de array. zoiets dus:
var myIMG:ImageLoader = new ImageLoader(this);
var fotos:Array = ["foto1.jpg", "foto2.jpg", foto3.jpg"];
var i:Number = 0;
myIMG.load(fotos[i]);
this.onEnterFrame = function(){
if(myIMG.loadComplete()){
i++
myIMG.load(fotos[i]);
}
}
en dan nog met delete onEnterFrame enzo :p
theFlashWizard
%Europe/Berlin %948 %2005, 22:45
was dat nog voor mx dan? want met de versies daarna hebben we daar toch de onLoadComplete event voor ? :)
Fatty Owl
%Europe/Berlin %041 %2005, 01:00
nee ,maar die event kende ik nog niet :p.
Ea.Z
%Europe/Berlin %081 %2005, 01:57
ok thx all:)
@TheDutch
dit lijkt me een goede oplossing:)
@FlashWizard
zal eens zien naar je tut, ben benieuwd:)
@Fatty
dit is positief bedoeld: GET A LIFE :p;)
(een goede programmeur is lui:p wel toffe oplossing:))
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.