PDA

Volledige versie bekijken : 3dsmax msn emoticon?

komando67
%Europe/Berlin %774 %2005, 18:35
hallo,

ik heb een vraagje kun je met 3dsmax7 emoticons voor messenger maken en opslaan als gif [?]

matzo
%Europe/Berlin %778 %2005, 18:40
same question voor flash hier...
het was mij gelukt met een oude versie van serif maar dat is alles behalve zo handig

WernerL
%Europe/Berlin %781 %2005, 18:44
hallo,

ik heb een vraagje kun je met 3dsmax7 emoticons voor messenger maken en opslaan als gif [?]

Ja dat kan. :)
Als je hem hebt gerenderd staat er linksboven in dat venster een diskette. klik daarop en dan kun je hem opslaan als .gif.

JSS
%Europe/Berlin %933 %2005, 22:24
gewoon opslaan als gif zoals Ice_dragon zegt of als JPG en dan nog openen met photoshop en verkleinen/aanpassen (background transparant maken)

matzo
%Europe/Berlin %940 %2005, 22:34
en met flash???
want als ik dat exporteer naar gif geeft hij geen foutmeldingen ofzo, maar als ik dan probeer het gifje te importeren in MSN geeft MSN een foutmelding.

Devega
%Europe/Berlin %346 %2005, 08:18
max heeft geen exportmogelijkheden naar .gif

wat je wel kan doen is het exporteren naar .png en het vervolgens met photoshop om zetten naar .gif

Thierry
%Europe/Berlin %516 %2005, 12:24
Het zou ook kunnen dat je afbeelding groter is dan 50x50 pixels. Het grootste wat MSN momenteel ondersteunt is 50x50. ;)

JSS
%Europe/Berlin %741 %2005, 17:47
//offtopic
moet je stuffplug eens installeren ^^
super-plugin voor msn(grotere avatars, grote icons, ...)
www.stuffplug.com (http://www.stuffplug.com)
*je moet wel Msn Plus (http://www.msgplus.com) hebben
\\offtopic

woopz
%Europe/Berlin %866 %2005, 20:47
Flash:
1. Maak je plaatje/animatie op 50x50 pixels
2. Klaar? File > Publish Settings > Formats
3. Vink GIF Image aan
4. Ga naar tabblad "GIF"
5. Selecteer 'Animated' als je een animatie hebt, 'Static' zonder animatie
6. Klik op Publish

3Ds Max
1. Maak je plaatje/animatie
2. Open je reder venster (F10)
3. Klik op Rage en vul je lengte van animatie in. Als je geen animatie hebt klik je single aan, en geef bij je Output Size een grootte aan van 50 x 50
4. Klik op files, selecteer waar je naartoe wilt renderen en sla op als bmp of jpeg (bmp is hogere kwaliteit)
5. Bij animatie zet je nu al je plaatjes frame by frame in flash, en voor vervolg zie hierboven..

3Ds Max manier is misschien een beetje overdreven, maar ik weet geen andere manier. 3Ds Max kan zover ik weet niet exporteren als animated gif