PDA

Volledige versie bekijken : "instancename deels als var" probleempje

chris1234
%Europe/Berlin %926 %2005, 22:14
K wou naar aanleiding van een post een tijdje geleden op ff dit stukje as gebruiken:
namelijk dat een deel van de instancenames een variabele is. in dat topic stond dat et zo moest: ik krijg geen as error, maar toch doet t as stukje het niet. of is die variabele optie uitsluitend voor flash 8? de variabelen voor het loadmovie gedeelte werken wel gwoon.

var x = "thumbL2"
this.t1["x"].loadMovie(_root.beginl +"001"+ _root.extensie)

nog een klein variabele probleempje:
ik had in de root dit gezet, en gehoopt dat dan beginvar2 dan automatisch de waarde zou aannemen van beginvar, maar dat doet ie niet...
var beginvar2 = _root.venster3dart.vensterL.inhoud.beginvar

Dauntless
%Europe/Berlin %943 %2005, 22:37
Het eerste:
var x = "thumbL2"
this.t1[x].loadMovie(_root.beginl +"001"+ _root.extensie)
Je wil immers de variabele x, niet de string x!

Het tweede: ik snap het niet helemaal maar 'k denk dat je moet wachten tot je movie ingeladen is, en dan pas de var toekennen.

chris1234
%Europe/Berlin %997 %2005, 23:57
hmm dat tweede heb ik nog niet aan t werken gekregen,
k heb onEnterFrame geprobeerd maar dan blijft de variabele op waar staan volgens mij,
k dacht eerst ff dat ik t goed had, maarja ergens stond nog oud stukje as in wat naar de variabele die vele levels diep zat verwees. :S

theFlashWizard
%Europe/Berlin %002 %2005, 00:03
je bent n btje onduidelijk.. vertel ons eerst nou eens waar bijv die _root.venster3dart.vensterL.inhoud.beginvar vandaan moet komen..
komt die uit het externe bestand dat je in wilt laden?
dan zal je via een MovieClipLoader moeten nakijken of hij al geladen is en dan pas die actioe uitvoeren..
tuturials over de MovieClipLoader staan in de tuturials sticky :)

chris1234
%Europe/Berlin %006 %2005, 00:08
haha sorry, k dacht dat ik t gefixed had, maar omdat r nog verwezen werd naar _root.venster3dart.vensterL.inhoud.beginvar
werkte t nog, maar ik wil eigenlijk dat er verwezen wordt naar _root.beginvar2, en dat die zn waarde van _root.venster3dart.vensterL.inhoud.beginvar haalt
ja k moet fotos laden maar dat werkt wel, dat heeft niks met dat 2e stukje te maken,
die beginvar2 dient ervoor dat de prevframe() backknop voor de gallery niet meer werkt als de gallery op aan zn begin is, anders dan ging ie verder door naar de intro van de gallery enz.
_root.venster3dart.vensterL.inhoud is gwoon een interne flash mc. en beginvar is de variabele die daarin staat.