PDA

Volledige versie bekijken : popup grootte in html actionscript

-:ellen:-
%Europe/Berlin %537 %2005, 12:54
Hey mensen!

ik wil een link die een plaatje opent in een popup van een bepaalde grootte.
Nu heb ik het volgende onder de link staan:
javascript: window.open('pagina.html',height=600,width=836)
maar dit werkt dus niet... Weet iemand iets voor mij? Ik kon nog geen eerder voorbeeld vinden :O

kus Ellen

rickpastoor
%Europe/Berlin %540 %2005, 12:58
Je parameters moeten ook tussen aanhalingstekens staan, en je moet even een pagina titel meegeven. Je krijgt dan dus dit:

javascript:window.open('pagina.html', 'pagina_naam', 'height=600,width=836');

Succes!

%Europe/Berlin %559 %2005, 13:25
OK, thnx, de breedte doet t nu.. alleen de hoogte werkt nog niet mee!

javascript: window.open('/klanten/arboned/arboned.html', 'height=500','width=425')

???

theFlashWizard
%Europe/Berlin %562 %2005, 13:29
kijk anders heel even naar de actionscript tutorials sticky (link staat ook in me handtekening) daar staat ook een voorbeeld voor een popup script bij.]

maar rickpastoor zijn voorbeeld werkt ook, al zijn er wat minder mogelijkheden :)

rickpastoor
%Europe/Berlin %563 %2005, 13:30
Klopt, want de javascript .open() functie heeft 3 parameters, te weten url, naam, eigenschappen, en jij geeft er 4 mee :) de komma moet blijven staan, maar de aanhalingstekens tussen height en width moeten er niet staan. Dan krijg je dus dit:

javascript: window.open('/klanten/arboned/arboned.html', 'height=500,width=425');

%Europe/Berlin %574 %2005, 13:47
ik begrijp wat je bedoelt, daarom pakte hij bij mij alleen de width..

maar zo zonder aanhalingstekens doet ie het niet. Dan geeft ie er zelfs een bovenbalk bij...

thnx flashwizard, ik had die voorbeelden ookal gezien, maar ik wil t zo simpel mogelijk houden.. maar ja dus wel werkend :D ... dus ik zoek nog maar ff door!

rickpastoor
%Europe/Berlin %585 %2005, 14:03
Klopt, mijn fout, ik vergat de windowtitel mee te geven..

javascript:window.open('/klanten/arboned/arboned.html', 'naam', 'height=500,width=425');

behived
%Europe/Berlin %593 %2005, 14:14
on (release) {
breedte=950;
hoogte=500;
xwaarde=(System.capabilities.screenResolutionX-breedte)/2
ywaarde=(System.capabilities.screenResolutionY-hoogte)/2
getURL ("javascript:NewWindow=window.open('link.swf','jouw titel','width="+breedte+",height="+hoogte+",left="+xwaarde+",top="+ywaarde+",toolbar= No,location=No,scrollbars=No,status=No,resizable=N o,fullscreen=No'); NewWindow.focus(); void(0);");
}
werkt alleen in je browser

%Europe/Berlin %598 %2005, 14:22
jep, klopt nu helemaal!
Bedankt hoor!!

kus El