Volledige versie bekijken : ww gecodeerd opslaan
latino
%Europe/Berlin %531 %2005, 13:44
hallo ik wil een wachtwoord gecodeerd opslaan in een shared object
dus: ww moet gecodeerd in shared object en deze binnen de flash applicatie weer ongecodeerd kunnen gebruiken..wie weet hoed dit moet of kan? :cool:
ninetynine
%Europe/Berlin %541 %2005, 13:59
met shared objects kun je werken veronderstel ik ,
je zal gewoon moet en zelf een code maken die bv :
alle letters a in b veranderd , en als je leest alle b in a's
bv a=b,b=c,c=d,....
en dan pas wegschrijven in shared object
en als je leest :
b=a,c=b,d=c,..
WernerL
%Europe/Berlin %543 %2005, 14:02
mss. met php een md5 hash laten maken?
//edit
dat kun je trouwens niet decoderen. :P (het is niet voor niets een hash.)
Voetsjoeba
%Europe/Berlin %545 %2005, 14:05
Hmn, Flash is niet echt de ideale applicatie voor beveiliging. Als je dan toch echt moet gaan encrypten, zou ik dat laten doen door PHP, bv de md5 hash ervan nemen en die later vergelijken. Dan heb je meteen als voordeel dat je SOs (die weliswaar gelezen kunnen worden) geen data weergeven, enkel de hash van het paswoord waar niets mee aan te vangen is.
Maar ik vraag me af - SOs worden opgeslaan op de computer van de client, waarom moet je't dan encrypten ? De gebruiker weet heus wel wat zijn eigen paswoord is, dat moet niet voor hemzelf verborgen worden. Als het paswoord dan al achterhaald wil worden moet de pc van die persoon gehackt worden, en dat is ver van het bed van de Flash applicatie die jij aan het maken bent.
Denk er nog eens over.
brossiekoppie
%Europe/Berlin %552 %2005, 14:15
Maar ik vraag me af - SOs worden opgeslaan op de computer van de client, waarom moet je't dan encrypten ? De gebruiker weet heus wel wat zijn eigen paswoord is, dat moet niet voor hemzelf verborgen worden. Als het paswoord dan al achterhaald wil worden moet de pc van die persoon gehackt worden, en dat is ver van het bed van de Flash applicatie die jij aan het maken bent.
Dan nog even moeilijk doen: mensen die bvb surfen op computers in de bib bvb. :D Dus ik zou toch voor een beveiliging gaan, md5 of sha1 .
Jordy
%Europe/Berlin %567 %2005, 14:37
kun je niet met ASCII waardes werken ? zoals in javascript, voor school had ik ook in javascript "geheimtaal" moeten maken. Dus de ASCII waarde opvragen, en dan veranderen, en weer omzetten in letters
Voetsjoeba
%Europe/Berlin %569 %2005, 14:39
Dan nog even moeilijk doen: mensen die bvb surfen op computers in de bib bvb. :D Dus ik zou toch voor een beveiliging gaan, md5 of sha1 .
Ja man, dan moet je ook wel weten dat je je paswoord op een publieke computer ingeeft he :D
Pimm
%Europe/Berlin %581 %2005, 14:56
Hmmm... hoe ziet je SO er nu uit? Als het bijvoorbeeld alleen maar true/false dingetjes zijn kun je ze encrypten met de één-twee-vier-achte methode.
latino
%Europe/Berlin %622 %2005, 15:57
het zit nu zo:
ik wil een flashlogin maken.
de gebruikersnaam en wachtwoord zitten in een database opgeslagen. Het ww is idd md5 gecodeerd...
ik gebruik sessies... dus als je de webrowser afsluit moeten ze de volgende keer weer opniwuw inloggen en de keer ernaar weer...
Dus ik wil de gebruikersnaam en ww opslaan in een shared object...maar wel gecodeerd. Dus dat falsh de shared object ophaalt..deze decodeerd..en weer met POST naar php voert waar dus de check is...
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.