PDA

Volledige versie bekijken : movieclip in andere movieclip

umek
%Europe/Berlin %594 %2005, 15:16
ik heb een klein probleempje

ik wil namelijk een movieclip laten laden in een andere movieclip.
het gaat over een galery over verschillende feestjes, per feestje heb ik een movieclip gemaakt met daarin de naam en 3 thumbnails.
de namen van die movieclips zijn opgeslagen in ean array.
nu wil ik ervoor zorgen dat wanneer er op een knop geklikt wordt, dat de movieclip van het volgende feestje getoond wordt in de "movieclip holder".

weet iemand hou dit zou kunnen gedaan worden?of andere alternatieven zijn ook welkom.

wal_toor
%Europe/Berlin %625 %2005, 16:01
Je kan vrij gemakkelijk een pad aangeven waar een movieClip in geladen moet worden:

_root.padNaar.loadInMovieClip.loadMovie("declip.swf");

Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag.

greetz,
walter

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %626 %2005, 16:01
je hebt dus al die movieclip holder, geef deze een naam (instancename), en dan
instancename.loadMovie("je.swf"); //zie Help en andere topics voor info hierover

EDIT: iemand was me al voor ;)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %626 %2005, 16:02
attachMovie:
http://www.actionscripts.org/tutorials/beginner/attachMovie/index.shtml
:)

umek
%Europe/Berlin %715 %2005, 18:10
neen, dus geen andere swf maar een movieclip in dezelfde swf als de andere movieclip.

Gerrit55
%Europe/Berlin %722 %2005, 18:20
Je kunt geen movieclips laden, wel movies (swf)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %725 %2005, 18:24
ik dacht dat je met inladen uit de library halen bedoelde.. en dat kun je met attach doen..
als je ook maar heel ff had gekeke naar de tuturial wist je dat je daarmee geen movies inlaad..

umek
%Europe/Berlin %749 %2005, 18:58
@theFlashWizard ik had het niet op jouw post, dus het hoeft niet van zo grof te reageren!!

mss kan jij beter overweg met flash dan ik, maar ik kan dan mss beter zijn met andere programma's! Dus zo uit de lucht doen hoeft niet ;)

toch bedankt voor de reacties