Volledige versie bekijken : compatibiliteit [PC en MAC]
superdelux
%Europe/Berlin %822 %2005, 19:44
ik heb even een heel algemene vraag over het afspelen van een swf
ik ben bezig met een project en ik lever een SWF op cd aan.
nu is het altijd weer de vraag of ze de juiste player hebben geinstalleerd en of het een pc of mac is (en of ze wel internet hebben)
wat moet/kan ik allemaal op de cd zetten dat het universeel wordt.
(waar kan ik de volledige installer vinden voor pc en mac)
moet ik de swf ook apart publishen voor de mac?
kan ik hier ook een handige autorun van maken die die versie/player detecteerd en de animatie speelt als de juiste player geinstalleerd is.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %895 %2005, 21:29
publiceer een exe. hierin zit de flash player ingebouwd.
Kun je hem omdat het een exe nog automatisch laten opstarten ook :)
vectorboy
%Europe/Berlin %495 %2005, 11:52
Werkt mac dan ook met .exe's? Ik dacht van niet...
theFlashWizard
%Europe/Berlin %522 %2005, 12:32
goed punt.. geen flauw idee eerlijk gezegt.. :$
maar mischien dat er nog een te publiceren formaat is speciaal voor mac's.
en mischien dat je daar dan ook een autorun voor mac bij kan zetten.
sorry geen ervaring met mac's
Bzil
%Europe/Berlin %555 %2005, 13:20
Ik heb dat in het verleden gedaan. Dat was toen een redelijke toestand.. Ik moest toen een deel vanuit een pc (hard-disk) branden en een deel vanuit een mac (hard-disk) om het op beide systemen te laten werken...
Ik weet niet of dat nog steeds zo is? Maar ik heb wel ergens een auto-run voor beide liggen.. Zal m zo ff voor je opzoeken als je dat wilt.
Er zit wel een mac projector functie in je publishing settings (.hqx), maar die kreeg ik toen niet echt goed aan de praat..
Bzil
%Europe/Berlin %573 %2005, 13:45
Heb even dat project van toen erbij gepakt, maar ik kan helaas die autorun voor de mac niet zien.. Het is iig géén .exe, maar een .hqx
Ik lees net dat autoPlay na MAC OS X 9 niet meer werkt.. Het idee is om een icon aan te maken in een venster voor op je bureaublad.. Lees erover op oa: http://www.autorun-autoplay-tools.com/mac-autostart-facts.htm
Dit is erg simpel. Maak eerst een schijfimage voor je CD. Dit doe je vanuit Schijfhulpprogramma.
Vervolgens richt je de schijfimage in. Maak desnoods een aparte map met een snelkoppeling naar de flashanimatie of wat de gebruiker dan ook moet dubbelklikken. Je kan er een mooi icoon op plakken. Sluit alle vensters behalve het venster dat je wilt laten verschijnen. Richt dit venster leuk in (vink "Alleen voor dit venster" of iets dergelijks aan bij de weergave opties!!) en zet het in de linkerbovenhoek van het scherm (voor lagere resoluties). Verwijder nu, zonder het venster te sluiten, de 'gemounte' image van het bureaublad. Zet het schijfimagebestand op slot (toon info...) en dubbelklik deze om te kijken of het werkt. Als het goed is heeft de Mac het open venster opgenomen in de OpenFolderList van de schijfimage en staat het venster er direct na het mounten van de image. Als je tevreden bent kun je de image gewoon naar een CD schrijven met Schijfhulpprogramma.
ramonie
%Europe/Berlin %095 %2006, 02:17
De oplossing!
Na veel gezoek en slechte topics hierover lijkt de oplossing vrij simpel en voor de hand liggend
Open je flash bestand op een mac (Zorg dat je een mac tot je beschikking hebt).
En bouw hier in de publish setting een mac projector. Als je een mac projector op een windows pc maakt werkt deze niet... (de windows .exe projector die je in flash op een mac kunt aanmaken werkt overigens wel) en brand deze met een programma dat autorun / autostart ondersteund zoals toast op de mac of cdeverywhere op de pc. de swf's die je verder gebruikt kunnen zowel pc als mac zijn dat maakt niet uit. Zolang de projector voor mac maar ook op een mac wordt gemaakt blijkbaar...
Ik denk dat jullie hier wel wat aan heben..
Met Vriendelijke Groet,
Ramonie
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.