PDA

Volledige versie bekijken : Weeral duplicateMovieClip

zob
%Europe/Berlin %534 %2005, 12:49
Dag allemaal,

Heb hier een beetje zitten zoeken naar een zinnig antwoord op mijn vraag / probleem, ik heb echter niets gevonden. Vandaar...

Ik heb een MC1 met daarin 2 layers, layer 1 = zwart vlak, layer 2 is MC met animatie.
Nu probeer ik die mbv duplicateMovieClip te kopieren, dit lukt, geen probleem.

Het rare is dat echter enkel het zwarte vlak wordt gekopieerd, de bewegende animatie van Layer 2 valt weg.

Iemand een idee hoe dit komt?

Met dank, zobke.

Tsuken
%Europe/Berlin %547 %2005, 13:08
ik weet het niet zeker, maar moet je de layers in MC1 niet omwisselen? Komt het zwarte vlak niet op je animatie te liggen?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %558 %2005, 13:23
we kunnen hier weinig over zeggen zonder script..

Roenes
%Europe/Berlin %785 %2005, 18:50
ik weet het niet zeker, maar moet je de layers in MC1 niet omwisselen? Komt het zwarte vlak niet op je animatie te liggen?Ik denk dat het hiermee te maken heeft jah. Zie je in je origineel wel je animatie? Want die zou ook achter het zwarte vlak moeten vallen. Maar wat code laten zien kan ook wel handig zijn. Ookal denk ik niet dat het probleem daar ligt, want als ik in de AS-ref kijk, zie ik niet direct iets staan waarvan ik denk dat het daarmee te maken heeft :)

Laiverd
%Europe/Berlin %800 %2005, 19:12
Als mc2 in mc1 zit en op de bovenste laag dan zou het geen probleem moeten zijn om mc1 te dupliceren met behoud van de zichtbaarheid van mc2. Lijkt me dat - zoals de flashwizard zegt - de fout ergens in de code moet zitten. Of evt. dat er iets is in mc2 (al kan ik even niet bedenken wat dat zou kunnen zijn).

John