PDA

Volledige versie bekijken : 3d straat

superdelux
%Europe/Berlin %068 %2005, 01:39
ik ben bezig met een opdracht en nu wil ik een straat maken waar je doorheen gaat. het moet gewoon 1 simpel straatje zijn met aan beide kanten letters en huizen waar je dus voorbij "loopt"

muis omhoog = verder de straat in
muis omlaag = terug in de straat

weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?
met 2d plaatjes vergroten (zoals ik nu aan het proberen ben) of met 3d en dan een camera view aanpassen.

digitalnrg
%Europe/Berlin %513 %2005, 12:18
gewoon in 3d losse frames renderen, die in flash zetten. en dan met actionscript ofzo (niet mijn vak) zorgen dat hij voor en achteruit "spoelt" wanneer je de muis verticaal beweegt?

superdelux
%Europe/Berlin %667 %2005, 16:00
ik heb nu een straat gemaakt en gerenderd in Swift 3d (fijn programma trouwens), weet iemand hoe ik de gehele bodem (grond) een kleur kan geven zonder er een plane te hoeven tekenen?

digitalnrg
%Europe/Berlin %788 %2005, 18:56
waarom wil je geen plane tekenen ?

En anders even een screenshot erbij posten ;)

superdelux
%Europe/Berlin %895 %2005, 21:29
oke ik hou het bij een plane ;)

nu het volgende.
zoals te zien is in mijn animatie (http://home.aim.avans.nl/lmhjoost/boarte/BoArte.swf), staat er een lantaarnpaal. ik heb hier een transparante button overheen die meebeweegt.
met de muis kun je vooruit en achteruit. dit is een geimporteerde swf waar ik gewoon de frames afloop met gotoAndStop().
nu wil ik als er op de lantaarn geklikt wordt dat de animatie doorloopt tot een bepaald frame.

onEnterFrame = function() {

// animatie vooruit laten lopen
if (_ymouse < 150 && framenr < 50) {
framenr++;
}
// animatie achteruit laten lopen
if (_ymouse > 450 && framenr > 0) {
framenr--;
}

// animatie naar frame nummer springen
render.gotoAndStop(framenr);

}

// click lantaarn1
render.b_L1.onRelease = function() {

}

render = MC
b_L1 = button overlay lantaarn

ik heb al een aantal dingen geprobeerd maar hij verspringt steeds in één keer naar het frame zonder de tussenliggende af te spelen.
hoe kan ik dit het beste doen?

digitalnrg
%Europe/Berlin %900 %2005, 21:36
oke al leuk gedaan ! met het actionscript kan ik je niet helpen.

superdelux
%Europe/Berlin %901 %2005, 21:37
haha oke,

ik dacht ben al hier begonnen dan ga ik ook verder :P
of moet het verplaatst worden 8~

b_240
%Europe/Berlin %909 %2005, 21:49
zou het niet helpen als je je framerate verlaagt?
ik ken er ook niet veel van maar dit lijkt me logisch.

superdelux
%Europe/Berlin %912 %2005, 21:54
nee volgens mij niet want hij sprint er echt in één keer naartoe

digitalnrg
%Europe/Berlin %968 %2005, 23:14
kan je de timeline die naar de paal gaat niet kopieren en een layer dr boven plaatsen ?
en dat ie dan naar die layer jumpt en helemaal die timeline weer afspeeld (noem maar wat)

superdelux
%Europe/Berlin %971 %2005, 23:19
zoals je kunt zien (http://home.aim.avans.nl/lmhjoost/boarte/BoArte.swf), is het een interactief gebeuren.
hij moet dus vanaf het framenr waar geklikt wordt beginnen met automatisch spelen (optellen dus) naar het framenr waar hij moet eindigen.

w00
%Europe/Berlin %002 %2005, 00:04
Je kan ook zien op welke frame je zit. Sta je dus aan het eind zou je dus kunnen zien dat je bijvoorbeeld op frame 20 zit. Ik weet de functie niet zo uit me hoofd maar de code zou dan ongeveer als volgt gaan.

if(this._frame != "frame van de lantaarnpaal")
{
nextFrame();
}
else
{
stop();
}

Nou is dat alleen een psuedo code, maar als je de functies veranderd in de echt werkende functie moet dit wel lukken.