Volledige versie bekijken : movie uitladen
ath92
%Europe/Berlin %648 %2005, 16:33
nu ik het voor elkaar heb gekregen om een vlak te scalen dmv AS, lukt het me niet om een ingeladen movie te mee te scalen..... ik wil nu de movie "uitladen" om dan een gewone mc te laten scalen, en daarna een andere movie te laden....... is dit mogelijk? alvast bedankt.....
Flashingback
%Europe/Berlin %658 %2005, 16:47
Normaal moet die gewoon mee scalen maar het is waarschijnlijk zo dat de movie nog niet is ingeladen als de de properties verandert worden en dan krijg je dit soort problemen wat je zou kunnen doen is door middel van een onEnterFrame en een if constant te checken of de hoogte van je movieclip groter is dan 0 als dat zo is kan je de as laten starten om het te scalen.
ath92
%Europe/Berlin %681 %2005, 17:21
dus het is niet mogelijk om een movie uit te laden?
Roenes
%Europe/Berlin %682 %2005, 17:23
jawel met unloadMovie :)
ath92
%Europe/Berlin %686 %2005, 17:28
ok thanks :)
ath92
%Europe/Berlin %691 %2005, 17:35
nu verdwijnt dus de hele movieclip, wat dus niet de bedoeling is; ik heb er al over nagedacht om een nieuwe movieclip aan te maken, maar volgens mij kun je alleen met AS een lege mc maken; dat is dus ook niet de bedoeling; weet er dus iemand een andere oplossing?
Roenes
%Europe/Berlin %698 %2005, 17:45
Als de hele mc verdwijnt doe je iets fout. Uit AS-ref:
Method; removes the contents of a movie clip instance. The instance properties and clip handlers remain.
To remove the instance, including its properties and clip handlers, use MovieClip.removeMovieClip().Alle content verdwijnt dus uit je mc (en dus ook content die je zelf getekend hebt en zo) maar de mc zelf zou moeten blijven staan. Hierin zou je dus weer nieuwe content kunnen laden met loadMovie.
Aangezien jij een vlak hebt wat scaled zou ik het als volgt oplossen: Je hebt een mc met dat vlak dat zijn ding doet. Daarin zou ik nog een mc zetten die leeg is en daar laad je alle overige zooi in (externe swf's). Als je deze dan weer unload blijft je vlag gewoon bestaan als het goed is :)
ath92
%Europe/Berlin %698 %2005, 17:46
kzal het ff proberen......
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.