PDA

Volledige versie bekijken : hulp met actionscript ajb

Dick
%Europe/Berlin %864 %2005, 21:44
Hallo daar,

Ben bezig met een site, maar heb een paar probleempjes. Ten eerste werkt de mp3 player niet. Als je op volgende nummer drukt moet hij naar het volgende frame gaan, maar dat doet ie dus niet. Ten tweede wil ik als hij terug gaat naar het hoofd-keuze-menu dat hij telkens een andere tune gaat spelen, maar ik weet niet hoe je dat kunt progammeren in flash. Ook wil ik op dezelfde manier de skins variabel maken, maar dat kan eventueel later nog wel. Alle suggesties zijn welkom.
Ook commentaar op andere zaken die je opvallen en voor verbetering vatbaar zijn is welkom natuurlijk.

De voorlopige site is hier te bezichtigen:

http://members.chello.nl/heered/dixmusix/index.html

Alvast bedankt.

Jordy
%Europe/Berlin %872 %2005, 21:55
heb je een deel van de AS code ? Dan kunnen we wat meer.

Hoebedoel je iets variabel maken ? Dat het random gekozen wordt oid ?

Dick
%Europe/Berlin %312 %2005, 08:30
De as code is gewoon: if on release go to next frame. maar er gebeurt niks. En het vreemde is dat als je 'enable simple buttons' doet, hij wel werkt. Variabel maken van de geluiden en de skins (de verschuivende delen), of het nu random is of volgens een patroon makt mij niet zoveel uit. Ik zou je van 1 scene de fla kunnen sturen als je erin wilt duiken.

Dauntless
%Europe/Berlin %316 %2005, 08:35
if on release go to next frame.
Heb je dit letterlijk in je fla staan of is dit pseudo code?
Kan je even letterlijk pasten wat in je fla staat?

Dick
%Europe/Berlin %419 %2005, 11:04
on (release) {
play.onPress = function() {
nextFrame();
};
}

Dauntless
%Europe/Berlin %440 %2005, 11:35
on (release) {
nextFrame();
};
}
Maak daarvan:

on(release){
nextFrame();
}

Dick
%Europe/Berlin %517 %2005, 13:24
Heb het geprobeerd maar het hielp niet. Moet iets anders aan de hand zijn, maar weet niet wat. In ieder geval bedankt.
En ben ook nog steeds op zoek naar de actionscript om (al of niet random) tunes op te roepen als ik terugkeer naar het hoodmenu.

Dauntless
%Europe/Berlin %564 %2005, 14:33
Zet je .fla eens online, het AS dat ik gegeven had zou moeten werken :)

behived
%Europe/Berlin %601 %2005, 15:25
on (release) {
nextFrame();
};
}

afgaande op jouw code:

on(release){
play.nextFrame();
}
maar zoals Dauntless al zei: zet even je fla online, zal iets gemakelijker zijn om fout op te sporen...

Dick
%Europe/Berlin %610 %2005, 15:38
Ik zit hier met een fla van maar liefst 44 mb voor die scene alleen al en ik heb alles al weggegooid wat van enig gewicht kan zijn. Afgezien van het feit dat die hoeveelheid mij compleet verrast, heb ik zelf geen ruimte om dit te uploaden...

Dauntless
%Europe/Berlin %611 %2005, 15:40
Hoe groot is het als je het opslaat onder een andere bestandsnaam?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %624 %2005, 15:58
enable simple buttons heeft niks te maken met de swf die je maakt he..
het zorgt er alleen voor dat simpel soort knoppen het al doen voordat je het publiceert of test..
en als je bestand te groot is moet je n klein voorbeeld van je probleem maken.. en mshn kenne we die dan oplossen.. :)

Dick
%Europe/Berlin %670 %2005, 17:05
Als hij het doet met 'enable buttons' is toch wel een indicatie dat er iets het doet, dacht ik zo... Opnieuw gesaved met een andere naam heeft geholpen. Ik heb de scene geupload. Alleen het gedeelte met de player. Bestaat uit een aantal frames, waarvan bij de eerste frame je alleen op play hoeft te drukken. Het tweede, derde en vierde frame hebben forward, play en stop gaat terug naar 1, net als bij het laatste frame heeft stop naar 1 en die bovendien forward naar 2 heeft, en zodoende frame 2 dus backward naar het laastse frame heeft. Ik heb nog niets veranderd, hopelijk vindt je iets wat goed fout zit. De songs heb ik eruit gelaten ivm het gewicht. Succes!

http://members.chello.nl/heered/dixmusix/traxscene.fla

Dauntless
%Europe/Berlin %702 %2005, 17:51
on (release) {
stopAllSounds();
fw.onPress = function() {
gotoAndStop("trax", "16");
};
}
Frame 16 (welke ook niet tussen aanhalingstekens moet!) bestaat niet in scene 'trax' .

on (release) {
stopAllSounds();
fw.onPress = function() {
nextFrame();
};
}
Moet je veranderen naar

on (release) {
stopAllSounds();
nextFrame();
}

(Dat geldt ook voor de play knop op de eerste frame).

theFlashWizard
%Europe/Berlin %704 %2005, 17:54
ik vraag me telkens af waarom je 2x wil zeggen dat hij bij klikken moet reageren..:
on(release) en fw.onPress = function() {
1x is genoeg he.. ;)
en release is bij het loslaten van de muisknop (meestal gebruikt) en press ik bij het klikken.

Dick
%Europe/Berlin %717 %2005, 18:13
Ik moet dit allemaal even verwerken. En gezien het aantal views heb ik voor vandaag wel weer genoeg aandacht getrokken. Flashwizard: Je hebt helemaal gelijk. FW en Dauntless vooralsnog heel erg bedankt. Tot gauw waarschijnlijk. ;)