PDA

Volledige versie bekijken : [Guide] Voordat je post

SaphuA
%Europe/Berlin %043 %2005, 01:02
v 1.2 Update: 30-10-06
Beste mensen,

Er zijn, naar mijn mening, de laatste tijd teveel problemen met (nieuwe) bezoekers die posten. Er worden teveel dezelfde en domme (lees: vervelende) vragen gesteld die niet nodig zijn en makkelijk verholpen kunnen worden. Op dit soort vragen wordt vaak maar één antwoord gegeven. Vandaar dat ik even deze guide in elkaar heb gezet. Ik wil dit niet een verplichting maken, aangezien het gewoon een publieke forum is, het is meer een tip voor waneer je als poster serieus genomen wilt worden. Waneer je vind dat iemand zich niet aan deze guide houd wees dan zo vriendelijk hem/haar hier naartoe te verwijzen. Deze guide is nog lang niet af, op of aanmerkingen kun je sturen via PM. Eventuele veranderingen zal ik later nog toevoegen.

Is mijn vraag al beantwoord?
Vraag je dit altijd af. Veel vragen worden elke week (zo niet, elke dag) opnieuw gesteld. Dit is erg vervelend omdat dit het forum alleen maar onoverzichtelijk maakt. Gebruik daarom de zoek functie (http://www.flashfocus.nl/forum/search.php?), deze is er niet voor niets. Vul enkele termen in en bekijk de resultaten zorgvuldig. Vergeet niet dat zoekmachines (http://www.google.nl/) ook goede vrienden zijn en ze ook Nederlandstalige resultaten tonen. Er is ook een handige tutorials sticky (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338) in de maak, een hoop informatie is hier vandaan te halen. Kom dus niet met vragen die hier al duidelijk staan beschreven.

Waneer kun je met vragen komen?
Je kunt altijd met vragen komen, mits je laat zien dat je zelf hebt geprobeerd je probleem op te lossen. Verwacht niet dat mensen je gaan helpen als je laat merken dat je zelf niets hebt gedaan om je probleem om te lossen. Dit is nog altijd een forum, bedoeld voor hulp, het is geen verplichting en je moet blij zijn als iemand je kan helpen.

Waar let ik op als ik post?
Zorg ervoor dat je netjes post. BrEZaH TaAl of 1337 sp33k zijn niet gewenst en hoogst irritant. Deel je post goed in, gebruik duidelijk abn (of abb? ;)) en gebruik zonodig kopjes. Stel je vragen altijd in stappen, meerdere vragen samen maken je post onduidelijk en onoverzichtelijk. Leg je probleem goed uit, neem de moeite om het uit te werken en kom desnoods met tekeningen. Een goede vraag vergt meer dan 5 regeltjes tekst. Het is ook niet de bedoeling dat je een chatsessie start in een post, daar heb je andere programma's of de PM functies voor. Vergeet ook niet dat het forum een optie heeft om bijlagen toe te voegen, je kunt dus altijd kleine voorbeelden plaatsen waneer je zelf geen host hebt. Als je Flash code hebt toegevoegd aan je post zet deze dan altijd tussen de daarvoor bestemde AS-tags. Dit maakt het veel prettiger om het door te lezen en het is maar een kleine moeite. De AS-tags zien er zo uit:

var test = true;[/as ]

Met als resultaat (zonder spaties dus):
[as]var test = true;

Aandacht nodig?
Ga niet op je eigen posts reageren, waneer er nog niemand gereageerd heeft. Dit fenomeen wordt ook wel 'bumping' genoemd, en is uiterst irritant. Als er niemand op je post reageert, zal er vast een goede reden voor zijn. Denk er dan over na wat je eventueel verkeerd gedaan hebt en reageer dan pas op je eigen post. Als je nog iets vergeten bent edit je vorige post dan, en ga er niet een post onder maken. Vervelende posts om aandacht (als in Help me want het lukt echt niet!) zullen ook door velen genegeerd worden.

Je wilt iets gemaakt laten hebben?
Waneer je iets wilt hebben wat je zelf niet kunt maken of er geen zin in hebt kun je dit altijd vragen. Bedenk wel dat, waneer je het zelf niet kunt maken of het teveel werk vind om het te doen, dat dit dan voor anderen vaak ook geld. Vraag jezelf dus af of je niet beter in het Werk Aangeboden (http://www.flashfocus.nl/forum/forumdisplay.php?f=22) gedeelte kunt posten. Wij zijn nog altijd hier voor hulp en niet om sites of applicaties te maken voor anderen. Mocht je het alsnog durven iets dergelijks te vragen, wees dan gedetailleerd in je post. Leg duidelijk uit wat je wilt hebben, hoe het moet werken en hoe het eruit moet komen te zien. Aan een regeltje tekst hebben we niet genoeg.

Het posten van een .fla
Vaak is iets met woorden lastig uit te leggen, vooral waneer je zelf niet de juiste kennis hebt en het vakjargon nog niet onder de knie hebt. Het posten van een .fla is vaak een makkelijke uitweg, maar wees dan alsnog compleet. Vertel duidelijk wat je in je .fla hebt staan, waar dit staat en wat het doet. Geef aan waar de relevante code van je probleem zit zodat de personen die je helpen exact weten waar ze moeten kijken.

Gebruik liever plaatjes
Vaak is het zo dat het posten van een .fla overbodig is, of dat je geen .fla beschikbaar hebt. Als je dan nog met dezelfde problemen als hierboven zit, probeer je probleem dan te omschrijven in een tekening. Laat zien wat er moet gebeuren of wat er niet gebeurt, ook dit is voor beide partijen makkelijker te begrijpen.

Groeten,
SaphuA

xtr0
%Europe/Berlin %529 %2005, 12:41
Nou maar hopen dat de mensen die deze "regels" overtreden, dit gaan lezen ;). Het is i.i.g. handig

matzo
%Europe/Berlin %543 %2005, 13:02
Even een kleine mierenneukerige opmerking, maar als we dan toch beschaafd willen praten, is de juiste afkorting AN, en niet ABN. De beschaafd is sinds een jaar of 2 afgeschaft. Misschien omdat het een beetje beledigend is tegenover mensen die geen AN spreken, maar soms slimmer of leuker of vriendelijker zijn dan mensen die AN spreken.

Verder een puik(HMM bestaat dat woord wel, daar moet ik nu voor opletten) idee met een goede uitwerking(iets wat bij Windows vaak ontbreekt)!!!

PS Misschien een 'sticky' van maken??

theFlashWizard
%Europe/Berlin %699 %2005, 16:47
Khad nog 1 ideetje, mischien vertellen dat als er een foutmelding is dat we die graag ook zien :) al kunnen ze die foutmelding eigenlijk altijd terug vinden op et forum of bijv hier:
http://www.pdesigner.net/Flash_MX_Tutorials/25_appendix_d.html

Roenes
%Europe/Berlin %743 %2005, 17:49
Mischien kan iedereen die wilt dat dit een sticky wordt de post raporteren met een vriendelijk verzoek of het een sticky mag worden.Doe dat maar niet ;) Dan worden wij overspoeld met mailtjes en die optie is eigenlijk bedoelt om misbruik ed te melden ;)

Ik zal het eens in de groep gooien dit idee, want dit is natuurlijk op het hele forum te gebruiken. Misschien dat we hier iets mee kunnen. Ik zal het iig ff aankaarten en dan volgt de uitslag binnenkort. ;)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %763 %2005, 18:19
en als het negatief is dan doen we wat theFlashWizard zei :D:D

Roenes
%Europe/Berlin %764 %2005, 18:20
en als het negatief is dan doen we wat theFlashWizard zei :D:DDan vraag ik jorim wel ff om die mail mogelijkheid ff uit te zetten ;):P

Roenes
%Europe/Berlin %871 %2005, 20:55
Ik zal het eens in de groep gooien dit idee, want dit is natuurlijk op het hele forum te gebruiken. Misschien dat we hier iets mee kunnen. Ik zal het iig ff aankaarten en dan volgt de uitslag binnenkort. ;)Zo, ik heb het in de groep gegooid en we zijn tot de volgende conclusie gekomen:

Ondanks dat het idee en de opzet wel goed is, denken/weten we dat dit soort dingen niet door mensen gelezen wordt. Als je dit laat zien voordat mensen iets kunnen posten, dan klikken ze het snel weg. Als het in een sticky staat, dan zullen mensen die sticky toch niet eerst lezen voordat ze posten.

Dit is niets ten nadele van Saphua, laat dat duidelijk zijn. :) Zijn verhaal zit gewoon goed in elkaar en is duidelijk. Maar uit ervaring weten we dat mensen dit soort teksten toch niet doorlezen voordat ze iets posten. Mede daarom voelen we er dus ook weinig voor om hiervan een sticky topic te maken.

Wel kun je als member altijd verwijzen naar deze topic om mensen het een en ander duidelijk te maken. Maar of ze het dan alsnog lezen blijft maar de vraag... ;)

Ik denk dat dit wel duidelijk is, en laat het anders maar horen in deze topic :)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %882 %2005, 21:11
allemaal mailen mensen :D:D:D

theFlashWizard
%Europe/Berlin %887 %2005, 21:17
Ik vind het erg spijtig.

Stel mensen lezen het niet.. ze posten iets waar we niks aan hebben en ik verwijs naar deze post. Dan kunnen hun keihard zeggen, "ja maar waar had ik dat moeten lezen?"

boven Onderwerp / Auteur heb je een regel met een aankondiging.
daarin staat nu alleen Algemene Regels.
Mischien kan daar ook deze post geplaatst worden.

Dopefish
%Europe/Berlin %888 %2005, 21:18
inderdaad!

peres
%Europe/Berlin %891 %2005, 21:23
doet mij denken aan een filmpje dat iemand eerst had gepost

klik (http://uploads.ungrounded.net/188000/188612_Posting.swf)

we moeten maar eens zo'n voorlichtingscampagne gaan organiseren ;)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %895 %2005, 21:28
super! :P
ik had ook zo'n idee:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=7412

behived
%Europe/Berlin %909 %2005, 21:49
"de mensen lezen het toch niet", is niet zo een goed argument...
je kan ze nadat ze een "fout" gemaakt hebben altijd doorwijzen naar dit topic... Ze kunnen dan hun post aanpassen aan deze "regels"...
Ik zou het toch nog eens in de groep smijten Roenes...
En Fatty: ik heb echt wel moeten lachen met je droge opmerking in post 6

Roenes
%Europe/Berlin %912 %2005, 21:54
Ik vind het erg spijtig.

Stel mensen lezen het niet.. ze posten iets waar we niks aan hebben en ik verwijs naar deze post. Dan kunnen hun keihard zeggen, "ja maar waar had ik dat moeten lezen?"jah das makkelijk. Tuurlijk kunnen mensen dat zeggen. Maar als je er een sticky van maakt zeggen mensen: "Oh, dat had ik niet gezien" en zo kan ik er nog wel een aantal verzinnen ;)

boven Onderwerp / Auteur heb je een regel met een aankondiging.
daarin staat nu alleen Algemene Regels.
Mischien kan daar ook deze post geplaatst worden.Die mogelijkheid hebben we ook besproken, maar een paar regels is niet voldoende. Er staat nu ook al dat je vraag mogelijk eerder is gesteld en dat je moet zoeken. Dit werkt nu schijnbaar ook al niet of niet goed genoeg. En als je daar een heel verhaal gaat zetten, slaan mensen het over...

Maar even voor de duidelijkheid: ik spreek niet alleen voor mezelf he. Ik verwoord wat er in de discussie naar voren is gekomen :)

@Dopefish: nu alsnog mailen dat het een sticky moet worden via die mailfunctie heeft geen nut. We hebben het besproken en zullen heus niet op basis van die paar mailtjes omslaan van gedachten. ;)

Uiteraard staan wij wel open voor andere gedachten die jullie hebben :)

//Edit
"de mensen lezen het toch niet", is niet zo een goed argument...
je kan ze nadat ze een "fout" gemaakt hebben altijd doorwijzen naar dit topic... Ze kunnen dan hun post aanpassen aan deze "regels"...
Ik zou het toch nog eens in de groep smijten Roenes...Ik zei in mijn post toch ook al dat je altijd naar die post van Saphua kan verwijzen? Maar de meerwaarde van een sticky is er dan niet. Mensen lezen niet eerst de sticky's voordat ze posten. Zie de Tut topic van Wizard. Er komen zoveel vragen nogsteeds langs terwijl heel veel tuts al in dat rijtje staan. Maar hoevaak per dag moet er verwezen worden naar die topic? Te vaak ;)

Het komt er dus op neer dat de genoemde middelen niet effectief genoeg zijn. Aangezien wij geen goede oplossing konden verzinnen, is er besloten om het niet door te voeren. Dus nogmaals in de groep gooien, zonder dat er nieuwe oplossingen aangedragen zijn heeft niet zoveel nut in mijn ogen :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %917 %2005, 22:01
maar dan hebben ze zelf ook door dat het hun fout is en hebben ze niet het idee dat je opeens wat regels 'uit de hoge hoed trekt'. Dus zijn ze eerder bereid hun post aan te passen.

Het verhaal kan je overzichtelijker maken door er grote koppen boven te zetten. in die koppen kan je dan samenvatten waar de text over gaat.
Dan kan de kop duidelijk genoeg zijn en zo niet is de text er nog voor verdere uitleg.
Door meer koppen zijn mensen eerder bereid langer te kijken en zo niet hebben ze evegoed meer info gezien.

Roenes
%Europe/Berlin %923 %2005, 22:10
maar dan hebben ze zelf ook door dat het hun fout is en hebben ze niet het idee dat je opeens wat regels 'uit de hoge hoed trekt'. Dus zijn ze eerder bereid hun post aan te passen.Dit vind ik eerlijk gezegd wat onzin. Sterker nog: persoonlijk vind ik dat de regels die Saphua beschrijft vanzelfsprekend moeten zijn. Tuurlijk probeer en zoek je zelf eerst voordat je wat post. En als je dan wat post, dan post je een overzichtelijk verhaal waarbij je eventueel een voorbeeldje laat zien en je vertelt wat wel en niet werkt.
Dat er zat mensen zijn die daar lak aan hebben en zomaar een stukje tekst neerknallen zonder zelf maar wat moeite te doen, vind ik onbegrijpelijk. Je wilt tenslotte toch hulp? Dan moet je het fatsoenlijk vragen!

Het verhaal kan je overzichtelijker maken door er grote koppen boven te zetten. in die koppen kan je dan samenvatten waar de text over gaat.
Dan kan de kop duidelijk genoeg zijn en zo niet is de text er nog voor verdere uitleg.
Door meer koppen zijn mensen eerder bereid langer te kijken en zo niet hebben ze evegoed meer info gezien.Dus jij wilt grotere koppen in de stukken tekst die in dat blokje komen boven je postarea als ik het goed begrijp?

Dat betekend dus dat je de helft van je scherm al kwijt bent met een stuk tekst met koppen die schreeuwerig overkomt. Ik denk dat dat meer afschrikt als aan spreekt ;)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %933 %2005, 22:24
Je kan het wel vanzelf sprekend vinden maar het kan wellis de 1ste x zijn dat ze op een forum komen..

en dit bijv, is niet schreeuwerig:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=191

SaphuA
%Europe/Berlin %939 %2005, 22:33
Dit vind ik eerlijk gezegd wat onzin. Sterker nog: persoonlijk vind ik dat de regels die Saphua beschrijft vanzelfsprekend moeten zijn. Tuurlijk probeer en zoek je zelf eerst voordat je wat post. En als je dan wat post, dan post je een overzichtelijk verhaal waarbij je eventueel een voorbeeldje laat zien en je vertelt wat wel en niet werkt.
Dat er zat mensen zijn die daar lak aan hebben en zomaar een stukje tekst neerknallen zonder zelf maar wat moeite te doen, vind ik onbegrijpelijk. Je wilt tenslotte toch hulp? Dan moet je het fatsoenlijk vragen!
Dit is precies het doel van deze guide.. niet iedereen snapt dit :)
Het hoeft van mij niet persé gestickied te worden of op het hele forum gebruikt worden. Het is misschien iets om 'bepaalde mensen' naartoe door te verwijzen in de hoop deze problemen te voorkomen.

~Sph

Roenes
%Europe/Berlin %943 %2005, 22:38
Je kan het wel vanzelf sprekend vinden maar het kan wellis de 1ste x zijn dat ze op een forum komen..Dan nog: of je nou hulp vraagt in real life of op internet. Je gebruikt toch dezelfde opzet? Je vraagt hulp nadat je zelf op zoek bent gegaan naar een oplossing. Als iemand je hulp bied, vertel je toch ook eerst wat je zelf al geprobeerd hebt? Of je het nu zegt tegen een persoon, of in typt in een browser, ik zie het verschil niet :)

en dit bijv, is niet schreeuwerig:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=191Maar wel als dit boven het blok staat waar je je tekst moet typen. Dan knalt het van je scherm af, zonder dat je om die info gevraagd hebt. Ik denk dat dat afschrikkend zou werken :)

Dit is precies het doel van deze guide..
Het hoeft van mij niet persé gestickied te worden of op het hele forum gebruikt worden. Het is misschien iets om 'bepaalde mensen' naartoe door te verwijzen in de hoop deze problemen te voorkomen.Zegt genoeg lijkt me :)

TheDutch
%Europe/Berlin %956 %2005, 22:57
Wanneer iemand op een fatsoenlijke manier om hulp vraagt en ik heb zin, tijd en kennis om die persoon te helpen dan doe ik dit graag. Wanneer iemand niet op een fatsoenlijke manier om hulp vraagt, laat ik diegene links liggen.

Niets om je druk om te maken, toch? Persoonlijk heb ik een enorme hekel aan die kinderachtige regeltjes, dat is dan ook de rede waarom ik GOT nooit meer bezoek :).

theFlashWizard
%Europe/Berlin %959 %2005, 23:01
Als een agent je op een gegeven moment bekeurt omdat je em.. ik bedenk maar wat.. posters ophangt.. en hij je een boete geeft en je verteld dat dat niet mag. Dan hoort dit ook op een normale manier van te voren opzoekbaar te zijn. Als jij iemand er nu op wijst dat hij zich niet aan de guides houd kan en zal hij mischien protesteren omdat dit niet van te voren opzoek baar was.
Een post die ergens op 1 forum zweeft valt niet onder opzoekbaar.

Het kopjes idee was voor tussen de uitleg die SaphuA in deze post geschreven heeft.
Ik snap dat je dit niet in de pagina waar je je post maakt wil hebben. Ik had zelfs het idee om de regels die daar al staan in flash te gooien zodat de ruimte die het inneemt zelfs kleiner gemaakt kan worden.

TheDutch
%Europe/Berlin %962 %2005, 23:06
Een beheerder kan een gebruiker waarschuwen over zijn of haar gedrag. Wanneer een gebruiker zich daar naar één of meerdere waarschuwingen nog niet aan weet te houden kunnen er maatregelen genomen worden. Het woord van een beheerder is zowel de "guide" als het recht en dus is er geen guide nodig.

Ik ga me hier nu niet verder inmengen, maar wilde dit als laatste nog even toevoegen :).

SaphuA
%Europe/Berlin %965 %2005, 23:10
Nogmaals, het zijn geen regels! Dit is bedoeld als een richtlijn.
Ik ga mensen niet verplichten om deze dingen te doen, maar als men graag fatsoenlijk antwoord wilt is het wel verstandig.

~Sph

Roenes
%Europe/Berlin %972 %2005, 23:20
Als een agent je op een gegeven moment bekeurt omdat je em.. ik bedenk maar wat.. posters ophangt.. en hij je een boete geeft en je verteld dat dat niet mag. Dan hoort dit ook op een normale manier van te voren opzoekbaar te zijn. Als jij iemand er nu op wijst dat hij zich niet aan de guides houd kan en zal hij mischien protesteren omdat dit niet van te voren opzoek baar was.
Een post die ergens op 1 forum zweeft valt niet onder opzoekbaar.Wederom weer wat onzin in mijn ogen. Ook dat soort dingen spreken voor zich. Daar komt bij: wetten kun je opzoeken in het wetboek, maar daar moet je zelf achteraan als je die wilt lezen. Zo ook met deze richtlijnen...

Maarjah, ik vind dat hier genoeg over is gezegd en ga me er niet meer teveel mee bezig houden :)

TheDutch
%Europe/Berlin %241 %2005, 05:47
Nogmaals, het zijn geen regels! Dit is bedoeld als een richtlijn.
Ik ga mensen niet verplichten om deze dingen te doen, maar als men graag fatsoenlijk antwoord wilt is het wel verstandig.

~Sph
Ik ben het helemaal met je eens!
Gelukkig waren mijn reacties ook niet naar jou toe bedoeld ;).

Whoppie
%Europe/Berlin %312 %2005, 07:30
Ik kan me voorstellen dat het voor iemand die al langer op deze site zit vervelend is om steeds diezelfde vragen te krijgen. (Je hoeft deze natuurlijk ook niet te beantwoorden als je geen zin hebt). Maar voor een nieuwkomer is het allemaal een beetje onoverzichtelijk.
Het kopje "Tutorials" is natuurlijk het eerste waar je dan gaat zoeken, maar deze is nog in de maak. Misschien is het een idee om de tutorials van Flash Wizard hier te plaatsen totdat de ZM's klaar zijn met deze Tutorial.
Misschien kun je hierdoor al een flink aantal vragen reduceren. Het is maar een idee! ;)

Whoppie
%Europe/Berlin %536 %2005, 12:52
Ik kan me voorstellen dat het voor diegene die hier "kind aan huis zijn" vervelend is om telkens diezelfde vragen voorbij te zien komen. (Je hoeft natuurlijk ook niet te reageren als je dit beu bent.)

Anderzijds is het voor een nieuwkomer nogal een doolhof om de juiste topics zien te vinden en ben je maar wat blij als iemand zo vriendelijk is om op jouw "lompe" vraag te reageren.
Vergeet niet dat het voor die beginner een reeële vraag is, hé.
Niemand is met de Flash kennis geboren.
Het eerste waar een nieuwe Flash-gebruiker gaat zoeken is natuurlijk: Tutorials (boven in de balk.) of FAQ

Helaas is deze nog niet in gebruik! Misschien is het handig om hier de Tutorials van bijv.
FlashWizard (tijdelijk) te plaatsen. Iets is beter dan niets, toch?
Op deze manier kun je dan waarschijnlijk al een flink aantal vragen reduceren. :)

Een tweede optie: De kopjes: “Animatie en Design” en “Actioncript” te verdelen in:
“Animatie en Design Starters” en “Animatie en Design Gevorderden” zo ook voor “Actionscript”

Een beginner komt echt niet verder dan die twee topics.
Ook op deze manier kunnen gevorderden ongestoord hun eigen vragen stellen zonder te worden lastig gevallen met simpele vragen.
Ook het overzicht voor de beginner zal hierdoor wat duidelijker worden.

Het is maar een idee-tje?! ;)
Groeten, Whoppie.

Roenes
%Europe/Berlin %605 %2005, 14:31
Ik kan me voorstellen dat het voor diegene die hier "kind aan huis zijn" vervelend is om telkens diezelfde vragen voorbij te zien komen. (Je hoeft natuurlijk ook niet te reageren als je dit beu bent.)idd, je hoeft niet op iedere topic te reageren! Vroeger was ik nog veel meer te vinden in AS als nu. Toen reageerde ik bijna op iedere topic waar ik het antwoord wist. Nu zie ik zovaak dezelfde topics voorbij komen, dat ik er niet meer op reageer. Ik kijk ze wel ff door om te kijken of ik als ZM'er zijnde moet ingrijpen, maar niet om weer dezelfde vraag te beantwoorden.

Anderzijds is het voor een nieuwkomer nogal een doolhof om de juiste topics zien te vinden en ben je maar wat blij als iemand zo vriendelijk is om op jouw "lompe" vraag te reageren.
Vergeet niet dat het voor die beginner een reeële vraag is, hé.Daar heb je gelijk in. :) En er zijn altijd wel mensen die er toch op reageren. Dat is het probleem niet. Maar als je je eraan stoort kun je 2 dingen doen:
- Verwijzen naar de tuts of zoekfunctie (voor de zoveelste keer)
- Besluiten niet te reageren

Ik heb dus zoiets: als je je eraan stoort, kun je het beste je er niet mee bezig houden. Dat roept alleen maar frustratie bij je op. Laat iemand anders dan het antwoord geven. Er zijn zat mensen die al die vragen nog niet 200 keer voorbij hebben zien komen en het leuk vinden om die te beantwoorden/uit te zoeken :)

Het eerste waar een nieuwe Flash-gebruiker gaat zoeken is natuurlijk: Tutorials (boven in de balk.) of FAQ

Helaas is deze nog niet in gebruik! Misschien is het handig om hier de Tutorials van bijv.
FlashWizard (tijdelijk) te plaatsen. Iets is beter dan niets, toch?
Op deze manier kun je dan waarschijnlijk al een flink aantal vragen reduceren. :)De tuts en dergelijke staan er wel, alleen nog niet op dezelfde manier als op het vorige systeem. Dit komt omdat dit vanaf de grond af aan opgebouwd moet worden. Dat duurt nou eenmaal even en blijft het nu even wat lastiger zoeken naar die dingen.

Maar hetzelfde probleem is er ook altijd al geweest toen de secties volledig werkzaam waren en volop draaide. Dus daar ligt het probleem niet. Het probleem is vaak het feit dat mensen niet zelf zoeken maar anderen voor zich laten zoeken...

Een tweede optie: De kopjes: “Animatie en Design” en “Actioncript” te verdelen in:
“Animatie en Design Starters” en “Animatie en Design Gevorderden” zo ook voor “Actionscript”

Een beginner komt echt niet verder dan die twee topics.
Ook op deze manier kunnen gevorderden ongestoord hun eigen vragen stellen zonder te worden lastig gevallen met simpele vragen.
Ook het overzicht voor de beginner zal hierdoor wat duidelijker worden.Hierover is al meerdere malen gedacht, maar het is nooit doorgevoerd. Dit heeft meerdere redenen:
- FlashFocus is daar niet op ingericht
- Flashhulp is juist verdwenen om de scheiding tussen de verschillende 'richtingen' duidelijker te maken
- Wie moet het onderscheid gaan maken tussen 'beginner' en 'gevorderde'?
- Beginners zullen waarschijnlijk in het gevorderde stuk posten omdat ze weten dat daar de mensen zitten die hun vraag zoiezo kunnen beantwoorden...

Het probleem is er al langer, er is vaak over gesproken maar het blijkt steeds opnieuw dat er niet echt een oplossing is voor het probleem. :)

BlijBlauw
%Europe/Berlin %653 %2005, 15:41

Zoiets dergelijks heb ik ook al een keer voogesteld: http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=3579

Maar als nieuwkomer is het altijd lastig om ergens meteen je weg te vinden, daarom zijn deze ' richtlijnen ' juist wel handig?

Erwinzzz
%Europe/Berlin %714 %2006, 18:08
Kan je deze punten niet samenvatten en deze boven in plaatsen in het scherm als je een nieuw topic wilt openen. Gewoon in een paar punten, dan zullen de meeste wel bereid zijn deze te lezen..