PDA

Volledige versie bekijken : Linux Ubuntu 5.10

ninetynine
%Europe/Berlin %823 %2005, 19:45
http://sdu.ictp.it/os/img/ubuntu_logo.jpg
Heb cd's binnen van Ubuntu

Heb hem al getest er zitten 2cd's in : een install cd en een livecd (testen zonder iets te installeren...
Het is wel cool, wel effen wennen als je heel je leven gewoon bent Windows te gebruiken..
Nog mensen hier ervaringen mee ?

Foto's niet van mij, maar mijn pakket is hetzelfde :

http://users.pandora.be/hcp/5WWiB/ubuntu3.JPG
http://users.pandora.be/hcp/5WWiB/ubuntu4.JPG
http://users.pandora.be/hcp/5WWiB/ubuntu1.JPG

Wat is Ubuntu?

"Ubuntu" is een oud Afrikaans woord. Het betekent "menselijk zijn voor anderen". Ubuntu betekent ook "Ik ben wat ik ben door wat wij zijn". De Ubuntu Linux distributie introduceert de gedachte achter Ubuntu in de wereld van software.

Ubuntu is een compleet en gratis Linux besturingssysteem, vrij beschikbaar met zowel community als betaalde ondersteuning. Ubuntu wordt ontwikkeld door een grote community en we nodigen je graag uit om mee te doen!

De Ubuntu community is gebaseerd op de ideeëen uit het Ubuntu manifest: dat software zonder enige (betalings)verplichting beschikbaar zou moeten zijn, dat software door iedereen in zijn of haar taal bruikbaar zou moeten zijn, ook voor mensen met een handicap en dat iedereen de vrijheid moet hebben om software aan te passen naar zijn of haar wensen.

Deze vrijheden maken Ubuntu fundamenteel anders dan traditionele 'gesloten' software: niet alleen zijn alle tools gratis beschikbaar, ook heb je de vrijheid om de software aan te passen zoals je zelf wilt.

Het team achter Ubuntu belooft zijn gebruikers het volgende:

* Ubuntu zal altijd gratis zijn, en een "Enterprise Edition" zal niet meer kosten. Ons beste werk zal voor iedereen vrij beschikbaar zijn
* Honderden bedrijven wereldwijd bieden ondersteuning voor Ubuntu Nieuwe versies zullen regelmatig en voorspelbaar uitkomen; elke 6 maanden komt er een nieuwe versie uit. Je kunt altijd de huidige versie gebruiken of de huidige ontwikkelingdversie. Elke versie zal minimaal 18 maanden ondersteund worden
* Ubuntu bevat de beste vertalingen en toegankelijkheid die de Vrije Software gemeenschap te bieden heeft, om Ubuntu voor zoveel mogelijk mensen bruikbaar te maken. We werken zo breed mogelijk samen op het gebied van het fixen van bugs en het delen van code
* Ubuntu is geheel toegewijd aan de principes van het ontwikkelen van open source en vrije software; we moedigen mensen aan om open source software te gebruiken, verbeteren en door te geven.

Ubuntu is geschikt voor zowel desktop gebruik als servers. De huidige Ubuntu versie ondersteunt Intel x86 (IBM-compatible PC), AMD64(Hammer) en PowerPC (Apple iBook, Powerbook, G4 en G5) processoren.

De Ubuntu software suite omvat meer dan 16000 applicaties. Ubuntu bevat elke standaard desktop toepassing van tekstverwerker en spreadsheetprogramma tot internet programmas. Zelfs webserver software, programmeertalen en uiteraard spelletjes zijn inbegrepen in de standaard software suite.

Tenshu
%Europe/Berlin %847 %2005, 20:21
Linux wordt met de jaren meer gebruikt.
Toch is het jammer dat veel programma's nog altijd onder windows moeten draaien.
Als die programma's op linux draaiden zou ik voortaan linux willen gebruiken.
Er zijn zoveel distrubuties van Linux.
Onderanderen Fedora, Red Hat, SuSE, MandrakeSoft en nog veel meer.

Ik zelf gebruik Fedora. Maar heb nog nooit Ubuntu gebruikt zou het wel is een keer willen zien.

Trouwens is het een pakket? heb je die gratis gekregen, want meestal moet je voor die cd betalen?

ninetynine
%Europe/Berlin %849 %2005, 20:23
volledig gratis !!! je kan er zoveel bestellen als je wil :

http://www.ubuntulinux.org/

(ship it -free cd's)
Ze leven van de sponsoring en donaties , zelf 0 € verzendkosten !

Tenshu
%Europe/Berlin %851 %2005, 20:25
okay.. Dat is wel cool 8D

Flashingback
%Europe/Berlin %873 %2005, 20:58
Ik heb ff wat screenshots bekeken ervan en kwa uitzicht ziet het er allesins al niet slecht uit maar ik heb wel een vraag. Is het mogenlijk van programma's die bestemd zijn voor windows te draaien op ubuntu? bijvoorbeeld flash?

ninetynine
%Europe/Berlin %901 %2005, 21:38
linux kan je veel gemakkelijker modden enzo, ik weetnie over die porgramma's normaal wel hoor ?? :p
kheb nog niet geïnstalleerd maar alleen live cd

[m]
%Europe/Berlin %158 %2005, 03:48
FreeBSD + gNOME 4 lyfe 8D

Ea.Z
%Europe/Berlin %179 %2005, 04:18
']FreeBSD + gNOME 4 lyfe 8D
verklaar u nader?

Tenshu
%Europe/Berlin %545 %2005, 13:05
http://www.freebsd.org/
http://www.freebsd.org/gnome/ ;)

Ea.Z
%Europe/Berlin %564 %2005, 13:33
aha:)

Edwin
%Europe/Berlin %484 %2005, 11:38
volledig gratis !!! je kan er zoveel bestellen als je wil :

http://www.ubuntulinux.org/

(ship it -free cd's)
Ze leven van de sponsoring en donaties , zelf 0 € verzendkosten !
Ik heb hem ook besteld, hoelang duurde het voordat je ze binnen kreeg?

WernerL
%Europe/Berlin %488 %2005, 11:43
Ik heb ff wat screenshots bekeken ervan en kwa uitzicht ziet het er allesins al niet slecht uit maar ik heb wel een vraag. Is het mogenlijk van programma's die bestemd zijn voor windows te draaien op ubuntu? bijvoorbeeld flash?
Je zou het met wine kunnen proberen. :-)
Overigens, de installer van ubuntu zuigt. En ik had het gisteren zelfs voor elkaar gekregen dat ik geen terminal meer kon openen. :D

*Is back to SuSE*

Renoiser
%Europe/Berlin %935 %2005, 22:26
heb laatst me 5 cd's binnengekregen binnenkort ook weer stuk of 50 bestellen
zeer fijn!

mech7
%Europe/Berlin %941 %2005, 22:36
Waarom 50 bestellen :s download gewoon en brand op een dvd rw ofzo...

Dopefish
%Europe/Berlin %942 %2005, 22:37
ik heb gelijk maar die 10 pc cd's pakket besteld( die 2e optie) wat is daar anders aan, of zijn dat er gewoon 2 ? want er zitten ook 64bits cd's bij, en 1 mac (die wilde ik niet maargoed) ... Ik ben benieuwd ernaar.. Hoelang duurt het meestal voor het binnen is/?

ablomen.nl
%Europe/Berlin %019 %2005, 00:28
Je kan ook zelf een pakket samenstellen ;)
zit zelf al een flinke tijd te klooien met linux, ubuntu en debian (waarop ubuntu gebaseerd is) zijn tog mijn persoonlijke favorieten.
en ice dragon.. de installer is gewoon niet grafiesch thats all ;) en als je een beetje te veel klooit met elke linux distro krijg je t zelfde (evenals windows btw)

greets,
Alexander

sanderd
%Europe/Berlin %590 %2005, 14:10
http://www.sanderd.be/public/ff/ubuntu1.jpg
http://www.sanderd.be/public/ff/ubuntu2.jpg

Heb er erges 20 besteld een eindje terug.
Installatie had verdoeme men bootsector naar de zak geholpen 8-)
(toch nog kunnen recovery draaien maja toch 8-))

Ma euhm, men stiefpa draait Kubuntu, KDE variant op ubuntu, veeeeeeel mooier :p
Google img (http://images.google.be/images?q=kubuntu&sourceid=mozilla-search&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl-NL:official&sa=N&tab=wi)

grtz
SanderD

Edwin
%Europe/Berlin %075 %2005, 01:48
Wie gebruiken hier eigenlijk allemaal Linux? Ik ga namelijk het raam van m'n ouwe kast vervangen door een pinguin en ik heb nogal wat eisen en weinig(lees:geen) ervaring met linux. Dus als er iemand bereid is om me een beetje wegwijs te maken: graag!

RenderingRebel
%Europe/Berlin %381 %2005, 09:09
Waarom moet iedereen meteen een dozijn van die cds bestellen?
Slecht voor het milieu, waarom download je het niet gewoon :p

sanderd
%Europe/Berlin %604 %2005, 14:30
Waarom moet iedereen meteen een dozijn van die cds bestellen?
Slecht voor het milieu, waarom download je het niet gewoon :p

www.geendatalimiet.be

ablomen.nl
%Europe/Berlin %716 %2005, 17:11
Het beste om wegwijs met linux te worden is gewoon zo'n ubuntu cdtje te bestellen en dan de live cd in je pc te plompen (je kan die live cd natuurlijk ook downloaden maarja voor de nederlanders hiet... GRATIS SPULLETJES!!!! ;)) met zon live cd hoef je niks op je hd te installeren, het gaat wel een stuk langzamer dan normaal maar je kan wel ff rondkijken voor je je pc ermee installeert.. en sowieso voor ubuntu gaan, is heel erg simpel en lekker snel

greets,
Alexander

Smartie
%Europe/Berlin %741 %2005, 17:47
Alleen weigert Ubuntu om mijn draadloze netwerkkaartje te herkennen. Dat vind ik wel een beetje jammer.

ablomen.nl
%Europe/Berlin %744 %2005, 17:52
wireless kaartje van belkin toevallig?

Smartie
%Europe/Berlin %746 %2005, 17:54
Neh, goedkoop kaartje van SMC.
Ik heb trouwens nog een probleem met Ubuntu. Als ik aangeef dat hij opnieuw moet opstarten, dan sluit ie mijn pc gewoon af :S

ablomen.nl
%Europe/Berlin %747 %2005, 17:55
speciaal, dat is dan met de live cd of gewoon met een normale installatie?

Smartie
%Europe/Berlin %749 %2005, 17:59
Met een normale installatie. Wel dual boot. Op mijn ene HD staat Windows XP, op de ander Ubuntu.

Edwin
%Europe/Berlin %469 %2005, 11:15
Ik heb ubuntu net geinstalleerd, ziet er goed uit, niet te veel poespas e.d.

Moet nog alleen even een nieuwe utp kabel en een voedings kabel hebben, dan kan m'n oude bakkie aanblijven als ik wil printen :D

Edwin
%Europe/Berlin %755 %2005, 18:07
kan iemand mij helpen? want ik snap het niet echt. Voeg me maar even toe op msn, dat gaat makkelijker :)

het gaat om de volgende toepassingen onder ubuntu:
- Apache2
- PHP
- mysql5
- ftp server
- dc hub
- irc server

dat is het eerste gedeelte :)
Ik ga gewoon prutsen, als er mensen zijn die tips hebben waar ik op moet letten: graag!

Edit

voor de eerste heb ik dit gevonden: https://wiki.ubuntu.com/ApacheMySQLPHP

ath92
%Europe/Berlin %822 %2005, 19:44
Weet er hier ook iemand een tooltje waarmee je vanuit windows naar lnux kan switchen? ik heb namelijk het probleem dat ik wel linux en windows op mn pc heb staan, maar hij gaat niet naar de grub bootloader maar direct naar windows.....

Jelle
%Europe/Berlin %594 %2005, 14:16
Ik zal het ook eens proberen.
Maar is het nog mogelijk om een netwerk te maken met windows pc's?

sanderd
%Europe/Berlin %599 %2005, 14:22
Ik zal het ook eens proberen.
Maar is het nog mogelijk om een netwerk te maken met windows pc's?
http://us3.samba.org/samba/

Jelle
%Europe/Berlin %615 %2005, 14:46
Coolcool; kan vanavond weer lopen prutsen (en vloeken op mezelf :))

ath92
%Europe/Berlin %744 %2005, 17:52
moet dat via linux? anders helpt dat me nog niet:(

sorry, kzie nu dat dat voor netwerken is:(

Renoiser
%Europe/Berlin %885 %2005, 21:15
http://placelibre.ath.cx/keyes/index.php/2005/10/27/65-easy-ubuntu-24-beta
voor de beginners...

bevat codecs,flash player,drivers etc

meagain
%Europe/Berlin %955 %2005, 22:55
Heb zowel Ubuntu als Fedora op mijn reserve-peeceetje gehad.

Ubuntu viel mij tegen. Fedora daarintegen was er op blijven staan ware het niet zo dat een PII (400mhz + 128 mb werkgeheugen) ruim onvoldoende is om een moderne Linux-versie op te draaien. Win2000 Prof heeft helemaal geen problemen met deze configuratie, maar beide Linux-versies waren tergend langaam.

Goede raad: Heb je geen performant systeem, hou je dan bij Windows, de laatste Linux-versies zijn nogal wreed veeleisend. Je kan natuurlijk een alternatief voor Gnome of KDE kiezen, maar je systeem gaat er echt niet zoveel sneller door draaien dan beloofd wordt.

Mvg,

vector monkey
%Europe/Berlin %972 %2005, 23:20
doe mij maar gewoon OSX van apple!
helaas voor veel pc-ers is het lastig deze op pc te installen..

hoe een vet en stabiel besturingssysteem dat is... ongelofelijk !!
ik noem dingen als dashboard en expose .. helemaal fokkin cool

en osx is op unix gebaseerd.. das nice

mssl

Martink
%Europe/Berlin %151 %2006, 03:38
Ik heb ook laast zo'n pakket bestelt, ben wel sociaal gebleven en heb de 2e optie gekozen dus niet gelijk een hele doos! dat is wat te overdreven vind ik. (vraag me ook af wat jullie met al die cd's doen? gebruiken als frisbie?

Maargoed heb hier 2 systemen staan, een 32bit en een 64 bit. Met de 3 mac cdtjes kan ik die frisbieën, Maar ubuntu wil niet starten op m'n 64bit pc, heb de 32 bit en de 64bit versie van ubuntu geprobeert. Op m'n 32bit heb ik hem lekker geinstalleert. en het bevalt me prima. Ik rommelde al wat aan met debian enzo :)

Maar iemand een id waarom hij op m'n 64bit systeem niet opstart? Hij blijft hangen als gnome opstart volgens mij, Als het scherm helemaal bruin is en hij dat plaatje Ubuntu moet gaan tonen. vanaf daar laad hij gewoon niet meer verder :(

Edwin
%Europe/Berlin %780 %2006, 18:43
ik heb m'n 5 cd's binnen, duurde dus 3/4 weken. Maar goed, nu kan ik ze uitdelen :)

Dopefish
%Europe/Berlin %466 %2006, 11:12
ik heb 10 cd's + 2 64 bit en 3 mac cd'tjes :)
het uitdelen is al begonnen....

maar die mac cd's worden mooi bierviltjes

Edwin
%Europe/Berlin %647 %2006, 15:32
en de doos met 35*pc/5*64bit/2*mac is ook binnen, nou kijken of ik alles kwijt kan

TheZwier
%Europe/Berlin %658 %2006, 15:48
hmm, ik heb gewoon het minimum van 5 besteld, en ik vrees dat ik er nog geen 2 extra kwijtraak :)
Maar ik moet wel zeggen dat ik tot dusver best tevreden ben!

Dopefish
%Europe/Berlin %008 %2006, 00:12
ik zit nog wat te hannessen
maar draaien Macromedia producten er eigelijk op, zoals Flash 8 en Fireworks 8 ?

Als server doe ik hem nu, ik kwam er even zogauw niet heel goed uit met alleen de shell. dus probeer het met de GUI, ik krijg het allemaal al redelijk aan de gang
toch vind ik dat de Guides voor een LAMP bij deze Ubuntu wat slechter is uitgelegd als bij Mandrake 9.2 of 10.1. Terwijl het toch in feite hetzelfde is..

[Moreasy]
%Europe/Berlin %020 %2006, 00:29
Heb zowel Ubuntu als Fedora op mijn reserve-peeceetje gehad.

Ubuntu viel mij tegen. Fedora daarintegen was er op blijven staan ware het niet zo dat een PII (400mhz + 128 mb werkgeheugen) ruim onvoldoende is om een moderne Linux-versie op te draaien. Win2000 Prof heeft helemaal geen problemen met deze configuratie, maar beide Linux-versies waren tergend langaam.

Goede raad: Heb je geen performant systeem, hou je dan bij Windows, de laatste Linux-versies zijn nogal wreed veeleisend. Je kan natuurlijk een alternatief voor Gnome of KDE kiezen, maar je systeem gaat er echt niet zoveel sneller door draaien dan beloofd wordt.

Mvg,

Ik denk dat je dan echt iets niet goed hebt gedaan!. Bij een standaard instal van Linux is het onmogelijk dat je pc op Linux langzamer draait dan op windows (ooit wel eens de werk processen vergeleken tussen Linux en windows?).

Dopefish
%Europe/Berlin %059 %2006, 01:25
Hmm...
Lekker is dat Ubuntu pakt de Diamond Viper S330 of V330 niet op...

wat doe ik nu, nu doet de GUI het niet :(

meagain
%Europe/Berlin %702 %2006, 16:51
@Moreasy

Zou wel kunnen dat ik iets niet goed heb gedaan, kan me alleen niet voorstellen wat...

Heb je het al eens geprobeerd: Fedora4 op een PII (400 mhz) met 128mb werkgeheugen? Je zal er niet lang mee werken. Fedora is een m.i. magniefieke distributie, maar je hebt nu eenmaal een modern machientje nodig om het vlot te kunnen draaien.
Lees er de meerdere forums maar eens op na, overal is men het erover eens dat je voor deze distributie minstens een PIII nodig hebt met 256mb. D8 dat fedora.redhat als minimaal ook PIII opgeeft met 256mb...

Mvg,

mjwallink
%Europe/Berlin %742 %2006, 17:49
Ik heb ook maar een setje besteld. Hoelang duurt het ongeveer nadat je ze hebt aangevraagt?
Groeten Martin

Folkert
%Europe/Berlin %969 %2006, 23:15
@Moreasy

Heb je het al eens geprobeerd: Fedora4 op een PII (400 mhz) met 128mb werkgeheugen? [knip]

Mvg,

Als we appels en peren gaan vergelijken :P toen dat systeem 'hot' was was win 2000 er ook alleen fedora niet, dus als je al een vergelijking tussen snelheid van linux en windows wilt maken dan denk ik dat redhat6 ofzo ? een beter stukkie software is voor die machine (eh als idee dan he Woei niet echt doen hoor hihi).

meagain
%Europe/Berlin %499 %2006, 11:59
Het is daar dat ik naar toe wil; denk niet dat er iemand nog een oudere linux-versie wil. Iedereen gaat voor de laatste distro's. Velen proberen deze versies ook op oudere machientjes, ééntje die er toch maar stond te staan. Nou, dat werkt niet!
Recente linux-versies (of windows-) hebben recente configuraties nodig, probeer ze niet uit op een afgedankte peeceetje.

TheZwier
%Europe/Berlin %519 %2006, 12:27
Ik heb ook maar een setje besteld. Hoelang duurt het ongeveer nadat je ze hebt aangevraagt?
Groeten Martin

3 tot 4 weken geloof ik

WernerL
%Europe/Berlin %632 %2006, 15:10
Weet er hier ook iemand een tooltje waarmee je vanuit windows naar lnux kan switchen? ik heb namelijk het probleem dat ik wel linux en windows op mn pc heb staan, maar hij gaat niet naar de grub bootloader maar direct naar windows.....

zelf even bootloader installeren.

ath92
%Europe/Berlin %717 %2006, 17:12
en hoe doe je dat dna precies? ik heb namelijk niet een cdtje liggen met een bootloader, en er stond dat die automatisch al werd geinstalleerd....

Pimm
%Europe/Berlin %720 %2006, 17:17
Ja, de meeste distro's installeren zelf een bootloader. Als je echter vage shit met je bootloader wilt gaan doen (zoals switchen tussen Windows en Linux) moet je misschien een nieuwe uitgebreidere downloaden en installeren.

mech7
%Europe/Berlin %757 %2006, 18:10
In windows kan je...
Rechsklikken op My cumputer.. properties

Tab Advanced - > Startup and recovery..

Daar kan je hem editen of veranderen mijnes ziet er zoiets uit :p

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Professional x64 Edition" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Pimm
%Europe/Berlin %779 %2006, 18:41
@mech7: Twee windowsen op één PC? Waarom?
(Ik vind één windows eigenlijk al te veel)

Jordy
%Europe/Berlin %782 %2006, 18:46
@mech7: Twee windowsen op één PC? Waarom?
(Ik vind één windows eigenlijk al te veel)
hij heeft 1 64bit editie, daar draait namelijk niet alles op, vandaar ook een 32bit windows ;)

meagain
%Europe/Berlin %790 %2006, 18:57
Wil je op een veilige manier stoeien met meerdere os-en op je pc, zorg dan eerst dat je PartitionMagic op je systeem hebt staan of een ander alternatief.

Pimm
%Europe/Berlin %804 %2006, 19:19
Wil je op een veilige manier stoeien met meerdere os-en op je pc, zorg dan eerst dat je PartitionMagic op je systeem hebt staan of een ander alternatief.Ik heb hier niet zulke goede ervaringen mee. Als je Windows en Linux wilt hebben zou ik Windows gewoon laten laden vanuit de bootloader van de Linux distro's... Bij de meeste Linux distro's kan dat gewoon, dat zou je even op moeten zoeken voordat je begint.

meagain
%Europe/Berlin %843 %2006, 20:14
Ja, maar de miserie begint wanneer ze ineens bv Ubuntu van hun systeem willen om FedoraCore eens te proberen, maar het windows-os moeet wel onaangeroerd blijven. Met PartitionMagic is dat klusje zo geklaard ... Natuurlijk zal het zonder ParMag ook wel gaan, maar weet niet of de gemiddeld gebruiker genoeg ervaring heeft om er zonder kleerscheuren door te komen.

Kortom: Bezint eer je begint !!

ath92
%Europe/Berlin %633 %2006, 15:11
ik heb het eindelijk voor erlkaar! ik heb windows en linux dualboot op mn pc en laad ze met GRUB, nu heb ik noog ff een vraagje.... hoe installeer je bestanden op linux :S ik krijg zo'n schermpje met codes die enigzins wel wat weghebben van as als ik op het install bestandje druk van flashplayer....

ath92
%Europe/Berlin %797 %2006, 19:07
nobody? komop, der moet toch iemand zijn die iets kan installeren op linux:P:S

Folkert
%Europe/Berlin %801 %2006, 19:13
in fedora gebruikte ik daar yum voor. in de terminal:
yum install whatever

Tenshu
%Europe/Berlin %811 %2006, 19:28
Ubuntu:
Ubuntu Documentatie (http://ubuntu-linux.nl/index.php?page=documentatie)
Flashplayer (http://ubuntu-linux.nl/index.php?page=documentatie&id=12)

Fedora Core
Yum (http://linux.duke.edu/projects/yum/)
Yum How to (Nederlands) (http://www.fedora-linux.nl/docs/yum-howto-nl.php)
Yum Extender (YUMEX) (http://fedora-linux.nl/docs/yumextender.php)

Meschien heb je hier wat aan. Ik weet niet welke distrobutie je hebt.

maico
%Europe/Berlin %978 %2006, 23:29
Ik kreeg vandaag 'n exemplaar (zoals je ze op de foto ziet :P) van m'n neef/collega :P
Ikzelf gebruik (naast m'n WinOs dat nu draait) Suse Linux 10.0.. Al meerdere jaartjes eigenlijk de Suse, Ik weet al geruime tijd van ubuntu zijn bestaan (sinds 2004 eigenlijk :P) maar was nooit echt benieuwd ernaar.. Maar nu de Live cd in m'n tas steekt kijk ik deze week wel eventjes ernaar :)

BlackAdder
%Europe/Berlin %714 %2006, 17:08
Het beste om wegwijs met linux te worden is gewoon zo'n ubuntu cdtje te bestellen en dan de live cd in je pc te plompen (je kan die live cd natuurlijk ook downloaden maarja voor de nederlanders hiet... GRATIS SPULLETJES!!!! ;)) met zon live cd hoef je niks op je hd te installeren, het gaat wel een stuk langzamer dan normaal maar je kan wel ff rondkijken voor je je pc ermee installeert.. en sowieso voor ubuntu gaan, is heel erg simpel en lekker snel

greets,
AlexanderOei, die live-CD..tijd terug gebruikt bij het redden van mn ontwerpverslag bij een kapotte sector op mn schijf (uiteraard stond daar precies weer c:\windows\system32\ op.....) Altijd leuk, de nacht voor de deadline. Gelukkig was er Ubuntu, de enige die het deed :)

elmagique
%Europe/Berlin %808 %2007, 19:23
voor de mensen die macromedia producten willen blijven gebruiken

dit (http://blog.publicidadpixelada.com/how-to-dreamweaver-and-flash-8-running-on-ubuntu-dapper/) heeft gewerkt met mijn dapper en een klasgenoot zijn feisty (ofzo) de nieuwste versie van ubuntu, dus op edgy (daar tussen in) moet het ook wel werken

(sorry voor het ophalen van een oud topic, maar ik vond het gepast)

WernerL
%Europe/Berlin %823 %2007, 19:46
Ja, maar de miserie begint wanneer ze ineens bv Ubuntu van hun systeem willen om FedoraCore eens te proberen, maar het windows-os moeet wel onaangeroerd blijven. Met PartitionMagic is dat klusje zo geklaard ... Natuurlijk zal het zonder ParMag ook wel gaan, maar weet niet of de gemiddeld gebruiker genoeg ervaring heeft om er zonder kleerscheuren door te komen.

Kortom: Bezint eer je begint !!

Als je van distro wilt switchen is het cd erin van distro2, installeren en gewoon je ext3 partitie kiezen waar distro1 opstaat. Die word vanzelf geformateerd... ik heb nooit partitionmagic nodig gehad. Mijn methode is makkelijker.

//edit
Dit topic is idd bejaard, kick de volgende keer geen oude koeien meer. :P Zit ik heel dit topic te lezen... :D

josko
%Europe/Berlin %851 %2007, 20:25
voor de mensen die macromedia producten willen blijven gebruiken

dit (http://blog.publicidadpixelada.com/how-to-dreamweaver-and-flash-8-running-on-ubuntu-dapper/) heeft gewerkt met mijn dapper en een klasgenoot zijn feisty (ofzo) de nieuwste versie van ubuntu, dus op edgy (daar tussen in) moet het ook wel werken

(sorry voor het ophalen van een oud topic, maar ik vond het gepast)
Leuk dat je het plaatst.

Hoef ik niet meer te zoeken, wanneer ik geluid draaiende heb :D