PDA

Volledige versie bekijken : Is er een oplossing?

Pimm
%Europe/Berlin %680 %2005, 17:19
Mijn probleem, en ik denk ons probleem met hitTest is dat het de buitenste lijnen gebruikt en dat daarbinnen het hitvlak is. Ik zie natuurlijk liever dat ook daadwerkelijk dat vlak wat gekleurd is wordt gebruikt. Kan dat? Is er een manier om dat te fixen?

TheDutch
%Europe/Berlin %720 %2005, 18:17
Wat bedoel je precies met "buitenste lijnen"? Bedoel je daar de border mee of het MovieClip vlak?

Roenes
%Europe/Berlin %725 %2005, 18:25
Pimm bedoelt de bounding box. Je kunt alleen op de shape testen als je test door x en y punten. Dan heb je een extra parameter genaamd shapeflag waarmee je dit kan regelen.

Als je 2 mc's met elkaar gaat hittesten heb je dit echter niet en zul je volgens mij altijd boundingboxen met elkaar hittesten.

Je kunt dit probleem omzeilen door zelf aan de gang te gaan met wiskunde. Hou er wel rekening mee dat je met hele ingewikkelde vormen ook niet veel aan de wiskunde manier zal hebben omdat het dan gewoon te moeilijk wordt. :)

Flashingback
%Europe/Berlin %727 %2005, 18:27
ik denk dat ik op dit moement hetzelfde probleem heb als Pimm als Pimm dit bedoelt natuurlijk.

Je hebt een mc met daar in een vierkant zonder vulling dus aleen 4 lijnen en als je dan met hitTest wilt gaan kijken of er iets geraakt word doet ie dat ook op de plaats waar er geen vulling is in het vierkant terwijl we eigenlijk aleen willen dat het aleen true weergeeft op het moment dat de lijnen worden geraakt
.

TheDutch
%Europe/Berlin %728 %2005, 18:28
Pimm bedoelt de bounding box. Je kunt alleen op de shape testen als je test door x en y punten. Dan heb je een extra parameter genaamd shapeflag waarmee je dit kan regelen.

Als je 2 mc's met elkaar gaat hittesten heb je dit echter niet en zul je volgens mij altijd boundingboxen met elkaar hittesten.

Je kunt dit probleem omzeilen door zelf aan de gang te gaan met wiskunde. Hou er wel rekening mee dat je met hele ingewikkelde vormen ook niet veel aan de wiskunde manier zal hebben omdat het dan gewoon te moeilijk wordt. :)
Je hebt helemaal gelijk! :D

Pimm
%Europe/Berlin %732 %2005, 18:35
OK, ik heb nuplayer.hitTest(hitter);Die player mag best vervangen worden door een van player._x - 10 tot player._x + 10 en hetzelfde met Y, kan dat wel gefixt worden?

TheDutch
%Europe/Berlin %733 %2005, 18:36
Het antwoord is al gegeven door Roenes.