Volledige versie bekijken : Hittest vraagje
edo081
%Europe/Berlin %618 %2005, 14:50
Hallo , ik ben een beginneling en moet voor school een opdracht maken, ik wil met hittest bij een hit een mp3 afspelen , het object alpha 50 geven en terug zetten op een bepaalde plek in het scherm.
ik heb nu dit en de alpha werkt al niet, kan iemand mij uitleggen hoe dit een beetje zit, waarom werkt dit niet en hoe moet het wel ?
on (press) {
startDrag(rond1,0);
}
on (release) {
if (green_box.hitTest(rond1))
{
rond1.alpha=rond1.alpha - 50;
}
else {
} stopDrag();}
groeten erik
theFlashWizard
%Europe/Berlin %623 %2005, 14:58
rond1 is de button zelf? vervang rond1 dan voor this.
tis niet .alpha maar ._alpha :)
en helpt dat?
owja we hebben speciale actionscript tags op het forum: [ as] [ /as] zet die de volgende x ff om je actionscript heen.. :)
edo081
%Europe/Berlin %628 %2005, 15:04
Hey rond1 is idd de button, alleen deze moet van alpha verminderen, heb hem nu zo en hij werkt, ik heb green_box in hetzelfde frame geplaatst, als ik die in aparte prames plaats wou this wel werken zeker? Want nu pakte hij de button en de box op bij het draggen..
Hey maar hoe zeg ik nu dat ik de button dus rond 1 op positie 10 bij 20 zet ofzo?
En hoe speel ik een mp3 af bij de hit??
Kan je daar nog wat over kwijt?
bedankt voor de snelle reactie nog! en de nuttige hulp!
on (press) {
startDrag(rond1,0);
}
on (release) {
if (green_box.hitTest(this))
{
rond1._alpha=rond1._alpha - 50;
}
else {
} stopDrag();}
theFlashWizard
%Europe/Berlin %636 %2005, 15:16
huh.. het script staat toch op de button zelf.. dan heeft this alleen invloed op die button.. welke buttons er dan ook in datzelfde frame staan..
werken met de _x en _y property.. gezien je dat ook lukt met de alpha denk ik wel dat je dat zelf kan vinden..
en als je met sound wil gaan werken kan je het script beter op het frame gaan zetten en heel ff op het forum zoeken hoe dat kan.. want zoiets wordt genoeg gevraagt..
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.