PDA

Volledige versie bekijken : Login in flex??

Master SWF
%Europe/Berlin %057 %2005, 01:22
Heey,
Ik ben net (een paar dagen) begonnen met flex en kan er al een klein beetje mee werken. :D :D :D
Nou heb ik een vraag, aangezien flex een server-based programma is, kun je er dan ook een inlog systeem mee maken dat ongeveer zo is als een PHP-inlog systeem????

Master SWF

TheDutch
%Europe/Berlin %516 %2005, 12:23
Met welke versie van Flex ben je bezig, 1.5 of 2.0a?

Master SWF
%Europe/Berlin %524 %2005, 12:34
Ik werk nu met flex builder 1.5 en mijn server is flex 1.5

Master swf

TheDutch
%Europe/Berlin %858 %2005, 20:36
Gebruik je PHP als serverside taal?

Dauntless
%Europe/Berlin %860 %2005, 20:39
Ik denk dat hij bedoelt dat hij het zonder PHP wil doen omdat Flex toch een serverside taal is (volgens hem).

TheDutch
%Europe/Berlin %866 %2005, 20:47
Wanneer dat het geval is kan je natuurlijk de gebruikersnamen en de gehashte wachtwoorden in een XML zetten en de login via de XML laten checken. Maar mijn voorkeur heeft dat zeker niet, dit in verband met security :).

Flex is voor alle duidelijkheid geen serverside-taal zoals PHP,Coldfusion,JSP of ASP. Het enige wat de Flex server doet is AS code genereren aan de hand van de MXML code die je gemaakt hebt. Vervolgens compileerd hij daar een SWF van en displayed hij die in de browser. Dus gooi de vergelijking alsjeblieft het raam uit ;).

Dus het antwoord op je vraag is helaas nee. Hiervoor moet je Flex combineren met een serverside-taal zoals PHP of via XML, maar dat laatste geniet niet mijn voorkeur.

Master SWF
%Europe/Berlin %795 %2005, 19:04
Bedankt voor de reactie, nou dat is dan duidelijk. Ik zal maar eens PHP gaan leren!!!!

Thanx,
Master swf