PDA

Volledige versie bekijken : Veilige Flash Administratie

Ea.Z
%Europe/Berlin %878 %2005, 21:05
dit zal wat dom klinken, maar kzal het toch maar eens vragen...
op mijn site heb ik nu wel een administratie paneel, maar dat is html, en tvoldoet niet zo direct aan mijn wensen.. ben geen echte html freak...
en ik plan voor hem in flash te maken..
ik heb nu wel een waterdicht login systeem in html, maar kheb geen idee of zoiets echt doenbaar is in flash..

wat ik dus bedoel
een flash login, waar niemand, maar dan ook niemand binnen zal raken.. heb al een paar ideen gehad, maar kweet nie in welk opzicht dat ze echt veilig zijn...
het enig idee waar ik aan dacht, was met een loadclip te werken...
dus je krijg het login scherm, je probeert in te loggen.
alst fout gaat krijg je een succes=false in je flash teruggestuurd
als het goed is krijg je een succes=url.swf terug om je loadmovie uit te voeren... de 'succes variable' is dan je de url waar je movie staat die je nodig hebt...
maar daz uiteraard maar een idee..
is over dit systeem iets slecht te zeggen? of zijn er betere alternatieven?:)

Cowerd
%Europe/Berlin %929 %2005, 22:18
die url is dan ook te vinden he?
als ze dingen kunnen maken die elk wachtwoord probeerd, kunnen ze ook iets maken dat elke url probeerd..

Ea.Z
%Europe/Berlin %941 %2005, 22:36
lol voor mijn part mogen ze de url nog hebben
schrijf ik toch een functie de nakijkt of de session.login = ok is, en als da zo is (ben je met het juiste wachtwoord ingelogd) en vervolgens returned die functie dan de swf...
lijkt dit iets?

Cowerd
%Europe/Berlin %945 %2005, 22:41
ja hoor:P
maar.. waarom niet gewoon PHP?:D

Ea.Z
%Europe/Berlin %954 %2005, 22:55
wel (geen php, maar cfm in mijn geval)
ik heb al een login systeem in coldfusion, maar kwil eens zien of het volledig doenbaar is in flash(met server ondersteuning weliswaar).. je weet wel.. als da veilig kan.. kan de rest ook veilig, lijkt me :)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %531 %2005, 12:45
wel (geen php, maar cfm in mijn geval)
ik heb al een login systeem in coldfusion, maar kwil eens zien of het volledig doenbaar is in flash(met server ondersteuning weliswaar).. je weet wel.. als da veilig kan.. kan de rest ook veilig, lijkt me :)Flash is client side dus sowieso niet veilig, gebruik gewoon een server-side taal voor je dataprocessing veel beter :) dus als je al een inlogsysteem hebt in CFM, gebruik die dan gewoon maar laat de presentatie verlopen via Flash :) (misschien dan beter om een CFC'tje te bouwen)

topic over veiligheid flash/php: http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=4936