Volledige versie bekijken : hoe maak ik dit...?
vivendi
%Europe/Berlin %925 %2005, 22:12
Hey, ik zag een plaatje van een kubus met ronde randen, beetje doorzichtig enzo. Zag er wel goed uit. Ik vraag me dan ook af hoe ik dit ook kan maken. Heeft iemand hier misschien een tutorial voor of als het niet te veel moeite is kan iemand me dit misschien uitleggen.
Hier is een screenshot van zo'n kubus.
mech7
%Europe/Berlin %947 %2005, 22:45
hangt van prog af dat je gebruikt.. meeste 3d progs hebben wel iets om dat te maken.. bv in Silo rechtklikken op cube en dna Bevel :) anders gewoon edge split, langs de randjes en subdividen.
woopz
%Europe/Berlin %948 %2005, 22:46
het zou zelfs ook nog kunnen in photoshop
vivendi
%Europe/Berlin %969 %2005, 23:15
Ja ik heb zelf 3d studio max 7. Dus als iemand het daarin zou kunnen uitleggen. Ik weet wel hoe ik een box daarin maak maar niet hoe ik de randen mooi kan krijgen enzo.
En ben ook wel benieuwd hoe dit kan in photoshop :)
JSS
%Europe/Berlin %986 %2005, 23:40
chamfer de edges denk ik?
'k ga het ff zelf proberen maken in 3ds max...
oplossing: ga naar Extended Primitives in je rechterpaneel (bij Geometry) en klik dan op Chamferbox ^^
INKA
%Europe/Berlin %992 %2005, 23:48
hoi,
in 3dsmax in de command panel kies "exteended primitives", dan kies hier voor een "chamferbox", probeer zelf ff de parameters uit!
Als je box hebt in je material editor, klik op de knop "standard", in je material browser kies mtl library en klik op file open, je laad een nieuw materiaal genaamd "raytrace"en kiest hier GlassBlue(raytrace), speel met de de transparency en je hebt je picture!
inka
vivendi
%Europe/Berlin %022 %2005, 00:33
Heel erg bedankt voor de uitleg. Het is me gelukt op 1 ding na. Als ik GlassBlue toevoeg ziet het er bij mij zo uit. (zie blijlage).
Dit zijn standaard instellingen, ik heb verder geen optie veranderd. Ik weet wel dat ik nog wat andere maps kan gebruiken, maar dacht misschien leg je wel uit van het moet zo en zo, en dan heb ik toch er weer wat bijgeleerd :)
INKA
%Europe/Berlin %113 %2005, 02:42
hoi,
dat komt omdat het een raytraced GLASmateriaal is,render maar ,s uit!
inka
vivendi
%Europe/Berlin %192 %2005, 04:37
Kijk, weer wat geleerd :)
Heel erg bedankt voor de hulp!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.