Volledige versie bekijken : Button home_btn wil niet werken
Marcel van L.
%Europe/Berlin %920 %2005, 22:05
Hallo mensen,
Ik ben ten einde raad. Heb al vanalles geprobeerd, maar heb geen idee wat ik fout doe.
Ik heb een fla waar ik een button genaamd home op de stage heb geplaatst. Ik heb deze de naam home_btn gegeven en wil deze benaderen middels AS. Bij "onRelease" moet de player naar het frame met het label Rollinhome gaan. Op de een of andere manier wil het niet werken.
ik heb de fla bijgevoegd. Kan iemand mij helpen en aangeven welke fout ik bega???...
Marcel
Laiverd
%Europe/Berlin %927 %2005, 22:15
Je kent die actie aan de button toe voor ie uberhaupt op de stage staat; dat gaat niet werken.
John
Marcel van L.
%Europe/Berlin %943 %2005, 22:38
Toch maakt het geen verschil of ik de actie verderop in de tijdlijn plaats. Ook dan werkt ie niet.
Laiverd
%Europe/Berlin %952 %2005, 22:50
Heb je je wel eens afgevraagd waarom je this gebruikt?? Zet binnen je button actie maar eens trace(this), dan snap je waarom ie niet voor de gotoAndPlay() hoort.
John
Marcel van L.
%Europe/Berlin %958 %2005, 22:59
Ik gebruik this omdat ik gebruik maak van het selectietooltje. Je kunt dan kiezen voor relatief of absoluut. Bij relatief wordt er dan this voor gezet.
Ik heb this nu weggelaten, maar nog steeds geen resultaat.
Laiverd
%Europe/Berlin %959 %2005, 23:01
Moet gewoon werken hoor; heb het hier net geprobeerd. Nogmaals: het script moet staan op het zelfde frame waar de button verschijnt.
John
Marcel van L.
%Europe/Berlin %967 %2005, 23:12
Op de een of andere manier lukt het me nog niet. Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd.
Morgen ga ik weer verder. Bedankt in ieder geval voor de reactie.
pulletje
%Europe/Berlin %981 %2005, 23:33
Sorry dat ik het zeg maar ik begrijp niet dat je hier helemaal vast door komt te zitten. Het eerste wat ik deed werkte meteen.
ga op de actionlayer naar frame 73, druk dan op F6 (nieuwe keyframe) voer dan in je actions hetvolgende as in home_btn.onRelease = function(){
gotoAndPlay("Rollinhome");
}en het werkt gewoon ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.