PDA

Volledige versie bekijken : prev-next frame

tzr250
%Europe/Berlin %695 %2005, 17:41
ik gebruik nu fotos op dezelfde timeline... met een layer fotos

dan gebruik ik de command via een next en een back knop om naar bepaalde fotos te springen

on (release) {
gotoAndPlay(70);
}

waarom werkt dit niet dan? hij hoort nu gewoon naar frame 70 in deze scene te springen?
hoe moet dit dan wel... alvast bedankt

Rainman
%Europe/Berlin %697 %2005, 17:44
Probeer eens gotoAndStop(70) ipv gotoAndPlay(70).

Dauntless
%Europe/Berlin %703 %2005, 17:53
Ps: Ga er niet vanuit dat mensen je verhaal kennen aan de hand van vorige topics... Als je een vraag hebt leg je best terug heel de opzet uit en zo :)

tzr250
%Europe/Berlin %714 %2005, 18:09
Dauntless je hebt natuurlijk wel gelijk maar ik zoek maar 1 ding en het maakt niet zoveel uit wat de situatie is... ik zoek het commando om naar een bepaalde frame te springen in dezelfde scene :)

Dauntless
%Europe/Berlin %715 %2005, 18:10
Dan zou Rainman's antwoord je moeten helpen :).

tzr250
%Europe/Berlin %717 %2005, 18:12
werkt helaas niet, dan gaat mijn code nog beter maar die springt naar het begin ipv naar frame 70

Dauntless
%Europe/Berlin %718 %2005, 18:15
Probeer dan eens met framelabels... Of bv _root.gotoAndStop(70);
Als het dan nog niet lukt... Vreemd :D Dan moet je weer eens een .Fla online zetten. (Hoeft niet met al die foto's, maak een voorbeeldje met bv rechthoeken).

tzr250
%Europe/Berlin %720 %2005, 18:18
Dauntless wat moet ik zonder jou... haha ik mag wel designed by me and made by Dauntless bij credits zetten zo, hartelijk dank... van mij mag je trouwens dit topic wel verwijderen ofzo

het was alleen niet

_root.gotoAndStop(70);

maar toch

_root.gotoAndPlay(70);

Dauntless
%Europe/Berlin %722 %2005, 18:20
Dauntless wat moet ik zonder jou... haha ik mag wel designed by me and made by Dauntless bij credits zetten zo, hartelijk dank... van mij mag je trouwens dit topic wel verwijderen ofzo

het was alleen niet

_root.gotoAndStop(70);

maar toch

_root.gotoAndPlay(70);
Als ik dit topic zou verwijderen hebben anderen er niets meer aan hé ;). Goed dat ik kon helpen :)

tzr250
%Europe/Berlin %970 %2005, 00:17
tot nu toe

http://members.chello.nl/g.claasen/

nu moet ik me maar is verdiepen in het extern inladen anders wordt mn fla file te groot (is nu al 1,5 á 2 mb)

alleen 'cebit / modeshows' doen het pas maar dat frame labels bevalt me nu al meer dan scenes... ik werk nu dus eigenlijk met beide omdat ik te lui was het opnieuw te doen maar mn volgende site zal zeker beter worden...

oh en over hetgeen hierboven, waarom ik gotoandPlay gebruikte was omdat er een klein fade in stuk bij het plaatje zat dat die af moest spelen (ca 10 frames) anders moet je wel GotoAndStop gebruiken :) voor als iemand dit ooit nog leest haha

Rainman
%Europe/Berlin %988 %2005, 00:43
Ja zie je, die informatie had ik natuurlijk niet. :D

Ik zou inderdaad kiezen voor extern inladen want 2MB is al groot voor een site. Kabel en ADSL komen natuurlijk wel snel op, maar nog niet iedereen heeft zo'n verbinding. En zeker met bijwerken wordt het een stuk makkelijker met externe bestanden.

Leuke foto's trouwens ;)

Je site is wel net iets te breed voor mijn scherm (1280x1024).

tzr250
%Europe/Berlin %993 %2005, 00:51
ja je hebt gelijk over isdn gebruikers.. ikzelf heb hem ingeladen in 3 seconde maar zonder fotos is die amper 300 kb en dat is veeeeeeeel gebruiksvriendelijker

en over die resolutie.. wat raad jij aan dan? hij staat nu op 1240x 794
en die fotos, tja zitten nog wel redelijke dames bij ons op school hoor haha

Rainman
%Europe/Berlin %001 %2005, 01:01
Zo te zien heb je niet de hele breedte nodig. Gewoon even je Flashmovie zo klein mogelijk maken (je stage-grootte aanpassen in je .fla, zodat alle lege ruimtes aan de zijkanten weg zijn).