PDA

Volledige versie bekijken : Mouse over met fla's

S.nD.r
%Europe/Berlin %526 %2005, 12:38
Hallo lezers,

Ik heb twee swfjes gemaakt en nu wil ik als ik over de ene ga de andere openen, dus gewoon een mouse over. Alleen als ik de gewone mouse over's gebruik voor gif's enzovoorst, dan werkt hij niet, hebben jullie misschien enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Gr,
Sander

moonwalker
%Europe/Berlin %560 %2005, 13:27
Geef wat meer uitleg aub. Voor de MouseOver effect kun je alles vinden in de help functie van Flash. Maar ik begrijp ook niet wat je bedoelt. Je hebt het eerste over 2 swf's en dan opeens over 2 gif's. Leg eens goed uit aub.

mw

theFlashWizard
%Europe/Berlin %681 %2005, 16:21
[Guide] Voordat je post (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=7649)

S.nD.r
%Europe/Berlin %791 %2005, 18:59
Wat ik bedoel is dat als ik met mijn muis over de ene FLA ga dan een andere FLA open, zoiets als bij de mouseover met gif's alleen dan nu met FLA's.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %836 %2005, 20:04
je bent niet duidelijker door 1 zin..
je werkt ook niet met fla's maar met swf's

Is het geheel helemaal in flash of is de rest van de site(denk ik) in html?

S.nD.r
%Europe/Berlin %366 %2005, 08:48
De rest is in html, ik hoop dat je me kun helpen.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %370 %2005, 08:52
weer 1 zin....

je gaat over iets in flash heen en dan wil je iets anders zien ipv waar je overheen gaat..

probeer eens gewoon een button te maken anders..
en dan het over frame anders in te vullen..

S.nD.r
%Europe/Berlin %390 %2005, 09:22
Ik zal het nog 1 keer proberen uit te leggen...

Ik heb 1 swf wat alleen bestaat uit een woord, als je daaroverheen gaat met je muis moet hij een andere swf openen, die heeft ook gewoon een timeline, daar verandert dat ene woord naar een ander woord. Als je dan met je muis er weer af gaat moet je de swf met dan ene woord weer zien.

Gr,

treurmars
%Europe/Berlin %411 %2005, 09:52
Klinkt zeer omslachtig. Als ik het goed begrijp wil je gewoon een button maken met een mouseover?
dit kun je ook gewoon doen door je tekst om te zetten naar een button (F8-> button), dan bij het "over" gedeelte je mouseover erop gooien en klaar.

Wil je meer een geanimeerde button dan moet je even zoeken op buttons icm movieclips.

succes! :)

Larsvu
%Europe/Berlin %549 %2005, 13:11
grappig, ik zie geen enkele reden om met 2 swf'jes te werken. Je moet inderdaad maar eens een tutorial over BUTTONS lezen. En wel doen he ;) want dat heb je blijkbaar niet gedaan.
Als je dat wel hebt gedaan, dan haal je het woord swf en graphic/movieclip door elkaar.
Dus denk aan buttons... en anders moet je met Localconnections gaan werken... maar dat wil je niet hiervoor gebruiken... buttons (in de helpfile intypen).