Volledige versie bekijken : Beste programma voor gelikte sites
aelus
%Europe/Berlin %927 %2005, 23:14
Hey Guys
Wat is het beste grafische programma om mooie gelikte sites te maken? :rolleyes:
BDisOKE
%Europe/Berlin %929 %2005, 23:18
Flash? :)
Het maakt niet zoveel uit welke programma's je gebruikt.
Het gaat er om wat je maakt en waar je prettig mee werkt.
Maar voor animerende interactieve sites is flash toch wel een must.
aelus
%Europe/Berlin %931 %2005, 23:22
Flash? :)
Het maakt niet zoveel uit welke programma's je gebruikt.
Het gaat er om wat je maakt en waar je prettig mee werkt.
Maar voor animerende interactieve sites is flash toch wel een must.
En hoe zit het dan met Adobe Photoshop CS2, Fireworks of Coreldraw?
BDisOKE
%Europe/Berlin %938 %2005, 23:31
Photoshop en Fireworks zijn allebei prima programma's.
Corel ken ik niet.
Je kan op Macromedia.com is wat trials downloaden en kijken wat je prettig vind werken. :)
aelus
%Europe/Berlin %943 %2005, 23:39
Photoshop en Fireworks zijn allebei prima programma's.
Hey BDisOKE ken je het boek "Leer jezelf PROFESSIONEEL... Webdesign met Photoshop en Flash" van Erwin Olij.
Zo ja, is het een goed boek of kun je mij betere boeken aanraden om gelikte sites te maken?
P.S Je site ziet er vet uit!
TheDutch
%Europe/Berlin %946 %2005, 23:42
Dat is natuurlijk niet te bepalen :).
Je kunt het zo gelikt maken als je wilt, maar dan zal je uiteindelijk zowat alles in een programma moeten maken als Photoshop, 3DMax, Combustion of Adobe After Effects en alleen de display via Flash en misschien wat kleine interacties.
Het ligt er maar net aan hoe ver je wilt gaan. Ik zelf heb me tot nu toe alleen ebzig gehouden met Flash en vectors. Nu ben ik bezig met wat tutorials voor Adobe After Effects, maar eer dat ik dat super onder de knie heb...en dan ken ik nog niet een 3DMax, Photoshop(advanced) en Combustion.
Neon
%Europe/Berlin %957 %2005, 23:58
Met photoshop, css / html / php en creatieviteit kun je ook hele gelikte websites maken hoor. :D
TheDutch
%Europe/Berlin %967 %2005, 00:13
Wat betekend "gelikt" in dit geval? Is dat statisch of dynamisch?
The Doctor
%Europe/Berlin %977 %2005, 00:27
Hey Guys
Wat is het beste grafische programma om mooie gelikte sites te maken? :rolleyes:
Je creativiteit is het beste programma om mooie dingen te maken. ;)
TheDutch
%Europe/Berlin %980 %2005, 00:31
Dat is het beste antwoord wat er gegeven kon worden :D
mech7
%Europe/Berlin %506 %2005, 13:09
idd het gaat niet echt om de programma's die je gebruikt als je het resultaat maar ermee behaalt wat je er mee wilt behalen :)
Mitch
%Europe/Berlin %522 %2005, 13:32
Het is zelfs mogelijk om in paint veel te doen :D
aelus
%Europe/Berlin %656 %2005, 16:45
idd het gaat niet echt om de programma's die je gebruikt als je het resultaat maar ermee behaalt wat je er mee wilt behalen :)
Hey mech7, ik heb site even bekeken en de lay-out is schitterend! Maar met welk grafische programma heb je dat gemaakt?
Flashingback
%Europe/Berlin %666 %2005, 17:00
Hey mech7, ik heb site even bekeken en de lay-out is schitterend! Maar met welk grafische programma heb je dat gemaakt?
Waarschijnlijk is het Photoshop of een gelijkaardig programma
mech7
%Europe/Berlin %729 %2005, 18:30
Photoshop en gecode in dreamweaver
BlackAdder
%Europe/Berlin %649 %2005, 16:35
Voor mooie websites heb je creativiteit nodig, programma's zijn ter ondersteuning. Zo heb ik mijn eerste sites altijd in kladblok gemaakt. Totdat je uiteindelijk zo diep verwikkeld zit in één of ander script, dat je op zoek gaat naar een programma dat enigzins kleur aangeeft in een script.
De keuze voor programma's ligt geheel bij jezelf, wat mij betreft is Photoshop de alleskunner, maar erg duur. In dat opzicht zou je kunnen kiezen voor een ander programma.
Voor een mooie site is flash overigens geen must, hoewel animatie je site net dat beetje extra kan geven. Dit ligt ook erg aan het soort site dat je gaat maken, persoonlijk, zakelijk, welke doelstelling heeft het,etc.
Zelf zit ik in overgangsfase van Adobe Livemotion2 naar Macromedia Flash MX, tot mijn spijt wordt Livemotion2 niet meer ondersteund door Adobe en is ook niet meer verkrijgbaar.
Mijn tip: Zet alles goed op een rijtje en probeer wat testversies van programma's, deze kan je over het algemeen 30 dagen gebruiken, dit moet genoeg zijn om te kunnen beoordelen of het programma aan jouw wensen voldoet.
leihi2
%Europe/Berlin %776 %2005, 19:38
met paint ... bij bureau accessioires.. die gebruik ik voor mijn ontwerpen :D:D:D:D:D
nee.. ik denk dat de antwoorden hierboven wel kloppen ;-)
Renoiser
%Europe/Berlin %411 %2005, 10:52
beste programma....hb-potlood + photoshop > zoiets als http://design.renoiser.nl :P
maar of dat zo gelikt is, is nog de vraag
BTW good to be back again! Lange tijd hier niet meer geweest
Flash Dreams
%Europe/Berlin %603 %2005, 15:29
Leer jezelf PROFESSIONEEL... Webdesign met Photoshop en FlashDit boek is voor photoshop 7 & Flash MX.
Waarvan voor beide prog's al (bijna) 2 nieuwe versies zijn.
noStyleDesign
%Europe/Berlin %821 %2005, 20:42
ik gebruik photoshop en vrijwel alles wat ik wil, kan ik ermee maken.
je creativiteit is belangrijk zoals hierboven gezegt, maar je moet zeker een programma hebben waarmee je die crativiteit uit kan brengen... en daar zal je met Paint niet ver komen
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.