PDA

Volledige versie bekijken : Linking scenes

tzr250
%Europe/Berlin %460 %2005, 12:02
oke, ben ik weer met mn vervelende topics ;)

vraagje over het linken van scene (bijv. 3) doormiddel van een knop naar scene 6
ik weet onderhand door al dat gelees dat het linken naar labels in dezelfde scene beter is maar daar begin ik bij mn volgende site wel aan, wil eerst dit uitvogelen

bij de enterknop heb ik gewoon een onrelease gotonext scene actie toegevoegt maar dit keer moet die niet naar next maar naar bijv. 1,2,3,4,5,6,7...

nu heb ik dit commandje erin gezet

on (release){
//goto and play scene 'scene2', frame 1
gotoAndPlay("scene7",1);
}

nou weet ik dat hier op een ander forum meer dan misschien wel 60 topics van zijn en ik heb ze zeker allemaal geprobeerd, ben zelfs vergeten mn rapport op te halen vandaag...

maar elke keer als ik mn movie dan test en ik klik op de knop linkt die hem niet naar scene 7 of 6 ofzo maar gewoon weer HELEMAAL terug naar het begin, anyone help?? als ik mn fla file moet uppen zeg t maar

tzr250
%Europe/Berlin %463 %2005, 12:06
on (release) {
gotoSceneAndPlay("scene7",1);
}

werkt ook niet

Dauntless
%Europe/Berlin %464 %2005, 12:08
Gebruik toch maar framelabels... Echt, het zal werken!

tzr250
%Europe/Berlin %466 %2005, 12:11
haha ik weet het maar ik ben te ver om het af te blazen, het is zo goed als af ik moet alleen de linkjes nog, anders moet ik aaaalllleesss in 1 scene gaan proppen en nog gaan uitvogelen hoe scenelabels werken ook, ik doe het liever bij mn volgende... ECHT :D haha

maar thansk anyway, als ik hier niet uitkom moet ik er anyway aan geloven :(

Dauntless
%Europe/Berlin %467 %2005, 12:12
Nee hoor, laat gewoon je scenes staan, zet goede frame labels en het werkt ;). Het punt is juist dat scene's bij het publischen verdwijnen en framelabels NIET . Gebruik dus framelabels, ook al is het over meerdere Scene's! :)

tzr250
%Europe/Berlin %470 %2005, 12:17
oke, ik was er al mee bezig zit er toevallig nog verschil in het zetten van labels in flash mx en in mx 2004?

want de code die ik van flashkit heb werkt niet :O

Dauntless
%Europe/Berlin %473 %2005, 12:21
_root.gotoAndPlay("mijnLabel");

En de juiste label invullen bij de properties.

tzr250
%Europe/Berlin %474 %2005, 12:23
haha mijn dank is groot, zonder jou kon ik weer een halve dag wachten :)
Thanks!

tzr250
%Europe/Berlin %493 %2005, 12:50
omg, je wil niet weten wat het probleem was :D
de code in mn 1e post is wel goed.. hij linkte gewoon naar de scene rocchicks... alleen (haha)

ik had geen stop(); bij die scene neergezet en het was maar 1 frame dus hij zoefde voorbij zonder dat je het zag, het is nu gefixt, kan ik dus toch nog dit afmaken

Dauntless
%Europe/Berlin %497 %2005, 12:56
Maar 't is nog altijd beter om frames te gebruiken ;) Anders gaat je klant misschien klagen dat je swf niet werkt ;)