Volledige versie bekijken : afmetingen van MC
GVR
%Europe/Berlin %718 %2005, 17:14
besteflashers,
ik heb een movieclip aangemaakt die bij het afspelen achtereenvolgens verschillen foto's laat zien, de foto's vallen onder een mask zodat de movieclip alleen het stuk laat zien wat ik belangrijk vind van deze foto.
in deze MC word geladen mbv attachmovie, de grote en vooral de verhouding in grote zijn gebaseerd op de eigenschappen van de MC, die geladen worden d.m.v:
var MCNamebreedte = getProperty(currentbut, _width);
de breedte die zodoende word geladen in de var MCNamebreedte is de maximalebreedte van (een van de) foto's die in de movieclip staat. (In de afbeelding pijl A.)
http://flashfocus.nl/forum/attachment.php?attachmentid=1077&stc=1
Hoe kan ik de lengte en breedte laden die ik in de afbeelding aangeef met pijl "B".
(dus de breedte van de mask, die ik in de afbeelding geaceerd heb)
ik hoop dat jullie de vraag een beetje snappen, ik vind het erg lastig te formuleren. :S
mvgvr
theFlashWizard
%Europe/Berlin %795 %2005, 19:05
in deze MC word geladen mbv attachmovie, de grote en vooral de verhouding in grote zijn gebaseerd op de eigenschappen van de MC, die geladen worden
ik snap niks van dit soort zinnen hoor..
je attacht alleen mc's? of je laad externe afbeeldingen in?
GVR
%Europe/Berlin %520 %2005, 12:29
check, dat is precies waarom ik het niet kan terugvinden in de voorgaande post; je moet immers eerst het probleem kunnen verwoorden. :(
ik laad een mc mbv attachmovie, en plaats deze in het midden van het scherm met _root.mc.align
dit werkt in het algemeen prima, op twee mc's na, die worden niet in het midden van de stage geladen.
ik denk dat dit komt omdat de lengte en breedte van de inhoud van de mcs, groter zijn dan de mc. (inhoud van mc bestaat uit layers met daarin foto’s, ik laat er slechts een deel van zien d.m.v. een mask)
dit heb ik proberen aan te geven mbv de attachment van mijn eerst post.
de arcering: oppervlakte van de mask-layer, (dus de oppervlakte die uiteindelijk te zien zal zijn)
"pijlA" de afstand waarvan ik vermoed dat hij word gebruikt voor het centreren van de mc.
"pijlB" de afstand die gebruikte zou moeten worden voor het centreren
kan mijn vermoeden waar zijn, en zo ja, hoe los ik dit dan op.
ik hoop dat jullie voldoende inzicht hebben gekregen in mijn probleem, anders zal ik het nogmaals proberen te verwoorden
mvgvr
theFlashWizard
%Europe/Berlin %527 %2005, 12:40
zet mc in het midden van de stage:
mc._x = Stage.width/2-mc._width/2
zoiets kan je niet gebruiken?
superdelux
%Europe/Berlin %532 %2005, 12:47
kun je die stage._width en mc._width niet in een var stoppen en dan de formule uitvoeren?
GVR
%Europe/Berlin %502 %2005, 12:03
dank voor jullie reactie,
maar ik kan het hier niet mee maken, ook door het centreren dmv
mc._x = Stage.width/2-mc._width/2
flash gaat niet uit van de juiste waarden. hij laad dan namelijk de kleinste x-waarde en de grootste x-waarde die gebruikt worden in de MC, en bepaald daarmee de breedte van de MC, ongeacht of deze x-waarden buiten het zichtbare gebied vallen (dmv een mask)
Dit zelfde probleem speelt ook, wanneer ik een MC waarvan de grootte van de inhoud beperkt word door een mask gebruik als button. De button is dan ook bruikbaar, buiten de mask van de MC, dit kan opgelost worden dmv de "hit"-bereik (het keyframe hit uit de serie UP, OVER, DOWN en HIT)
is een soortgelijke oplossing ook mogelijk voor de afmetingen van de button/mc, is het mogelijk om de afmetingen uit een bepaalde layer van een MC te laden?
mvgvr
superdelux
%Europe/Berlin %508 %2005, 12:12
is dat een of andere hippe dildo op die foto :P
GVR
%Europe/Berlin %552 %2005, 13:16
ik begrijp dat niemand hier ervaring mee heeft? beetje jammer:(
mvgvr
theFlashWizard
%Europe/Berlin %750 %2005, 18:00
Twordt een btje een raar verhaal.. maar em.. je kan alleen de breedte opvragen als iets aanspreekbaar is.. een button of movieclip dus..
hetgeen waar het je omgaat kan je niet in die mc in nog een mc zetten?
dan vraag je daarvan de breedte op en dan herpositioneer je het hele ding..
GVR
%Europe/Berlin %016 %2005, 00:23
nee dit werkt niet, ik heb een MC (MC1) in een mask van een MC (MC2) gezet, maar de afmetingen die ik uitlees mbv "trace" blijven overeen komen met de breegte van de inhoud van de diepste MC (MC1)
ik heb het probleem "verholpen" (omzeild) door er voor te zorgen dat de mask in de diepste mc (mc1) overbodig is, dus niet langer te grote plaatjes in de mc!
maar ik vind het een bagger-oplossing
mvgvr
theFlashWizard
%Europe/Berlin %522 %2005, 12:32
hmm sorry je hebt gelijk.. maak van het masker een mc en vraag daar de breedte van op. vergelijk die dan met de breedte wat er onder de mask zit, wat ook een mc moet zijn.
en de kleinste gebruik je dan om alles uit te lijnen.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.