PDA

Volledige versie bekijken : get url werkt niet in html bestand

do_vos
%Europe/Berlin %538 %2005, 12:54
Hallo,

Wie kan mij helpen. Ik heb het volgende probleem.

Heb een hele tijd geleden een site gebouwd in Flash. Destijds ging wel alles goed. Nu moest ik er enkele wijzigingen op doorvoeren..ik ga publishen..en..

Het bestaat uit 2 scenes. 1 = intro, 2= site.

Dan publiceer ik een swf en een html bestand. In het swf bestand werken de links wel,maar in het html bestand niet!! Ik heb al alles geprobeert wat betreft pop-up etc. maar dat is het niet.Er gaat ergens iets fout zodra ik het swf bestand in een html zet. Dat wil zeggen direct vanuit Flash..maar ook als ik bijv. in frontpage het swf bestand in een html pagina zet.

Het vreemde is alleen dat een "mail" button het WEL doet. (mailto:......)

De action die onder de button zit is bijv.:

on (release) {
getURL("http://www.flashfocus.nl", "_blank");
}

Dauntless
%Europe/Berlin %591 %2005, 14:11
Vreemd probleem...

Nu is het wel zo dat frontpage zeer slechte code geeft voor het gebruik van een swf . Vergelijk hem eens met de code die je krijgt als je de html publisht via flash.

do_vos
%Europe/Berlin %595 %2005, 14:16
Ik heb beide al geprobeerd. D.w.z. publiceren vanuit flash --> swf + html (swf werkt dan wel maar inde html doen de links het niet!) Als ik dan probeerom de swf in frontpage in te laden door en deze dan te previewen dan doet hij het daar ook niet in.

TheDutch
%Europe/Berlin %595 %2005, 14:17
Voeg je FLA even toe want ik denk toch echt dat je ergens een foutje hebt gemaakt :).

do_vos
%Europe/Berlin %600 %2005, 14:25
Hierbij het fla bestand. De links zitten in de laag "Links" (3e van onder)van scene 2.
Ik hoop dat je eruit komt.Dit was mijn eerste site die ik bouwde in flash.. :)

do_vos
%Europe/Berlin %610 %2005, 14:38
Sorry, was vergeten de bijlagen erbij te zetten.
Heb e.e.a. weg moeten laten ivm grootte.

Hoop dat je eruitkomt.

TheDutch
%Europe/Berlin %616 %2005, 14:48
Dat is een nieuwe veiligheids restrictie in Flash Player 8 (http://www.macromedia.com/devnet/flash/articles/fplayer8_security.html). Wanneer je een HTML file met een Flashmovie lokaal bekijkt dus bijvoorbeeld file:///C://INDEX.html en je linkt naar een externe site dan laat de Flash Player dat niet toe. Echter wanneer je de HTML file upload en va internet bekijkt is er geen enkel probleem :).

Hier even een quote uit de link die ik je net gaf:

Local sandboxes:
By default, local SWFs can no longer contact the Internet, perform HTTP communication, or communicate with local HTML files. If SWFs of version 7 or earlier attempt to perform any of these actions, users will see a warning dialog box that informs them that it cannot be done. The appearance of the dialog box, and breakages in existing content, can be remedied either by end users or by Flash developers by putting appropriate permissions in place.

do_vos
%Europe/Berlin %620 %2005, 14:53
Oke,
Dus het probleem zal verholpen zijn zodra ik het swf + html bestand heb geupload?!Super!

Erg bedankt voor je hulp, ik ga het gelijk proberen!!

eclipse011
%Europe/Berlin %029 %2005, 00:42
als je op pagina 4 van het artikel kijkt, staat er dit:

When publishing from Flash 8, in the Publish Settings dialog box, select the Flash tab, find the Local Playback Security option toward the bottom, and choose Access Network Only (see Figure 1).

dan werken de links ook als je ze local vanaf je eigen harde schijf bekijkt!