PDA

Volledige versie bekijken : [solved][FlashDevelop] Documentation Generator FATAL ERROR

e.l.dam
%Europe/Berlin %542 %2012, 13:01
Goedendag allemaal,

// GROOT VERHAAL, werkelijke vraag iets lager

Ik probeerde zojuist bij een stukje code een doc te genereren. Fout 1 die ik tegenkwam was dat ik veel vars niet juist declaired had (var a = 1, ipv var a:int = 1). Daarnaast had ik alle instantienamen binnen de .fla niet in de classes opgenomen (public var een_mc_in_de_class:MovieClip) en misten er wat classes (new Bla() doen, terwijl de class Bla automagisch door Flash gegenereerd wordt, wat dus niet werkt omdat hij hem dan niet kent).

Laatste probleem (wat volgens mij een bug is): TweenMaxVars (van greensock) heeft een import com.greensock.TweenMax. Deze wordt echter nergens gebruikt binnen de code (organise imports in FlashDevelop haalt de import dan ook weg). Bij de doc generatie begint hij echter wel te zeuren dat hij com.greensock::TweenMax niet kan vinden. Haal je hem uit de import, dan komt de foutmelding niet meer. Andere oplossing, ergens binnen de TweenMaxVars class de volgende regel toevoegen:

var dummy:TweenMax = new TweenMax(new Sprite(), 0, {});

Op de een of andere manier heeft FlashDevelop nu wel door waar de import vandaan moet komen. Hoe dan ook, dit lijkt me een bug, ik heb de import gewoon uit de TweenMaxVars class gehaald.

// WERKELIJKE VRAAG
Goed, veel foutmeldingen dus weg nu, maar nu krijg ik de volgende log bij het genereren:

Laden van configuratiebestand C:\Program Files\FlashDevelop\Tools\flexsdk\frameworks\flex-config.xml
[Fatal Error] :35:150: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :149:150: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :45:150: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :49:150: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :25:150: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :121:150: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :179:150: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :125:150: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :1:102: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :1:102: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :23:152: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :113:152: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :31:152: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :21:152: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :21:152: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :29:152: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :97:152: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
[Fatal Error] :101:152: The reference to entity "state" must end with the ';' delimiter.
Onjuist opgemaakte tekst aangetroffen. Zie C:\Users\Gebruiker\Desktop\validation_errors.log voor details.
Source file C:\Users\Gebruiker\Desktop\tempdita\packages.dita does not exist

Nu neem ik aan dat tempdita\packages.dita niet aangemaakt wordt omdat er wat fatal errors zijn, en dat ik daar mee bezig moet? Google geeft bij deze foutmelding als resultaat dat ik ergens in een XML heb staan

blablabla&blablabla

Wat ik moet herschrijven naar

blablabla&blablabla

Duidelijke taal, alleen is er niet zo'n situatie in C:\Program Files\FlashDevelop\Tools\flexsdk\frameworks\flex-config.xml te vinden, en heb ik in mijn eigen code nergens een XML gebruikt, en komt de situatie van "&" alleen in mijn code voor als "&&" voor een vergelijking in een if statement. Zoeken op "state" geeft ook geen resultaat (staat nergens in code).

Iemand een idee?

e.l.dam
%Europe/Berlin %545 %2012, 13:05
In de flex-config.xml staat overgens ook geen "state". Wel "statement" in het commentaar, en "<omit-trace-statements>true</omit-trace-statements>" in de code zelf, dus daar komt het ook niet vandaan.

e.l.dam
%Europe/Berlin %585 %2012, 14:02
[OPGELOST]

Oké, super raar, maar het zit zo: in de loading package van greensock staan een aantal &tekst delen (&state, &gender en &c). Hier flipt de Documentation Generator op. Ik heb alles aangepast naar &amp;tekst en nu werkt het geheel wel. Raar maar waar.