verberne
%Europe/Berlin %951 %2005, 23:49
Wat me vandaag de hele dag bijna heeft bezig gehouden is of het mogelijk is een melding te verkrijgen wanneer een extern geplaatst bestand niet aanwezig is.
conceet:
ik wil middels loadMovie een *.jpg danwel *.swf bestand inladen uit een directory
en ik heb bijvoorbeeld de volgende bestanden: 1.jpg, 2.swf, 3.jpg, 4.swf, 5.swf, 6.jpg
tot nu toe deed ik dit middels een xml bestandje
Nu heb ik gemerkt, dat zelfs als je de swf bestanden de extensie *.jpg geeft hij ze correct interpreteerd, maar helaas ben ik dan de extensie kwijt, waar op basis van ik ze verschillend wil interpreteren. Zie eerdere post. (buiten dat voelt het ook niet goed aan om de extensie te veranderen,en ik vraag me af of het de browser compatibiliteit ten goed komt)
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is ze als volgt in te ladent:
1.jpg [inladen]
2.jpg ----> geeft error, ---> indien error -----> probeer 2.swf [inladen]
3.jpg [inladen]
4.jpg ----> geeft error, ---> indien error -----> probeer 4.swf [inladen]
etc.
Het probleem is echter dat ik geen error melding kan opwekken, die ik kan gebruiken om actie te ondernemen.
Het is mij tot nu toe ook niet gelukt om dit te doen middels het uitlezen van de bestandsgroote getBytesTotal() bijvoorbeeld.
Deze functie levert simpelweg geen waarde bijeen ontbrekend bestand,ipv bijvoorbeeld nul.
Is dit mogelijk ?
alvast bedankt voor het lezen van het hele verhaal
conceet:
ik wil middels loadMovie een *.jpg danwel *.swf bestand inladen uit een directory
en ik heb bijvoorbeeld de volgende bestanden: 1.jpg, 2.swf, 3.jpg, 4.swf, 5.swf, 6.jpg
tot nu toe deed ik dit middels een xml bestandje
Nu heb ik gemerkt, dat zelfs als je de swf bestanden de extensie *.jpg geeft hij ze correct interpreteerd, maar helaas ben ik dan de extensie kwijt, waar op basis van ik ze verschillend wil interpreteren. Zie eerdere post. (buiten dat voelt het ook niet goed aan om de extensie te veranderen,en ik vraag me af of het de browser compatibiliteit ten goed komt)
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is ze als volgt in te ladent:
1.jpg [inladen]
2.jpg ----> geeft error, ---> indien error -----> probeer 2.swf [inladen]
3.jpg [inladen]
4.jpg ----> geeft error, ---> indien error -----> probeer 4.swf [inladen]
etc.
Het probleem is echter dat ik geen error melding kan opwekken, die ik kan gebruiken om actie te ondernemen.
Het is mij tot nu toe ook niet gelukt om dit te doen middels het uitlezen van de bestandsgroote getBytesTotal() bijvoorbeeld.
Deze functie levert simpelweg geen waarde bijeen ontbrekend bestand,ipv bijvoorbeeld nul.
Is dit mogelijk ?
alvast bedankt voor het lezen van het hele verhaal