PDA

Volledige versie bekijken : variabelen bereiken php niet?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %770 %2005, 18:29
Hey mensjes,
We lopen in deze post:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?p=66174
vanaf post #34 tegen een probleem aan.
Ik denk niet dat het in het actionscript zit maar in de php, en daarom klop ik heel even bij jullie aan. Kunnen jullie er wat uit opmaken?

Zoals jullie kunnen zien heb ik in #40 wat geprobeert, maar ik weet niet waarom de variabelen php niet lijken te bereiken.

alvast bedankt!

latino
%Europe/Berlin %807 %2005, 19:22
waar komen deze vandaan?

echo "&name=$name";
echo "&mail=$mail";
echo "&message=$message";

edit:

waarschijnlijk staat op geocities register_globals op on

tegenwoordig staan ze automatisch op uit dus moet je met superglobals werken

echo "&name=".$_POST['name']."";
echo "&mail=".$_POST['mail']."";
echo "&message=".$_POST['message']."";

theFlashWizard
%Europe/Berlin %823 %2005, 19:45
doet et! :)
thnx latino! :)

ik had welleens gewerkt met die superglobals maar dat was vorig jaar.. en dat was ik dus compleet vergeten.. :$

latino
%Europe/Berlin %833 %2005, 19:59
kan gebeuren he :)

WurmQ
%Europe/Berlin %010 %2005, 00:15
Kunnen jullie mij dan misschien uitleggen wat het superglobals zijn? is dat het gedeelte met .$_POST['name'].""; ipv met $name";? En dan doel ik hier specifiek op het .$_POST gedeelte.

brossiekoppie
%Europe/Berlin %389 %2005, 09:20
Kunnen jullie mij dan misschien uitleggen wat het superglobals zijn?
Wat hier wordt bedoeld is eigenlijk het probleem met register_globals. Deze parameter bevindt zich in het .ini bestand en zou eigenlijk altijd moeten uit staan. Waarom? Vrij simpel, als je een formulier maakt met php en register_globals staat aan (en je stuurt bvb met post een var "name") dan kan je gewoon dit doen:
<?php echo $name; ?>

Wat er gebeurt is dat php de vars die het binnenkrijgt automatisch een gewone var maakt ipv een var uit de superarray $_POST. Wat je dus eigenlijk zou moeten doen is het volgende:
<?php echo $_POST['name']; ?>

Superglobals (http://be.php.net/manual/nl/language.variables.predefined.php#language.variabl es.superglobals) vervolgens zijn globale variabelen die je overal kan gebruiken zonder het keyword global ervoor te zetten. Je kan ze dus opnemen in eender welke functie of class.

WurmQ
%Europe/Berlin %503 %2005, 12:05
Ik snap t helemaal brossiekoppie, thnx voor je uitleg!