Volledige versie bekijken : Verschillende knoppen zelfde code
FredericCox
%Europe/Berlin %064 %2005, 02:32
Hallo,
Ik heb in mijn flash zo'n 120 landen staan, allemaal een verschillende vorm maar als je op een land klikt moet ie telkens dezelfde code uitvoeren
bvb on(release){
_root.gotoAndPlay(3);
en een paar vars meegeven(steeds dezelfde)
}
Hoe kan ik al die knoppen maar één keer de code toewijzen zodat ik niet de ehele tijd moet copy/pasten?
latino
%Europe/Berlin %324 %2005, 08:47
in een functie stoppen en die functie steeds aanroepen?
behived
%Europe/Berlin %339 %2005, 09:09
dan moet hij de code om die functie aan te roepen nog altijd copy-pasten...
als je de buttons een instance name geeft als: button_1, button_2
kan je deze code gebruiken:
for(i=1;i<120;i++){
b=eval("button_"+i)
b.onPress = function(){
_root.gotoAndPlay(3);
}
}
gewoon in je action layer plaatsen...
latino
%Europe/Berlin %355 %2005, 09:31
yep :).....
Roenes
%Europe/Berlin %444 %2005, 11:40
Frederic, niet crossposten (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=810) aub :)
kH_
%Europe/Berlin %453 %2005, 11:52
Ik wil even iets zeggen hierover. Voor mensen die goed met ActionScript kunnen werken is het vaak handiger om helemaal geen gebruik te maken van Buttons. Waarom niet? Het enige voordeel van een Button is het feit dat je grafisch snel verschillende afbeeldingen (animaties) voor button evens kunt maken. Dit is allemaal ook gewoon met MovieClips te realiseren, zij het iets meer werk.
Het grote nadeel van Buttons:
- Je kunt in flash niet zomaar code in de timeline van een Button schrijven. Dat is VERREKTE irritant;
- Je kunt geen AS 2.0 class koppelen aan een Button (en dat is NOG irritanter!).
- Als je herbruikbare code wilt schrijven voor een button, dan zit je vast aan de oplossingen die in deze thread door anderen beschreven zijn. En zeg nou zelf, dat is toch niet echt netjes.
Voor mensen die vrijwel geen AS gebruiken is een Button echter wel een uitkomst.
Roenes
%Europe/Berlin %457 %2005, 11:58
Ik wil even iets zeggen hierover. Voor mensen die goed met ActionScript kunnen werken is het vaak handiger om helemaal geen gebruik te maken van Buttons.Heb je helemaal gelijk in. Daarom zie je ook de wat betere AS'ers nooit buttons gebruiken :D
Persoonlijk vind ik het ook *** dingen en gebruik ze nooit. Met MC's werkt stukken makkelijker :)
FredericCox
%Europe/Berlin %511 %2005, 13:15
Heb je helemaal gelijk in. Daarom zie je ook de wat betere AS'ers nooit buttons gebruiken :D
Persoonlijk vind ik het ook *** dingen en gebruik ze nooit. Met MC's werkt stukken makkelijker :)
graag..hoe gebruik ik dan mc's ipv buttons?
JAZZ26022003
%Europe/Berlin %530 %2005, 13:44
is er dan een metode dat je een button event bv
on (release) ofziets aan een mc kunt koppelen?
behived
%Europe/Berlin %535 %2005, 13:50
ja, bv:
on(press){
_parent.gotoAndStop(5);
}
De parent is nodig omdat een movieclip niet hetzelfde reageert als een button.
De code op een button brengt reactie teweeg in de tijdlijn waarop de button staat,
de code op een movieclip brengt een reactie teweeg in de tijdlijn in de movieclip
Roenes
%Europe/Berlin %665 %2005, 16:58
Het komt er op neer dat je alle acties die je aan buttons kan hangen (in code) op dezelfde manier in code aan een mc kan hangen :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.