Volledige versie bekijken : Flex vragen
rida
%Europe/Berlin %910 %2005, 21:51
Hey guys heb laatste tijd veel in java gedaan, wil toch ff wat gaan flexen, nu heb ik een tal van vragen:
- Welk programma gebruiken jullie voor het coden, 3rd party of just flex?
- Ben op zoek naar een simulator van een telefoon die in het bezit is van dit platform, iemand die er eentje weet?
- Kan er met flex cvs geinstalled worden of svn?
- Welke development kit raden jullie me aan (De beta 2.0) of 1.x?
Thnx alvast voor jullie answers!
rida
Mediamonkey
%Europe/Berlin %961 %2005, 23:05
- Je kunt Flex 2 alpha gratis downloaden, die maakt gebruik van het gratis opensource programma Eclipse. Prima manier om kennis te maken met het pakket. Maar om de huidige versie onder de duim te krijgen kun je niet anders dan het godgloeiend dure pakket aan te schaffen en in de Dreamweaver-achtige omgeving je applicaties te composeren.
- Je tweede vraag snap ik niet... Flex heeft als platform een server nodig, en die gaat niet draaien op een telefoon. De swf-jes die de server genereerd wél, maar daar is dan een lite-version van de player nodig.
- Geen idee of Flex met cvs werkt, maar Eclipse in ieder geval wel, dus in de toekomst, wanneer Flex 2 uitkomt, kun je er prima mee werken.
- See above.
Mediamonkey
rida
%Europe/Berlin %982 %2005, 23:35
- Je kunt Flex 2 alpha gratis downloaden, die maakt gebruik van het gratis opensource programma Eclipse. Prima manier om kennis te maken met het pakket. Maar om de huidige versie onder de duim te krijgen kun je niet anders dan het godgloeiend dure pakket aan te schaffen en in de Dreamweaver-achtige omgeving je applicaties te composeren.
- Je tweede vraag snap ik niet... Flex heeft als platform een server nodig, en die gaat niet draaien op een telefoon. De swf-jes die de server genereerd wél, maar daar is dan een lite-version van de player nodig.
- Geen idee of Flex met cvs werkt, maar Eclipse in ieder geval wel, dus in de toekomst, wanneer Flex 2 uitkomt, kun je er prima mee werken.
- See above.
Mediamonkey
Bedankt voor je reply,
Eclipse ken ik zelf goed doordat ik er meegewerkt heb tijdens me javajaartjes is niet zo moeilijk :) @vraag2; Flex (-lite) zou op mobieltjes kunnen werken, volgens mijn bronnen, or am i stupid? Vandaar eigelijk ook een beetje mijn vraag is er een kant-en-klare- simulator (server app)?
Roenes
%Europe/Berlin %992 %2005, 23:49
Ik denk dat de topic in een Flash server development beter op zijn plaats is. Ik verplaats em even :)
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %798 %2005, 19:09
Hi Rida,
leuk om iemand interesse te zien hebben in Flex, maar ik zie dat er een aantal dingetjes zijn die je niet helemaal begrijpt. Ten eerste Flex is onderdeel van het Flash Platform, alles wat hier onderdeel van is werkt op de client met de Flash Player (Flex ondersteund alles vanaf versie 6 dacht ik zo), voor mobiele toepassingen is dit dus de Lite versie. De Lite versie is gebaseerd op Flash heel oud :P, binnenkort (ik dacht januari de eerste preview) komt er een nieuwe versie uit van de Flash Lite Player namelijk versie 2.0, deze gaat afstammen van de Flash Player 7 en zal alles van die player ondersteunen zoals AS2.0.
Dat was de meer algemene informatie, nu even over de Flex plugin voor Eclipse. SVN en CVS worden beide ondersteund door Eclipse en je kan er dus vanuitgaan dat dit straks ook heel goed gaat werken met de Flex Builder. De Flex Builder plugin gaat bij de officiële release wel geld kosten, namelijk zo'n 1000 euro (dit is inclusief het Flex Framework met compiler en de Flex Builder standalone/plugin zelf). Uiteraard is het helemaal niet nodig om dit te gebruiken want je kan als je een Flex server pakket (Flex Enterprise Services) bezit gebruik maken van de command line tool en gewoon alle code tikken in Notepad. Ook is het gebruik van Open Source alternatieven hiervoor een mogelijkheid, zie daarvoor www.osflash.org.
Zover ik weet ondersteund Flex op dit moment nog niet specifiek de Flash Lite Player zoals Flash 8 dat wel doet. In ieder geval bevat Flex Builder geen simulator voor dit doel. Ik weet niet of je al eens naar Flash Professional 8 gekeken hebt, maar daar zit een zeer mooie simulator voor vele verschillende telefoons bij en Macromedia heeft pas geleden alweer telefoons toegevoegd aan de lijst van de originele installatie. Flex wordt volgens mij ook wat meer gepresenteerd als een online applicatie maker en niet echt voor de mobiele markt, vooral doordat een standaard MXML applicatie al over de 220KB is als je er aan begint (dit geldt niet voor AS only projecten). Maar Macromedia Flash is dus wel erg geschikt voor mobiele toepassingen.
Kijk ook eens in dit topic voor meer informatie over het Flash Platform en Flex in het specifiek. (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=5056)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.