PDA

Volledige versie bekijken : Flash avater chat

nahkranoth
%Europe/Berlin %482 %2005, 11:34
Ik ben bezig met een uitgebreide avater chat.
Met smartfoxpro van gotoandplay.it kan ik dit wel realiseren, alleen mijn probleem zit hem in 2 zaken.

-Smartfoxpro loopt niet op de pc waar ik een server op heb staan.
-En smartfoxpro is niet gratis als je meer dan 20 users wilt toelaten.

Nu is mijn vraag: Welke programmas hebben dezelfde functie als Smartfox en is redelijk wat hulp voor te vinden? Want heb wel open source servers gevonden, die dus gratis is.. maar daar zit maar een gelimiteerde uitleg bij.. en ik ben vrij nieuw op dit gebied.

Het maakt opzich niet uit als t niet gratis is en er een 20 user limiet opzit ofzo, want als ik t maar door kan krijgen zodat ik uiteindelijk mischien commerciele projecten ermee kan doen en er wel voor betalen.

schoonmoeder
%Europe/Berlin %492 %2005, 11:48
ik heb zelf ook al enige servers door gewerkt.

de gewone flash communication server. deze heeft limiet van 100. hij is goed en stabiel alleen voor de eerste 100 moet je ook al betalen.

electrotankserver. is ongeveer hetzelfde als smartfoxpro. erg handig ook en ze zitten ook al op versie 3.7 dus er is zat ontwikkeling.

smartfoxserver alleen dan basic de gratis versie als je toch nieuw bent begin daarmee. heb ik ook gedaan inmiddels zit ik op pro en als alles goed gaat komen de eerste chat versies volgende maand online. denk dat mijn idee zelfde is als jouw. een chat maken die makelijk aanpasbaar is en dan de service van de chat enzo aanbieden.

ow natuurlijk ben ik de gewone old school java open socket server vergeten. voordeel is dat je hem helemaal zelf kunt schrijven gaat dan wel tijd in zitten. maar alles is ermee te doen. heb zelf al enkele simpele chat's mee geschreven maar denk niet dat het echt een oplossing is voor jouw ding.

als je ooit over chat dingen wilt verder praten mp me maar ff je msn kunnen altijd van elkaar leren.

Dauntless
%Europe/Berlin %580 %2005, 13:55
Het leukste is natuurlijk zelf een socket schrijven :) (in Java / Perl / Python en blijkbaar zelfs in php 5 ?).

Daarnaast zijn er dus inderdaad voorgemaakte servers. Schoonmoeder is nog een heel belangrijke vergeten: Unity! Unity is een socket server geschreven door Collin Moock en is ook zeer populair (www.moock.org) .

Een avatar chat zelf maken (het server gedeelte) is zeker wel doenbaar ... Ik doe het meestal samen met een vriend (hij de server, ik de flash kant) en dat gaat best goed! Kan je gemakkelijk je eigen protocol bouwen en discussieren over wat niet goed is en wat wel :).

nahkranoth
%Europe/Berlin %838 %2005, 20:07
Jah ik wil t vooral leren omdat het een functie is die naar mijn mening nog erg weinig word gebruikt.
En natuurlijk omdat ik spelletjes maken vet vind om te doen.
Ik ga eerst een MMORPG achtige chat wereld bouwen, waarbij iedereen ook een eigen poppetje heeft en in platform omgeving rondspringt.

Maar op mijn pc die het internet heeft in t netwerk, wil (waarscheinlijk omdat ik iets fout
doe) alle 2 de servers (smartfox,electrotank)niet werken, waardoor ik t dus niet kan laten werken, terwijl op mijn eigen pc hij het wel doet.

Maar je kan (volgens mij) niet als je via een netwerk verbinding internet hebt een server laten draaien waar iedereen bijkan, of heb ik t nu fout? of t'is mijn firewall, maar die moet lokaal eigenlijk geen problemen veroorzaken toch?... (ik ben een noob kwa netwerken en firewalls:P)

Dauntless
%Europe/Berlin %890 %2005, 21:22
Gaat wel, maar je moet dus inderdaad alles goed instellen. Zorg ervoor dat je firewall deze poort openzet, en zorg ervoor dat je router die poort forward naar jouw pc op het netwerk. (Dit kan je instellen door naar het ip van je router te surfen (bv http://192.168.1.1/) en daar bij NAT wat in te stellen ). Je kan in de documentatie zien welke poorten je moet gebruiken .

nahkranoth
%Europe/Berlin %483 %2005, 11:36
Okey, ik ga t zo snel mogelijk proberen (zit nu op stage).
En ik hoop dat t werkt :D