PDA

Volledige versie bekijken : Gastenboek Probleem

Lucide
%Europe/Berlin %674 %2005, 16:10
Hey,

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem?

Ik load een gastenboek werkend met phpscript en text bestand in mijn main movie, door middel van een button
on (release)
{
loadMovieNum("guestbook.swf", 4);

}

Alleen dan werkt hij niet, terwijl als ik hem direkt load...dus als main movie doet hij het wel.

dit zijn de codes van de verzend bericht button ik denk dat hier het probleem zit

on (release) {
if (Name eq "") {
_root.Status = "Vul uw naam in AUB";
} else if (Email eq "") {
_root.Status = "Vul een e-mail adres in AUB";
} else if (Website eq "") {
_root.Status = "vul tekst in AUB...";
} else {
Submit = "Yes";
NumHigh = 10;
NumLow = 0;
_root.GuestBook = "Wordt geschreven en nieuwe berichten worden geladen... ";
loadVariablesNum ("GuestBook.php", 0, "POST");
_root.Status = "Je bericht is toegelaten. Je zal het zo meteen zien";
gotoAndPlay (2);
}
}

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Groeten Michael

theFlashWizard
%Europe/Berlin %676 %2005, 16:14
probleem bij inladen.. lijkt op het inladen probleem, check de Actionscript Tutorials sticky (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338)

Lucide
%Europe/Berlin %692 %2005, 16:37
Ik denk niet dat het probleem bij het inladen zit....
Als ik hem extern inlaad dan zie ik wel de berichten etc....alleen als ik dan wat invoer en verzend blijft ie hangen bij "Wordt geschreven en nieuwe berichten worden geladen"

En de nieuwe berichten komen nooit....

Terwijl als ik hem op loadMovieNum("guestbook.swf", 0); inload dan doet ie het wel goed

weet iemand hoe dit komt?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %696 %2005, 16:43
dan ligt het probleem daar wel..

ook is het script nogal slecht. maakt gebruik van het oude loadVariabeles en _root verwijzingen.

Toevallig heb ik net een voorbeeld van een basic contact formulier af, ben je de 1ste die em gebruikt:

basic contact form:
contact00
Een basis contact form, naam, mail en bericht textfields.
Hij controleert of je wel wat hebt ingevult en zegt het anders.
Bij het mail adres kijkt hij of er een @ en een . inzit.
Ook meld hij het even wanneer hij verstuurd is.

Als ik jou was zou ik overstappen.

Lucide
%Europe/Berlin %700 %2005, 16:48
Oke het lijkt alsof je er wel wat vanaf weet, weet jij toevallig ook de oplossing om het probleem te verhelpen, ik kom er niet uit...komt het misschien door die rootverwijzingen

Greetz

theFlashWizard
%Europe/Berlin %709 %2005, 17:01
ja daar komt het waarscheinlijk wel door.. en waarom dat een probleem is en hoe je dat oplost staat dus in die "het inladen probleem post".
maar ik zou eens kijken hoe het voorbeeld dat ik net gaf is gemaakt.. deze zit iig technisch een stuk beter in mekaar..

Lucide
%Europe/Berlin %744 %2005, 17:52
Ik heb die topic bekeken maar kom er niet uit, simpelweg omdat ik het niet snap, kan jij niet zeggen wat er veranderd moet worden om het werkend te laten maken?

Groeten

theFlashWizard
%Europe/Berlin %837 %2005, 20:05
vreemd genoeg loste een goed geplaatste
this._lockroot = true;
niks op in dit geval.

Lucide verstuurde zijn bericht met:
loadVariablesNum ("GuestBook.php", 0, "POST");
en lade zijn movie zo in:
loadMovieNum("guestbook.swf", 4);

het probleem was nu dat de loadVariablesNum zijn data in level 0 inlade en de movie in level 4 geladen werd. door gebruik te maken van:
loadVariablesNum ("GuestBook.php", 4, "POST");
was het probleem opgelost.

klopte deze veronderstelling dat lockroot in dit geval niks oplost? want dan moet ik mijn "het inladen probleem" post aanpassen.

Ik snap dat loadVariablesNum een oud script is van flash player 4 wat eigenlijk niet meer gebruikt zou worden maar soms is het compleet updaten van een script nou 1maal geen optie voor iemand.

Dauntless
%Europe/Berlin %847 %2005, 20:19
Als ik het goed heb is er inderdaad een groot verschil tussen '_root' en '_level0' . In die discussies rond het gebruik van _root had MediaMonkey (denk ik) gezegd: "Als je het natuurlijk helemaal absoluut wil: gebruik dan _level0."

Ik ga dat verschil eens onderzoeken :D . (Zogouw m'n examens voorbij zijn :#)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %860 %2005, 20:39
ver-dorie dit betekend dat ik nu die uitleg vlink moet aanpassen.. want dit is eigenlijk een heel ander probleem met een hele andere oplossing.. :(

wanneer zijn je examens dan eigenlijk precies voorbij? (A):P

Dauntless
%Europe/Berlin %869 %2005, 20:51
Volgende week dindsdag ;). En nu terug on-topic :D

theFlashWizard
%Europe/Berlin %871 %2005, 20:54
topic was al opgelost ;)