PDA

Volledige versie bekijken : OnEnterFrame

Ea.Z
%Europe/Berlin %964 %2005, 23:08
man man man.. ik speel het telkens weer klaar om noob vragen op tafel te gooien..
als ik een onenterframe gebruik om een variable te checken binnen mijn movie... kan dat dan leiden tot een zware cpu of niet?
of zijn er beter suggesties?

Fl4sh3r
%Europe/Berlin %976 %2005, 23:25
Misschien kun je iets meer over de situatie vertellen. Domme vragen bestaan niet, maar hoe meer info bij je vraag hoe beter.

Hoe wordt de variabele gezet? Een function zou een oplossing kunnen zijn.

Ea.Z
%Europe/Berlin %981 %2005, 23:32
ehm..
bwoah.. situatie..
stel je hebt een clip.. maar hij mag niet afspelen zolang iets niet voldaan is...
dat wat voldaan moet zijn is een var die een bepaalde waarde krijgt...

ditzelfde zou ik ook op een functie moeten kunnen toepassen, +- hetzelfde als de clip, maar nu moet de functie afwachten..
ik ging dit oplossen met een onenterframe maar dacht dat het mss zwaar ging kunnen worden voor de client

en in welk geval word een onenterframe dan wel zwaar en in welke gevallen niet?

FlashElements
%Europe/Berlin %984 %2005, 23:37
Het beste kun je gewoon getters and setters gebruiken, dan voorkom je zware CPU load.....

Roenes
%Europe/Berlin %986 %2005, 23:40
ehm..
bwoah.. situatie..
stel je hebt een clip.. maar hij mag niet afspelen zolang iets niet voldaan is...
dat wat voldaan moet zijn is een var die een bepaalde waarde krijgt...Die var moet je ergens van status laten veranderen. Op het moment dat je dat doet, dan kun je toch die check er tegenaan gooien? :)

Dan is de hele onEnterFrame overbodig :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %988 %2005, 23:42
wanneer wordt de var ingevult?

Ea.Z
%Europe/Berlin %995 %2005, 23:53
wel die var wordt ingevuld door een andere functie
dus kweet niet direct wanneer dat is.. de inhoud daarvan is ook verschillend...

kan ik een onEnterframe zogezegd 'stoppen'?

Roenes
%Europe/Berlin %996 %2005, 23:55
Jepz, onEnterFrame = null; of delete this.onEnterFrame; :)

Maar je kunt in de functie die de var zet toch een andere functie aanroepen die de check uitvoerd? :)

Ea.Z
%Europe/Berlin %005 %2005, 00:07
awel da weet ik nu nie direct..
aangezien dat het een as op frame en het ander as op movie is...
dan nog op verschillende timeline's op andere levels... kzal een proberen met die onEnterFrame = null

is dat iets in de zin van

onEnterFrame= function(){
if(blaat=='juiste waarde'){
onEnterFrame = null;
//of
//delete this.onEnterFrame; //edit: dit werkt
doewatikwildatjedoet();
}
}

alvast dank mannen:)

getest: up & running :D thx manne voor het rappe antwoorden:)

MAKR
%Europe/Berlin %147 %2005, 03:32
ik weet niet of je er nog iets aan hebt, maar je kunt toch ook met listeners werken? heb er zelf niet veel verstand van, maar volgens mij gebruik je listeners om variabelen te controleren op veranderingen

correct me if im wrong?

Dauntless
%Europe/Berlin %314 %2005, 07:32
Of gebruik watch ?

The_One
%Europe/Berlin %924 %2005, 22:11
ik weet niet of je er nog iets aan hebt, maar je kunt toch ook met listeners werken? heb er zelf niet veel verstand van, maar volgens mij gebruik je listeners om variabelen te controleren op veranderingen

correct me if im wrong?
Jepjep:)

De functie wordt dan alleen opgeroepen als je een object [mouse/key/component] veranderd. Bijv met de muis bewegen, keys indrukken of components veranderen van optie;

Check:
http://home.wanadoo.nl/kalicharan/public/Tutorial%20Listeners.zip
[bevat geen info over components-listeners, wel mouse & key :)]

SaphuA
%Europe/Berlin %942 %2005, 22:36
Maar even tussendoor, een variable checken in een onEnterFrame is echt niet CPU intensief. Het is misschien wat minder proffesioneel om het zo op te lossen, maar wel een stuk makkelijker :)

Hoewel je ook deze check kan uitvoeren waneer je de waarde van de variable veranderd, zoals Roenes al zei |) En de onEnterFrame (tijdelijk) stoppen is ook een goede oplossing.

~Sph

denzione
%Europe/Berlin %700 %2005, 16:48
is daar niet een nette onLoad voor?

Roenes
%Europe/Berlin %700 %2005, 16:49
De vraag van Baahl is afgesplits naar deze topic (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=7754)

:)

TheDutch
%Europe/Berlin %795 %2005, 19:04
Gebruik geen onEnterFrame voor deze actie. Het gebruik van onEnterFrame moet zoveel als mogelijk vermeden worden en alleen gebruikt worden wanneer er geen betere oplossing voor is. Al met al kunnen die onschuldige kleine onEnterFrame-pjes veel van je CPU gaan vragen.

In dit geval dien je gebruik te maken van Object.watch() (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?goto=newpost&t=4951):).

Dauntless
%Europe/Berlin %814 %2005, 19:32
Ja, dat zei ik dus een tijd geleden al, maar blijkbaar leest niemand mijn post :p.

TheDutch
%Europe/Berlin %819 %2005, 19:39
Ik las het wel maar voor veel mensen is watch() een totaal onbekende functie vandaar die link naar een voorbeeld. Verder vond ik het nodig om nog even toelichten wanneer je wel en niet onEnterFrame wilt gebruiken.

Maar bij deze; Dauntless zei dit alreeds in post #11. Lees zijn posts nou eens, ze zijn het waard :P.