Volledige versie bekijken : Analyse Flash-sites
chrisdg
%Europe/Berlin %885 %2005, 22:14
Professionals die gebruik maken van Flash bij het ontwerpen van een websites, besteden veel aandacht aan de presentatie; de site moet er "gelikt" uitzien. Flash leent zich bij uitstek voor het maken van een website met een goede presentatie.
Lastiger is het echter om het bezoek aan Flash websites te meten / analyseren. Bij standaard html plaast je een stukje code boven in elke pagina en dit vormt de basis voor een rapport (of je analyseert de logfile van een webserver). Bij Flash zie je echter alleen wanneer een bezoeker het Flash script start en wanneer men de site verlaat. Navigatie binnen de Flash site is lastig te analyseren.
Ik werk samen met mijn collega's aan een aantal projecten waarbij wij professionele Flash sites gedetailleerd analyseren. Bewandelde paden, scenario analyse, content group analyse, alles wordt eigenlijk gerapporteerd. E.e.a. werkt met speciale tags die ingebouwd worden binnen het Flash script. Via een Java script wordt informatie verzonden naar een data collector server die in ons data center staat. De klant bekijkt haar rapportage via een web browser.. :cool:
Mitch
%Europe/Berlin %893 %2005, 22:27
Ja ok en dan? Wat is je doel op dit forum ervan?
chrisdg
%Europe/Berlin %896 %2005, 22:31
XemonerdX vroeg in vorig artikel hem posted te houden vandaar.. Blijkbaar vindt jij het niet interessant?
Dauntless
%Europe/Berlin %909 %2005, 22:49
XemonerdX vroeg in vorig artikel hem posted te houden vandaar.. Blijkbaar vindt jij het niet interessant?
Natuurlijk wel, maar met alleen te weten wat jullie doen... Je kan dan TENMINSTE een manier van contact geven? ;) Of wat algemene statistieken die je al hebt oid?
BDisOKE
%Europe/Berlin %913 %2005, 22:55
Zijn jullie opzoek naar mensen die het kunnen testen?
Wanneer komt het op de markt?
Wat zullen de kosten ongeveer zijn? :)
chrisdg
%Europe/Berlin %916 %2005, 22:59
Wij maken gebruik van een standaard product dat meer dan twaalf jaar op de markt is.
WebTrends..
BDisOKE
%Europe/Berlin %921 %2005, 23:07
Ohw... ik dacht dat jullie het aan het onwikkellen waren. :)
chrisdg
%Europe/Berlin %923 %2005, 23:09
Je kunt voorbeeld rapport bekijken via onze website: http://www.netstone.nl/login.html
mech7
%Europe/Berlin %504 %2005, 13:06
Hmm clickpath analysis op flash sites grappig.. alleen die demo werkt niet op firefox.. ook is die gewone site geen flash site :D
chrisdg
%Europe/Berlin %903 %2005, 22:41
He Mech7,
Dit is een gewone demo welke inderdaad beschikbaar gesteld is voor MS ;( De meeste Marketeers gebruiken nu eenmaal MS vandaar..
De getoonde rapporten betreffen inderdaad rapporten van standaard html site (e-commerce site). Ik verzeker je dat exact dezelfde rapportage gemaakt kan worden voor Flash. Ik kan je of-line wel referenties geven, dus (mail me effe op chrisdg@netstone.nl)..
Mitch
%Europe/Berlin %911 %2005, 22:52
Ik vind het zeker wel interessant en bedoelde het al helemaal niet als aanval. Ik snapte het alleen even niet, deels ook omdat het in dit forum (flash gerelateerde software) stond.
Ik snapte alleen het doel niet echt van de post.
Maar nu ik de demo heb gezien moet ik zeggen dat ik het erg gaaf vind :D
chrisdg
%Europe/Berlin %916 %2005, 22:59
Hei Mitch,
No problemo :) Indien je het interessant vindt, kan ik wel een demo-cd toesturen. Mail me dan effe op chrisdg@netstone.nl
Mitch
%Europe/Berlin %923 %2005, 23:10
Wat kunnen we voor leuks verwachten op die demo-cd :D
chrisdg
%Europe/Berlin %928 %2005, 23:16
Ha, de demo-cd bevat de volledige analyse software waarmee je een eigen rapoportage omgeving kunt inrichten.. De software werkt 14 dagen.. download is ook mogelijk: www.webtrends7.nl en dan naar het download center.. succes ermee!
TheDutch
%Europe/Berlin %934 %2005, 23:26
Jammer dat ik voor een simpele download zowat al mijn NAW moet opgeven en een gelijk een survey moet invullen. Ik ga dit dus niet testen om die reden, sorry :).
chrisdg
%Europe/Berlin %936 %2005, 23:29
Al je NAW gegevens? Belachelijk, dat ga ik even checken..
chrisdg
%Europe/Berlin %939 %2005, 23:32
Tja je hebt gelijk, dat hebben ze pas veranderd.. Maar je vult gewoon pietje puk in en dan komt alles goed. Gebruk wel een geldig e-mail adres want daar wordt een key naar toe gestuurd. Indien je tegen problemen aan loopt, mail me dan effe: chrisdg@netstone.nl
Mitch
%Europe/Berlin %940 %2005, 23:34
Zal het gaan testen als ik een definitieve eigen site heb, zal wel over 2 maanden zijn :) maar dan zal het er ook nog wel zijn.
TheDutch
%Europe/Berlin %943 %2005, 23:39
Gebruk wel een geldig e-mail adres want daar wordt een key naar toe gestuurd. Indien je tegen problemen aan loopt, mail me dan effe: chrisdg@netstone.nl
Thanks! Ik ga dit van het weekend downloaden. Je hoort van me :).
chrisdg
%Europe/Berlin %891 %2005, 22:24
Kijk even op http://www.webtrends.com/Products/WebTrends7/CompareEditions.aspx
Firefox wordt binnen WebTrends 7 ook ondersteund!
BDisOKE
%Europe/Berlin %919 %2005, 23:04
Misschien wat minder uitgebreid, maar een mooi gratis alternatief:
Mochibot! :) (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=1254)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.