PDA

Volledige versie bekijken : 2de keer gotoAndPlay(1) werkt niet

FlashFocus125
%Europe/Berlin %534 %2005, 13:50
ALs ik een movie hebt die speelt bij het starten van de movie door actie
...gotoAndPlay(1) en ik doe dit erna nog eens dan speelt die movie niet meer, de 3de keer dan wel weer, 4de keer niet, 5de keer wel enz.

op de eerste frame zit een stop(); maar normaal gaat gotoAndPlay(1) daar dan toch over. heb dit probleem al enkele keren gehad.

misschien beginnersfout.

iemand een idee?

Gerrit55
%Europe/Berlin %724 %2005, 18:22
Wat voor actie gebruik je ??
en waarvoor gotoAndPlay(1)??

gebruik je wel het goeie pad naar naar je movie? [_root / naamvanjeMC].gotoAndPlay

zet anders ff je fla online

Mitch
%Europe/Berlin %730 %2005, 18:31
Staat die code wel over de hele desbetreffende timeline?

Mitch
%Europe/Berlin %764 %2005, 19:21
Ik vermoed dat het dan iets met de timeline te maken heeft, maar dat is pure gok. Probeer is een test bestandje na te maken waarin je dat probleem namaakt en ga dan op zoek.

Larsvu
%Europe/Berlin %806 %2005, 20:20
Ik zou geen gotoAndPlay wijzen naar een frame waareen stop() staat. Zet eens gotoAndPlay(2) in je script.

Gerrit55
%Europe/Berlin %809 %2005, 20:25
wat is een php-movie????
gebruik je geen flash-bestand??
misschien stel je je vraag op het verkeerde forum

Mitch
%Europe/Berlin %817 %2005, 20:36
Laatste tijd worden er veelste veel vragen in dit forum "Flash Animatie en Design" geplaatst die er eigenlijk niet thuishoren.

Vinc
%Europe/Berlin %832 %2005, 20:58
wat is een php-movie????
gebruik je geen flash-bestand??
misschien stel je je vraag op het verkeerde forum

Hij bedoelt dat de FLASH movie dingen via PHP uit de MySQL database haalt. Hij zit dus op het goede forum want je gebruikt in geen enkele andere talen gotoAndPlay().. Ik vind je een beetje erg ongeduldig/aanvallend reageren.. :confused:

TheDutch
%Europe/Berlin %873 %2005, 21:57
op de eerste frame zit een stop(); maar normaal gaat gotoAndPlay(1) daar dan toch over. heb dit probleem al enkele keren gehad.
Dat is dus je probleem, hij gaat daar niet overheen. Wanneer je naar een frame gaat met gotoAndPlay() voert hij ook alle code op de frame uit, dus ook stop(). Dus gotoAndPlay(2), zou de boel moeten oplossen :).

Gerrit55
%Europe/Berlin %927 %2005, 23:15
Hij bedoelt dat de FLASH movie dingen via PHP uit de MySQL database haalt. Hij zit dus op het goede forum want je gebruikt in geen enkele andere talen gotoAndPlay().. Ik vind je een beetje erg ongeduldig/aanvallend reageren.. :confused:

Gaan we katten? of laten we de topicstarter uitleggen wat ie bedoeld?

fla kan ik niet online zetten is php/mysql movie
Er wordt schijnbaar geen fla-bestand gebruikt, zo ja dan kun je hem ook online zetten, of die nou gevoed wordt door php of niet. Want alleen door z'n gotoAndPlay(1) komen we er niet uit.

TheDutch
%Europe/Berlin %400 %2005, 10:37
Moondust, ik snap niet dat wanneer de oplossing al 2 keer is gegeven jij daar totaal niet op reageerd.

FlashFocus125
%Europe/Berlin %430 %2005, 11:19
Moondust, ik snap niet dat wanneer de oplossing al 2 keer is gegeven jij daar totaal niet op reageerd.

sorry, was weekend.

TheDutch
%Europe/Berlin %435 %2005, 11:27
Het gaat mij erom dat de antwoorden die gegeven werden -behalve de laatste- totaal lijkt te negeren. Dat snapte ik niet en wilde je daar even op wijzen omdat ik denk dat dan je probleem opgelost is. Het was dus gewoon goed bedoeld...je in de goede richting wijzen :).

Jouw manier van reageren richting mij is me daarintegen erg in mijn verkeerde keel gat geschoten...jammer!

FlashFocus125
%Europe/Berlin %448 %2005, 11:45
Het gaat mij erom dat de antwoorden die gegeven werden -behalve de laatste- totaal lijkt te negeren. Dat snapte ik niet en wilde je daar even op wijzen omdat ik denk dat dan je probleem opgelost is. Het was dus gewoon goed bedoeld...je in de goede richting wijzen :).

Jouw manier van reageren richting mij is me daarintegen erg in mijn verkeerde keel gat geschoten...jammer!

de laatste keer dat ik het forum bezocht had was 08-07-2005, 19:08, ik had even tijd nodig om te proberen. heb pas deze morgen de verdere antwoorden gezien.

De oplossingen die ik hier gelezen heb hebben me dus deels geholpen mensen.
de gotoAndPlay(1) gaat dus idd niet over de stop(); en de gotoAndPlay(2) verhielp dit, maar nu heb ik het probleem dat mijn tween voor een of andere reden niet wil werken.

gr, en bedankt voor de hulp. ik post je de oplossing van mijn tween probleem zeker.

TheDutch
%Europe/Berlin %452 %2005, 11:51
Je snapt me niet, laat maar...succes!

FlashFocus125
%Europe/Berlin %462 %2005, 12:05
Je snapt me niet, laat maar...succes!

en nu in vreede verderdoen :)

TheDutch
%Europe/Berlin %467 %2005, 12:13
Ok, ik ga het dan toch uitleggen ;).

Het ging mij niet erom dat er een weekend tussen zat, man al zet er een maand tussen! :).
Waar het mij om ging, is dat je van alle antwoorden alleen op de laatste hebt gereageerd. Zelfs na een uur nog geen reactie op die anderen. Vandaar dat ik dacht dat je die negeerde en alleen voor die laatste ging en ik dat niet echt snapte. Dus ik wees je erop dat het "goede" antwoord alreeds 2 keer gegeven was. Vervolgens kregen we dit gedoe...

FlashFocus125
%Europe/Berlin %516 %2005, 13:23
ok, np TheDutch. zit alleen op men werk, daarme geen tijd voor op iedere rep te reageren

georg
%Europe/Berlin %473 %2006, 11:22
Beetje laat sorry!

In de eerste frame (keyframe) staat de stop(); maar ook het begin van je tween!
Copieer de eerste frame naar de tweede en haal op de tweede frame de stop(); weg.
Nu werkt alles wel weer.