Volledige versie bekijken : Messengerachtig script met XMLSocket e.d.
jwvdv
%Europe/Berlin %849 %2005, 20:23
Heeft iemand soms een voorbeeld van een soort van messengerscript?
Een die werkt met XMLSocket e.d.?
Bij voorbaat dank,
Jan Willem van der Veer
TheDutch
%Europe/Berlin %861 %2005, 20:41
Lees de regels even voor dat je dingen plaatst op dit forum. Regel #9 bijvoorbeeld :).
Dauntless
%Europe/Berlin %897 %2005, 21:32
Het vragen om kant-en-klare scripts, of volledige tutorials ("hoe is dit gemaakt?") is niet toegestaan - FlashFocus is er om je te helpen bij specifieke problemen, maar niet voor complete scripts, uitleg of requests.
Overigens moet je gewoon leren werken met XML in flash (en daar zijn zeer veel tutorials voor). Als je kan werken met XML in flash kan je automatisch ook met de XMLSocket classe werken, aangezien je gewoon de binnenkomende data moet analyseren en zorgen dat er iets met gedaan wordt.
jwvdv
%Europe/Berlin %547 %2006, 13:07
Overigens moet je gewoon leren werken met XML in flash (en daar zijn zeer veel tutorials voor). Als je kan werken met XML in flash kan je automatisch ook met de XMLSocket classe werken, aangezien je gewoon de binnenkomende data moet analyseren en zorgen dat er iets met gedaan wordt.
Het is natuurlijk ook leuk om een keer een voorbeeld te vragen en niet gelijk afgezeurt te worden :) .
Maar jah... Omdat jullie het vragen zal ik zelf nog wel even op zoek gaan naar een aantal voorbeeldscripts die ik al eerder gezien had, maar die niet kunnen werken met PHP.
In elk geval bedankt voor de samenwerking.
PS: Jullie zijn toch de beste flash-resource site? Waarom vind je dan geen enkel PHP-FLAS (XMLSocket)-script in jullie resources?
Op flashfreaks.com beweren ze trouwens hetzelfde.
Dauntless
%Europe/Berlin %593 %2006, 14:15
flashfreaks.com was denk ik een rippoff van deze site en die domeinnaam is nu te koop.
Overigens is het vrijwel onmogelijk om elk topic van flash te bespreken ;). Waarom hebben we geen tutorials over geavenceerde wiskunde in flash, of tuts over 3d technieken in flash, of hoe je een CMS maakt in flash met ASP en MSSQL ? Dat gaat gewoon niet. En we zijn zowieso wel de grootste flash community van Belgie en Nederland hoor.
Met php heb ik trouwens ook nog geen socket geschreven. Blijkbaar kan dat wel met PHP5, maar 'k heb het zelf nog niet geprobeerd. Als je misschien in het serverside forum post met de vraag hoe een socket in PHP ongeveer werkt, dan kunnen ze je daar al helpen. Dan moet je alleen nog met xml in flash leren werken, en er staan goede tutorials over xml in flash op www.kirupa.com
septunas
%Europe/Berlin %612 %2006, 14:42
op moock.org staat er ergens een xml based voorbeeld van een chat applicatie.
weet niet of het dat is wat je zoekt, maar het komt zeker in de buurt.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.