PDA

Volledige versie bekijken : xml in 2 tekstvelden laden

Flaflip
%Europe/Berlin %677 %2005, 16:15
Hallo allemaal,

Ik heb het hele forum rond gezocht, maar kon niet het juiste antwoord vinden.
Ik wil graag een xml document in 2 tekstvelden laden.
Maar hoe doe ik dat?

xml:
<XMLcontent>
<titel>.:: Home ::.</titel>
<body>
bodytekst
</body>
</XMLcontent>

In de flashmovie heb ik 2 dynamische tekstvelden en die hebben de namen: 'kop_txt' en 'body_txt'

ik ben in flash nog niet verder gekomen dan dit:
var data_xml:XML = new XML ();
data_xml.ignoreWhite = true;
data_xml.load("home.xml" + int(Math.random() * 1000000));
data_xml.onLoad = function (success) {
if (success) {

Ik wil dat de titel in een appart tekstveld komt en de bodytekst in een appart tekstveld.
Ik snap nog niet helemaal hoe het nou zit met Childnode, FirstChild etc. etc.
Of beter gezegt: hoe maak ik een for-lus?

Flaflip
%Europe/Berlin %931 %2005, 22:21
iemand?

Laiverd
%Europe/Berlin %947 %2005, 22:44
Je hoeft helemaal niet per se een for lus te maken. Je moet gewoon de methodes van het XML object gebruiken om, de gegevens uit de xml te halen. Je zult je dus echt even moeten verdiepen in die methodes. Het makkelijkst is wellicht om twee variabelen te maken (koptext en bodytext), waar je de waarden uit de xml in zet zodat je dan kop_txt.text = koptext etc. kunt doen. Als je geen zin hebt om al die documentatie te lezen zult je de methodes met enige trail en error en tracen moeten uitvinden. Zet na je if maar eens eentrace(this) en daarna een trace(this.firstChild); etc.
Als je dan de goede waarde vindt met bv (dit is niet goed hoor)trace(this.childNodes[1].nodeValue)dan vervang je dat statment door koptext=this.childNodes[1].nodeValue;. Waarna je de waarde van die variabele dan op de hierboven al genoemde manier ineen textfield kunt zetten.

John