Volledige versie bekijken : Boek "van duuren" vraagje
JAZZ26022003
%Europe/Berlin %525 %2005, 13:36
Met de vakantie had ik graag wat gelezen en geleerd over actionscript. Sta op het punt het boek "leer jezelf makkelijk...Flash MX as" van "Bob van duuren". Heeft er iemand dit boek al gelezen? En natuurlijk wat vond je ervan? Of heeft er iemand andere aanraders. Ik kan werken met flash en weet een beetje hoe as in elkaar zit maar ik zou zelf niks kunnen schrijven bv.
Dank op voorhand voor de reacties.
flashfreak
%Europe/Berlin %594 %2005, 15:16
ikzelf heb hier een boek liggen: Flashdesign voor vormgevers. ISBN: 90 395 2275 8
Het gaat niet helemaal over Flash, ook over beter tekenen, serverside scripting etc.
Echt een aanrader!
TheSilentWitness
%Europe/Berlin %596 %2005, 15:19
Maar het gaat wel over AS 1.0, en aangezien jij MX 2004 hebt, kan je beter AS 2.0 leren:)
Daarom kan je denk ik beter een goed boek over ActionScript 2.0 kopen, maar ik vrees dat er niet veel zijn in het nederlands
Roenes
%Europe/Berlin %613 %2005, 15:43
Maar het gaat wel over AS 1.0, en aangezien jij MX 2004 hebt, kan je beter AS 2.0 leren:)
Daarom kan je denk ik beter een goed boek over ActionScript 2.0 kopen, maar ik vrees dat er niet veel zijn in het nederlandsBen ik niet met je eens. Aangezien JAZZ aangeeft dat hij zelf geen AS zou kunnen schrijven is het geen strak plan om met AS2 te beginnen. Hij kan dan beter eerst de basis van AS1 leren en daarna overgaan op AS2 omdat AS2 erg veel steunt op AS1. AS2 boeken richten zich vaak meer op het opzetten van classes ed en deze boeken gaan ervan uit dat je met AS1 overweg kan :)
Welk boek je het best kan gebruiken om AS te leren weet ik niet. Flashdesign voor vormgevers zou ik niet gebruiken. Ik heb het boek ook liggen en heb het helemaal gelezen maar als je AS wilt leren schiet je er niet veel mee op. Er worden wel wat voorbeelden gegeven maar er wordt wel vanuit gegaan dat je al het een en ander van AS weet.
Misschien is zo'n AS Bible een plan? Ik weet niet hoe zo'n boek in elkaar zit omdat ik die niet heb maar misschien kan iemand anders daar wat over vertellen :)
flashfreak
%Europe/Berlin %618 %2005, 15:50
TheSilentWitness, je zit fout, ik heb het boek hier voor me liggen, en het gaat over AS 2.0, check of geef je bron es.
TheSilentWitness
%Europe/Berlin %622 %2005, 15:56
@Roenes, je hebt gelijk idd:)
@Flashfreak, mijn antwoord was niet een reactie op jou antwoord hoor;)
flashfreak
%Europe/Berlin %634 %2005, 16:13
dan bied ik u mijn excuses aan, maar je antwoord klonk nogal raar.
en het is inderdaad aangeraden om eerst AS 1.0 te leren vooraleer verder te gaan.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.