PDA

Volledige versie bekijken : preloader

depieje
%Europe/Berlin %418 %2005, 11:02
Hi,

ik heb een website klaar die gemaakt is in html maar waar er wel een paar flashfiles inzitten. nu zou ik graag op de index-pagina een preloader plaatsen die alle swf-files eerst laad en daarna pas een knop 'enter' weergeeft om de site te bezichtigen.

Hoe pak ik dit het best aan?

ps: ik heb geen ervaring met scripting.

grtz,
depieje

Mitch
%Europe/Berlin %467 %2005, 12:12
Ik zou eerst beginnen met het kijken naar een preloader die je moet inladen.

Ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar hoop dat je hier wat aan hebt:

Ik heb dit probleem ook is gehad en had het script van een preloader moeten aanpassen naar:

1ste frame

trace(this.getBytesLoaded() + "\n" + this.getBytesTotal());

if (this.getBytesLoaded()<this.getBytesTotal()){
balk_mc._xscale = this.getBytesLoaded()/this.getBytesTotal()*100;
}
else{
this.gotoAndPlay("begin");
}

Let op dat this, dat is erg belangrijk bij dat inladen.

2de frame

this.gotoAndPlay("start");

3de frame

stop();

En moet je dan frame label "begin" geven.

Zo had ik het opgelost, op frame 3 doe je dan die mc, en doe je dan zo dat je dan op enter moet drukken.

Maar kijk goed naar dat this, omdat je anders alles doorelkaar gooit.

*Deze vraag hoort eigenlijk meer thuis in Action Script. En niet in animatie en design.

In AS forum kunnen ze je ook veel beter helpen.

depieje
%Europe/Berlin %678 %2005, 17:17
kan iemand dit topic dan verplaatsen naar AS aub?

en kan iemand me helpen aub?

grtz,
depieje

TheDutch
%Europe/Berlin %710 %2005, 18:02
Als ik me niet vergis, heeft Mitch je net geholpen hoor ;).

Mitch
%Europe/Berlin %713 %2005, 18:07
Volgens mij wilt ie wat anders. Dat eerst alles word ingeladen(de swf files die die later wilt gebruiken). Dat je dan de html site ziet MET swf files. Volgens mij dan :confused:

En ik kan je (dit topic) helaas nu nog niet verplaatsen...

depieje
%Europe/Berlin %730 %2005, 18:32