Volledige versie bekijken : betreft uploaden swf-files
pixelpolly
%Europe/Berlin %425 %2005, 11:12
Hallo, ik ben als beeldend kunstenaar aardig verslingerd geraakt aan flash, en heb hiermee dan ook mijn website meegebouwd.
Nu staan ze rechtstreeks als swf-files ge-upload op mijn domein: www.pixelpolly.com,
ik blijf me steeds afvragen of dit de beste manier is, of zal ik de files eerst in dreamweaver moeten zetten voor een beter resultaat?
Zou fijn zijn als ik hier een keer duidelijkheid in krijg.
Thanx!! Pixelpolly
A-Flash
%Europe/Berlin %430 %2005, 11:19
het enige nadeel is dat je de swf files nu wat makkelijker kan kopieren en ik weet niet als dat wel de bedoeling is
Flashingback
%Europe/Berlin %431 %2005, 11:21
Volgens mij maakt het niet uit hoe je bestanden upload. Uploaden is eigenlijk hetzelfde als een bestandje kopieren van een bepaalde map naar een nieuwe map dus het bestand blijft gewoon hetzelfde.
BDisOKE
%Europe/Berlin %439 %2005, 11:33
ik zou er een html omheen zetten.
Nu rekt de boel erg op bij hoge resoluties.
Waarmee je de bestanden upload maakt niets uit, kwestie van voorkeur / wat handig is.
kH_
%Europe/Berlin %477 %2005, 12:28
het enige nadeel is dat je de swf files nu wat makkelijker kan kopieren en ik weet niet als dat wel de bedoeling is
Dit kan tegenwoordig nog steeds te makkelijk hoor. Is in mijn ogen nog niet tegen te gaan (ik heb het nog niet gezien).
A-Flash
%Europe/Berlin %513 %2005, 13:19
Dit kan tegenwoordig nog steeds te makkelijk hoor. Is in mijn ogen nog niet tegen te gaan (ik heb het nog niet gezien).
klopt want als je weet hoe een computer een beetje werkt kan je ook zonder dat de rechtermuisknop of via ctrl+c het nog steeds kopieren.
pixelpolly
%Europe/Berlin %430 %2005, 11:20
Wat betreft kopiëren: je kunt je altijd beroepen op het auteursrecht als je iets ontwerpt, daar is een speciale stichting voor in A'dam. Ook kun je een vaste jaarlijkse bijdrage ontvangen als jouw afbeelding/illustratie in een boek in de bibliotheken belandt. (boek moet een isbn nr. hebben), dit kan een behoorlijk zakcentje zijn, maar je moet het wel bij de stichting beeldrecht aanvragen.
kH_
%Europe/Berlin %525 %2005, 13:36
Maar de meest miniscule aanpassing leidt er volgens mij weer toe, dat het toch weer geen plagiaat is. Ik weet er het fijne niet van, maar ik vraag me bijvoorbeeld vooral bij computer-gegenereerde plaatjes af, wanneer iets uniek is. Een kleine aanpassing in een fractal algoritme kan bijvoorbeeld een heel andere fractal tot gevolg hebben. Op dat moment heb je wel het algoritme afgejat, maar dusdanig aangepast dat de resultaat afbeelding er anders uitziet, maar toch wel weer net zo mooi (natuurlijke vormen zijn altijd mooi en waarom dat zo is ;))
kumpunna
%Europe/Berlin %429 %2007, 11:19
Hallo beste,
Zouden jullie mij kunnen zeggen hoe ik een swf op mijn site moet plaatsen ??
Als ik via macr.media flash een dia show of wmv insluit dan kan ik die swf op mijn site zetten,
maar dat bestand is dan wel heel groot 8 mb.
Als ik een flash bestand opstart (action scrript 2.0)en wmv invoeg
dan druk ik pubiceer,
maar dan verkrijg ik in de map mijn docs een flv bestand ,en een html bestand en een swf
en ook een flash document en ook nog een ac-runactive component
wat en hoe moet ik dat plaatsen,
ik zit al een tijd te experimenteren,,ik zou blij zijn als iemand mij een raad kan geven
alvast dank
groeten
Kumpunna
XP sp2
DsNL
%Europe/Berlin %444 %2007, 11:40
je moet het html bestand en het .swf bestand op de server plaatsen. Tenzij je een .flv extern wil inladen ;)
kumpunna
%Europe/Berlin %592 %2007, 15:13
je moet het html bestand en het .swf bestand op de server plaatsen. Tenzij je een .flv extern wil inladen ;)
Dank voor jou antwoord,,,het lukt mij nog niet
ik doe nog iets fout,,,
mijn site is : naty.be en de map ' yod ' daar zet ik de swf in ( naty.be/yod )
dan upload ik de volgende html naar index naty.be:
<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0"WIDTH=550 HEIGHT=400><PARAM NAME=movie VALUE="http://naty.be/yod/natmercswfserver.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=wmode VALUE=> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF> <EMBED src="http://naty.be/yod/natmercswfserver.swf" quality=high bgcolor=#FFFFFF WIDTH=550 HEIGHT=400 TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash"></EMBED>
</object>
wil je eens nakijken wat ik fout doe aub ??
groeten
kumpunna
Koen!
%Europe/Berlin %603 %2007, 15:29
Wil je hiervoor aub een nieuw topic aanmaken? Dit topic is 2 jaar oud. :S
DsNL
%Europe/Berlin %629 %2007, 16:07
als ik het goed heb, moet de .swf in dezelfde map staan als de html.. (not sure, ben nog een beginnende flasher ;) )
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.