PDA

Volledige versie bekijken : Dezelfde mc 2 verschillende ease types laten uitvoeren naelkaar.

ikbentj
%Europe/Berlin %512 %2005, 12:17
Hallo,

Misschien heb ik de titel een beetje vreemd voorwoord.. Maar hier leg ik het wat beter uit:

#include "lmc_tween.as"

function waggel() {

mc_pinguin.rotateTo(-5,2,"easeoutback");

mc_pinguin.rotateTo(10,4,"easeoutback");

}

waggel()

Nou is het probleem dus, dat maar 1 van deze opdrachten wordt uitgevoerd namelijk :

Hoe krijg ik het voor elkaar dat eerst de eerste opdracht wordt uitgevoerd, en daarna de andere.. Het is namelijk de bedoeling dat een pinguin begint te waggelen, door hem eerst naar rechts de roteren en daarna naar links.. en zo weer overnieuw.. Maar hier loop ik dus vast.. Heeft iemand een slimme oplossing?

TheZwier
%Europe/Berlin %528 %2005, 12:41
misschien helpt het als je lmc_tween.as ook post, kunnen we zien wat het script doet.

Anders zou ik zeggen:
function waggel() {
if(!links) {
links = true;
mc_pinguin.rotateTo(-5,2,"easeoutback");
}
if(links){
links = false;
}
}
interval = setInterval(waggel, 100);

Deze wisselt telkens gewoon tussen de functies.

Larsvu
%Europe/Berlin %530 %2005, 12:43
Ik ken deze class ook, je kan (als het dezelfde class is) kijken wanneer de motion gestopt etc. Maarrr... ik zou deze niet gebruiken, hij vraagt namelijk erg veel van je geheugen.

Wat wel goed kan, en het principe is hetzelfde, is gebruik te maken van de Tween class die in flash 8 is meegeleverd. Deze werkt veel efficienter dan die jij nu gebruikt. Ook bij de Tween class kun je dus kijken of een motion zijn einde heeft bereikt, vervolgens kun je dan aangeven dat die een andere functie moet uitvoeren.

Larsvu
%Europe/Berlin %535 %2005, 12:51
Maar als je toch deze class wil gebruiken.

http://hosted.zeh.com.br/mctween/doc_rotateto.html

En dan zou je kunnen doen:

function waggel() {
mc_pinguin.rotateTo(-5, 2, "easeoutback",0, waggelTerug);
}
function waggelTerug() {
mc_pinguin.rotateTo(10, 2, "easeoutback",0, waggel);
}
waggel()

ikbentj
%Europe/Berlin %547 %2005, 13:08
Is die tween class ook voor Macromedia Flash MX Professional 2004 als extensie te downloaden?

Pointer
%Europe/Berlin %559 %2005, 13:26
http://hosted.zeh.com.br/mctween/downloads.html