PDA

Volledige versie bekijken : Rondje randje [photoshop cs]

Sapience
%Europe/Berlin %863 %2005, 21:43
heb een vraagje over photoshop cs. Hoe maak ik een circel, met rand, zonder inhoud. ik bedoel dus dat er een soort ring wordt getekent.

Hoe?

Dauntless
%Europe/Berlin %870 %2005, 21:52
Wauw, ik had nooit gedacht dat ik een vraag over Photoshop zou kunnen beantwoorden :D

Ok, neem eerst je eliptical marque selection tool (M). Teken een cirkel (en houd eventueel shift ingedrukt). Rechterklik op je selection en neem 'stroke'. Stel daar je waarden in en druk op 'ok'.

:)

Mitch
%Europe/Berlin %877 %2005, 22:03
Of je maakt een circel, gaat naar selection in menu balk. Klikt transform selection en dan shift+alt en slepen maar en dan kan je delete de binnen kant weghalen :)

mech7
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:04
of je tekent een cirkel, met zelfde achtergrond kleur en doet dan stroke, bij layer effects :)

Dauntless
%Europe/Berlin %881 %2005, 22:08
of je tekent een cirkel, met zelfde achtergrond kleur en doet dan stroke, bij layer effects :)
Euhm, euhm, sure, maar ik was lekker eerst :p

En ik denk dat die laatste nogal onhandig is... aangezien hij blijkbaar echt alleen de cirkel wilt.

Sapience
%Europe/Berlin %892 %2005, 22:24
sorry voor mijn domme vraag hoor, maar het lukte de hele tijd niet... en aan stroke had ik niet gedacht :(

Sapience
%Europe/Berlin %894 %2005, 22:28
Het lukt nog steeds neit, omdat het rondje ene vector is, en dan krijg ik de inside niet weg, en met stroke: als ik het rondje dan weghaal, gaat ook de stroke :(

Dauntless
%Europe/Berlin %897 %2005, 22:32
Het lukt nog steeds neit, omdat het rondje ene vector is, en dan krijg ik de inside niet weg, en met stroke: als ik het rondje dan weghaal, gaat ook de stroke :(
Heb je mijn manier al eens geprobeerd? ;)

Sapience
%Europe/Berlin %463 %2005, 12:07
Ik heb het al opgelost... totaal anders maar goed...
toch bedankt

Sapience
%Europe/Berlin %464 %2005, 12:09
Ik heb een rand toegevoegt, toen heb ik de layer transparand gemaakt (behalve rand) en toen ging het gewoon. als een van jullie dat ook bedoelde, heb ik dat verkeerd begrepen.
bedankt

Dauntless
%Europe/Berlin %468 %2005, 12:14
Vreemd, ik heb alledrie methodes geprobeerd en ze werken alledrie...

Mitch
%Europe/Berlin %472 %2005, 12:19
Ja maar nu heb je het over vector is heel wat anders dan standaard pixel, bitmap in ps :) Het zal dan anders moeten ja.

Cowerd
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:10
(als je PS 7 of hoger hebt)
Rondje selecteren
Inkleuren
stroke toevoegen met blending options
en de fill op 0 zetten (onder opacity)