PDA

Volledige versie bekijken : preloader

depieje
%Europe/Berlin %418 %2005, 11:02
Hi,

ik heb een website klaar die gemaakt is in html maar waar er wel een paar flashfiles inzitten. nu zou ik graag op de index-pagina een preloader plaatsen die alle swf-files eerst laad en daarna pas een knop 'enter' weergeeft om de site te bezichtigen.

Hoe pak ik dit het best aan?

ps: ik heb geen ervaring met scripting.

grtz,
depieje

Mitch
%Europe/Berlin %467 %2005, 12:12
Ik zou eerst beginnen met het kijken naar een preloader die je moet inladen.

Ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar hoop dat je hier wat aan hebt:

Ik heb dit probleem ook is gehad en had het script van een preloader moeten aanpassen naar:

1ste frame

trace(this.getBytesLoaded() + "\n" + this.getBytesTotal());

if (this.getBytesLoaded()<this.getBytesTotal()){
balk_mc._xscale = this.getBytesLoaded()/this.getBytesTotal()*100;
}
else{
this.gotoAndPlay("begin");
}

Let op dat this, dat is erg belangrijk bij dat inladen.

2de frame

this.gotoAndPlay("start");

3de frame

stop();

En moet je dan frame label "begin" geven.

Zo had ik het opgelost, op frame 3 doe je dan die mc, en doe je dan zo dat je dan op enter moet drukken.

Maar kijk goed naar dat this, omdat je anders alles doorelkaar gooit.

*Deze vraag hoort eigenlijk meer thuis in Action Script. En niet in animatie en design.

In AS forum kunnen ze je ook veel beter helpen.

depieje
%Europe/Berlin %678 %2005, 17:17
kan iemand dit topic dan verplaatsen naar AS aub?

en kan iemand me helpen aub?

grtz,
depieje

TheDutch
%Europe/Berlin %710 %2005, 18:02
Als ik me niet vergis, heeft Mitch je net geholpen hoor ;).

Mitch
%Europe/Berlin %713 %2005, 18:07
Volgens mij wilt ie wat anders. Dat eerst alles word ingeladen(de swf files die die later wilt gebruiken). Dat je dan de html site ziet MET swf files. Volgens mij dan :confused:

En ik kan je (dit topic) helaas nu nog niet verplaatsen...

depieje
%Europe/Berlin %730 %2005, 18:32
Zo is het inderdaad mitch..ik wil een preloader die alle swf-files laadt die op de site staan. Na het laden moet de 'enter' zichtbaar worden en wanneer daar op geklikt wordt dan wordt de homepage geladen...de homepage bestaat uit een frameset met 3 frames. waarin verschillende swf-files staan.

Iemand een oplossing?
grtz,
depieje

Mitch
%Europe/Berlin %737 %2005, 18:41
Je kan waarschijnlijk die methode van mij gebruiken, omdat als die swf's geladen zijn dan worden ze opgeslagen in je cache en hoeft het meerendeel niet meer opnieuw te laden. Lijkt me simpel inelkaar te knutselen op een simpele manier.

Ik moet wel zeggen dat ik het erg omslachtig vind :)

TheDutch
%Europe/Berlin %742 %2005, 18:48
Bouw dan één SWF met MovieClips ipv. tig SWF's in één keer inladen, zie het nut niet niet echt zo :).

depieje
%Europe/Berlin %743 %2005, 18:50
Ik snap het niet goed hoor. Waar moet ik die code dan plaatsen? moeten die swf-files dan niet geladen worden?

Heb jij een betere manier om dit op te lossen?

De bedoeling is dat er een preloader te zien is bij het laden en dat hierbij de files geladen worden die daarna tezien zullen zijn (de site bestaat dus wel uit html hoofdzakelijk).
Is er hier een andere manier voor?

grtz,
depieje

a01
%Europe/Berlin %419 %2006, 10:03
wel,
ik zit met hetzelfde probleem. Ik ga niet van mijn html website, waar ik veel tijd in gestoken heb, een swf pagina maken om een flash preloader te kunnen gebruiken. Ik denk dat het het beste is om een javascript preloader te maken, dat is natuurlijk niet even boeiend maar je kan wel een bericht laten zien dat je pagina aan het laden is. Ik ben hiervoor nog het juiste script aan het zoeken maar ik laat het nog weten.

grts
a01