Volledige versie bekijken : 3D progs
alexju
%Europe/Berlin %690 %2005, 16:34
Hello!
Ik werk al 2 jaar met 3D progs, eerst werkte ik met swift 3D maar dan heb ik met Maya gewerkt, ik vind maya goed maar voor rendering niet echt, ik kan geen hdri lightning vinden voor maya 6.1. Dus nu mijn vraag: Welke prog gebruiken jullie en welke vinden jullie het best?? en is er een verschil tussen Studio Max en 3DS max? Bedankt
digitalnrg
%Europe/Berlin %741 %2005, 17:47
Studio Max en 3DS max is hetzelfde voor zover ik weet. Maar hiermee heb je wel meteen het beste ;)
INKA
%Europe/Berlin %810 %2005, 19:26
hoi,
zit er in maya onder bitmap image file geen optie voor hdri of radiancemap?
mech7
%Europe/Berlin %993 %2005, 23:50
Maya ondersteunt wel HDRI
http://www.highend3d.com/maya/tutorials/rendering_lighting/mental_ray/241.html
Sowieso heb je een grote keuze aan renderers voor Maya, onlangs is ook Pixar Renderman released :D en Turtle voor maya 7
alexju
%Europe/Berlin %593 %2005, 14:14
Maya ondersteunt wel HDRI
http://www.highend3d.com/maya/tutorials/rendering_lighting/mental_ray/241.html
Sowieso heb je een grote keuze aan renderers voor Maya, onlangs is ook Pixar Renderman released :D en Turtle voor maya 7
hehe je heb ik ook gelezen maar weet jij (of iemand anders?) mss waar ik die plug-in kan downen want hij zit niet standaart op, ik had et al maar ben nu kwijt en kan et niet meer vinden, en dosh (http://www.doschdesign.com/products/hdri/for_Maya_V2.html) wil ik niet echt kopen.
*EDIT:* gevonden :p http://www.highend3d.com/maya/downloads/plugins/rendering/hdri/3737.html
Als iem het ook nog nodig heeft
naffbo
%Europe/Berlin %691 %2005, 16:36
Cinema 4D en Vue (http://www.e-onsoftware.com/products/vue/vue_5_infinite/) zijn mijn favorieten...(uiteraard allebei HDRI-mogelijkheden)
Dopefish
%Europe/Berlin %806 %2005, 19:20
C4D is ook mijn favoriet
vistavision
%Europe/Berlin %618 %2005, 14:50
geef mij maar max :) werkt prettig en veel tutorials over te vinden
mech7