Volledige versie bekijken : 1950-2000 intro
Iceline
%Europe/Berlin %972 %2005, 00:19
Een intro voor school gemaakt over de periode 1950-2000.
De cd-rom presentatie die erbij hoort is net zoals het hele project al een hele tijd afgewerkt maar de bestandsgrootte zou dan een beetje te groot worden.
Het is een zipje met daarin een swf omdat hij fullscreen word afgespeeld.
Klikkk! (http://users.pandora.be/artonthewall/intro.zip)
Scractch geluid,digiding is van nov1. :)
Stef
%Europe/Berlin %577 %2005, 14:52
Ziet er leuk uit!
Alleen duurt voor mijn gevoel het begin iets te lang.
Je ziet dan te weinig om naar te kijken, behalve een simpele tekst die elke keer op een andere manier opkomt.
Het stukje van de maandlanding is leuk gedaan, maar duurt voor mijn gevoel ook net iets te lang. Het geluid eronder is leuk, maar omdat je het full screen gebruikt, verwachten mensen wel dat je ze ook full screen gaat vermaken, ipv een raketje de lucht insturen.
De opbouw van de site vind ik erg leuk gedaan!
Al met al ziet het er goed uit, er mag alleen wat meer aandacht aan de opvulling besteed worden.
Iceline
%Europe/Berlin %696 %2005, 17:43
Eey bedankt voor de reactie! :)
Over het fullscreen wou ik nog even zeggen dat het uiteindelijk gedeelte toch nog op een kleiner veld moest plaatsvinden omdat het ook op computers met kleinere resoluties goed moet weergegeven worden.
En het eerste gedeelte moest simpel en zelfs bijna saai zijn in mijn ogen dat de boodschap goed overkomt en het contrast duidelijk is.
Het maanlanding gedeelte is inderdaad ook wel wat te lang maar het aanpassen was veel werk voor uiteindelijk weinig resultaat en tijdsdruk was er ook niet erg naar.
The_One
%Europe/Berlin %903 %2005, 22:41
Ej Pieter!
Leuk filmpje man! Ik vind het franse stukje te lang duren [ondat ik een bloedhekel aan talen en dus frans heb :p].
Site beloofd veel leuks, met zo'n layout :)! Wanneer komt de site af? Is het filmpje al in BE [in die giga beurs] vertoond?
Flashingback
%Europe/Berlin %906 %2005, 22:45
Heey ziet er nice uit ik kheb niet echt een minpunt
Iceline
%Europe/Berlin %016 %2005, 01:23
Site beloofd veel leuks, met zo'n layout :)! Wanneer komt de site af? Is het filmpje al in BE [in die giga beurs] vertoond?
Site is ook al af ;).
Maar omdat het hele filmpje een lekkere 45 mb groot is (met video) zet ik het hele ding maar niet online.
En het is op de gigabeurs zelfs 3 keer afgespeeld :cool: .
g3cko!
%Europe/Berlin %016 %2005, 01:24
opbouw van beeldovergangen zijn aardig gelukt.
waarom heb je de tekst in het begin niet gecentreerd?
Naar mijn gevoel gebruik je teveel kleuren hierdoor wordt
het een beetje te druk..
ik mis nog een samenhangend geheel in de intro
succes,
gecko
Flashgirl
%Europe/Berlin %529 %2005, 13:42
Leuk gemaakt, en coole teksteffecten. Heb je die met Swish gemaakt of handmatig in Flash?
Inhoudelijk gezien vind ik het te summier (en dat is een understatement). In de periode 1950-2000 is ZO ongelofelijk veel gebeurd... Waarom komt er niet meer langs? En, als je je alleen maar op deze twee onderwerpen wilde concentreren, waarom heb je die dan niet meer uitgediept?
Bij het stukje van de maanlanding raak ik eerlijk gezegd een beetje verveeld. Het duurt te lang en er gebeurt weinig. Je zou de animatie een stuk spannender gemaakt kunnen hebben, ik ben het dus met Stef eens. De de 'rookstaart' van de raket schiet trouwens steeds één pixeltje naar rechts.
Waarom heb je die staart niet geanimeerd overigens?
Je had nog een mooi startfield kunnen maken waar de raket doorheen ging, de dampkring had je kunnen maken, de landing op de maan zelf... De eerste stappen van de mens, het plaatsen van de vlag, maar ook beelden uit het vóórtraject had je kunnen gebruiken (geschiedenis van het vliegen).
Het Franse stukje is ook een beetje eentonig. Wat wil je ermee zeggen? Waarom wilde je juist dit gebruiken?
Al met al vind ik dat het een onsamenhangend geheel is dat véél leuker had kunnen zijn. Inhoudelijk had je véél meer met het thema kunnen doen... Ik haal het thema er absoluut niet uit. Ik word ook helemaal niet geprikkeld door je filmpje om me meer met geschiedenis bezig te gaan houden. Geschiedenis is spannend, aangrijpend, interessant, indrukwekkend, ontroerend, leerzaam... En nog duizenden dingen. Maar die gevoelens krijg ik allemaal niet bij het zien van je animatie :)... Sorry :) ...
De opbouw van de site vind ik meesterlijk! Echt een heel cool effect.
Een laatste opmerking: Je zou de muziek op streaming moeten zetten, zodat die synchroon blijft lopen met de animatie. Ik bekijk je filmpje nu namelijk op een langzame computer, en de animatie loopt hier veel langer door dan de muziek. Op dat moment zie je dus wel een animatie, maar er is geen achtergrondmuziek.
Kortom: Leuk, maar eigenlijk is het nog lang niet af voor mijn gevoel, en had je er véél meer mee kunnen doen :).
Iceline
%Europe/Berlin %667 %2005, 17:00
Leuk gemaakt, en coole teksteffecten. Heb je die met Swish gemaakt of handmatig in Flash?
Alles is in flash gemaakt.:)
Het Franse stukje is ook een beetje eentonig. Wat wil je ermee zeggen? Waarom wilde je juist dit gebruiken?
Het stukje van jacques Brel moest erin om te benadrukken dat het ook over belgië gaat.
Kon ik dus niet veel aan doen
De indruk dat het nog niet af is en er meer uit te halen is geef ik je totaal gelijk in omdat er in korte tijd inmens veel nieuwe projecten waren die ook op tijd af moesten.
En de tijd er gewoon niet was om alles af te werken zoals ik het wou.
Met het geluid had ik juist minder problemen als het niet op streaming gezet werd,op tragere computers werd het nog altijd vrij goed gespeeld maar de macs waarop het getest ging worden speelden het perfect af zonder streaming.:)
Bedankt voor de kritiek!
Ik zal aan deze intro niet meer werken maar je kritiek heeft me in ieder geval veel bijgeleerd naar het werken aan nieuwe intro's toe.:)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.