Volledige versie bekijken : 3D Gallery
SaphuA
%Europe/Berlin %324 %2005, 07:47
Hey mensen,
Ik ben de laatste tijd een beetje met 3D bezig, en heb vanuit hier de volgende gallerij gemaakt (het is nog in teststage):
http://www.drewsrestaurant.com/saphua/campman/3D%20Test.html
Wat ik zou willen weten van jullie is wat jullie ervan vinden, en hoe ik het kan verbeteren. Op welke manier kan ik het er mooier uit laten zien en functioneler of effectiever maken? Ik heb zelf nog een hoop ideeën die ik er nog in moet implementeren, maar ik wilde eerst even horen wat de rest ervan vind :)
~Sph
Neuro
%Europe/Berlin %510 %2005, 12:14
ik vind het wel tof gemaakt, met veel potentieel. :)
je zou het eens kunnen proberen met transparante png's van voorwerpen of gezichten.
BlijBlauw
%Europe/Berlin %559 %2005, 13:25
oke.. dit is heel vet! Dit heb je heel netjes gedaan!
Wat Neuro wel zegt, maakt de plaattjes transparant met gif ofzo.
Je kan zo wel een hele vette site maken!
davyvh
%Europe/Berlin %576 %2005, 13:50
Zeer leuk!
Doe misschien enkel de framerate wat omhoog.. Nu loopt hij niet echt zo vlotjes.
SaphuA
%Europe/Berlin %652 %2005, 15:39
Bedankt voor de positieve reacties :)
Ik zal kijken of ik de plaatjes transparant kan maken, maar ik heb zelf het idee dat het dan veel onoverzichtelijker wordt omdat je dan alle plaatjes door elkaar heen ziet. Ik kan het wel overzichtelijker maken door alles plaatjes wat groter te maken en meer te versprijden, ik ben hier ook nog een beetje mee aan het testen.
Wat ik uiteindelijk wil toevoegen is een totale in-zoom op een plaatje waneer je daarop klikt, zodat je deze op 100% kunt bekijken. Als je dan nog een keer klikt zal hij dus weer uitzoomen. Ook hier ben ik nog mee aan het expirementeren :)
Edit sinds eerste post: Heb nu voor elk plaatje een apparte laad-balk gemaakt, plaatjes zijn echter maar 100x100 jpg-jes, dus de laadbalk zul je alleen van kunnen genieten met simulate download of een slome verbinding ;)
Dark Angel
%Europe/Berlin %666 %2005, 15:59
Ziet er heel goed uit(y), ik heb alleen soms dat alsje je een plaatje secteer in de verten en hij komt naar je toe en je wilt op hetzelfde plaatje klikken dat hij datn buiten het scherm valt. ook 1 keer gehad dat een plaatje precies midden in beeld zat en niet op een ander plaatje kon klikken ;)
Voor de rest erg netjes
BlijBlauw
%Europe/Berlin %668 %2005, 16:02
Bedankt voor de positieve reacties :)
Ik zal kijken of ik de plaatjes transparant kan maken, maar ik heb zelf het idee dat het dan veel onoverzichtelijker wordt omdat je dan alle plaatjes door elkaar heen ziet. Ik kan het wel overzichtelijker maken door alles plaatjes wat groter te maken en meer te versprijden, ik ben hier ook nog een beetje mee aan het testen.
*het plaatje zelf niet transparant, maar de witte achtergrond / border ;)
SaphuA
%Europe/Berlin %686 %2005, 16:28
Dark Angel; Ja dit is inderdaan nog een beetje een probleem, dit heb ik zelf ook 1x gehad. Dit moet min of meer opgelost zijn nu (versprijding is veel groter, dus er is altijd wel 1 plaatje waar je op kunt klikken). Dat de plaatjes waar je op klikt buiten het scherm vallen wil ik nog op gaan lossen, ik denk dat ik gewoon altijd ga 'scrollen' als de muis op de randen van de schermen zit.
BlijBlauw; Nou snap ik je helemaal niet meer :D
Ik heb nu de plaatjes die het verst in de achtergrond zitten doorzichtig gemaakt, dit geeft wel een mooier effect maar ook hier moet ik nog even mee spelen :)
Edit: Hmmm vreemd, heeft er toevallig iemand een slome connectie? :D Laadbalk werkt online niet bij mij, hoewel hij bij 'simulate download' wel werkt. Kan iemand het even controleren? Dank :)
BlijBlauw
%Europe/Berlin %694 %2005, 16:40
oke, nu maakt het niet meer uit, maar net had je een rubiks cube ertussen met een wit vierkant er omheen, had was mooi geweest als je die had weggehaald (/ transparant had gemaakt). Maar omdat je nu foto's gebruikt is het niet meer van toepassing :)
Dat de achterste plaatjes wat transparant zijn vind ik wel mooi!
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %729 %2005, 17:30
heel erg mooi.. ik zou alleen de framerate iets hoger zetten..
je bepaalt zeker de afstand tussen het plaatje en het midden, en gebruikt dat voor de vergroting/verplaatsing vanaf het midden?
en de plaats van het midden wordt op zijn beurt weer berekent met de x en y waarden van de muis ...
//edit: en dan het goed laten werken met het klikken ... komt nog best veel bij kijken ... opzich allemaal wel heel lastig denk ik :P maar wel heel erg mooi
zoiets is echt leuk om mee te spelen .. heb ik ooit ook eens gedaan met een preloader :P
SaphuA
%Europe/Berlin %809 %2005, 19:25
BlijBlauw; Aha nu snap ik wat je bedoeld :) Maar het worden inderdaan uiteindelijk allemaal foto's, dus dat maakt niet zoveel uit. Ik wil, ipv transparant, de achterste plaatjes gewoon een witte tint geven. Dat is ook minder intensief.
Jelmer; Neen het zit iets anders, ik gebruik echte manieren die ook bij 3D worden gebruikt. Ik geef een diepte aan (z), en vanuit daar wordt er een verkleining en verplaatsing ("naar het middelpunt") berekend. De snelheid ligt niet aan de fps, maar dat heb ik zelf aangegeven, zit nog beetje te kijken hoe ik de scrollsnelheid het best kan zetten.
Bedankt :)
~Sph
Superjoep
%Europe/Berlin %811 %2005, 19:29
Yo Saphua!
Vet man :) Werkt al lekker.
Misschien een idee om: de foto waar je muis op dat moment op staat een border te geven, wit ofzo. Lijkt me wel mooi, ziet de gebruiker ook welke foto je selecteerd.
In de zoom zou ik nog een kleine fade-out maken.
En misschien is het handig om op een manier je muis uit te kunnen zetten. Nu komt het voor dat foto's in de verte precies achter de geselecteerde foto zitten. Dan kun je er niet op klikken. Als je dan het beeld stil kan zetten even, kun je altijd op alle foto's klikken.
O of anders misschien de beweging van de muis faden. De reactie van de foto's op het verplaatsen van de muis bedoel ik :) Dus niet direct aan de _xMouse en _yMouse hangen maar hier een vertraging in bouwen.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Keep up the good work! Leuk weer eens wat van je te zien.
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %818 %2005, 19:38
BlijBlauw; Aha nu snap ik wat je bedoeld :) Maar het worden inderdaan uiteindelijk allemaal foto's, dus dat maakt niet zoveel uit. Ik wil, ipv transparant, de achterste plaatjes gewoon een witte tint geven. Dat is ook minder intensief.
Jelmer; Neen het zit iets anders, ik gebruik echte manieren die ook bij 3D worden gebruikt. Ik geef een diepte aan (z), en vanuit daar wordt er een verkleining en verplaatsing ("naar het middelpunt") berekend. De snelheid ligt niet aan de fps, maar dat heb ik zelf aangegeven, zit nog beetje te kijken hoe ik de scrollsnelheid het best kan zetten.
Bedankt :)
~Sph
ow.. nah jah, kan ook :P het werkt in ieder geval erg lekker.. (!!)
dan wil ik het wel eens gaan proberen op mijn manier.. kijken of dit werkt.. en of het niet lastig wordt voor de pc (onEnterFrame's enzo )
FantasTies
%Europe/Berlin %022 %2005, 00:32
Ieeeeh, ik word geeek ik kan niet verder klikken omdat dat ding met je muis meebeweegt!
Ik irriteer me er mateloos aan!
Buiten dat, Schitterend! leuk gedaan en is weer eens een keer iets anders!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.