PDA

Volledige versie bekijken : gotoandplay actie dmv verandering variabele werkt niet

chris1234
%Europe/Berlin %712 %2005, 17:06
K wil met een if actie waarin een variabele in een mc gecheckt word bereiken dat een andere mc naar een bepaald frame gaat en dit afspeelt. De variabele in de ene mc is per frame verschillend, met een knop in de root laat ik de mc met de variabele naar een ander frame gaan, en dan moet de tweede mc in de root deze variabele dus oppikken. Dit lukt me half. De andere mc ziet de variabele wel en het AS reageert er ook op, maar ipv dat ie gaat spelen, zoals de gotoandplay actie opdraagt lijkt t wel alsof ie gotoandstop doet...
hier de fla:
variabele test (http://www.ckgrafix.com/tests/variabele/variabele test.fla)

hier de AS:
op de root voor de buttons:
buttonwaar.onRelease = function(){
_root.test.gotoAndStop("twee");};
buttonvals.onRelease = function(){
_root.test.gotoAndStop("een");};

in mc met de variabele
op frame 1:
stop();
var laad = "vals"

op frame 2:
stop();
var laad = "waar"

in mc die moet gaan spelen:
stop();
this.onEnterFrame = function() {
if (_root.test.laad == "waar") {this.gotoAndPlay("speel");}
else if (_root.test.laad == "vals") {this.gotoAndStop("begin");}
trace (_root.test.laad)
}

Dauntless
%Europe/Berlin %722 %2005, 17:19
De variabele laad BLIJFT 'waar' dus hij zal constant naar 'speel' gaan. Als je de onEnterFrame verwijdert wanneer hij naar 'speel' gaat, zal het werken :).

chris1234
%Europe/Berlin %831 %2005, 19:57
he? maar als flash naar de frame "speel" gaat dan is die onenterframe toch niet meer van toepassing omdat flash dan al op een ander frame is? k snap t niet helemaal.. anyway ik heb dat onenterframe weggehaald maar nu gebeurt er helemaal niks.

Dauntless
%Europe/Berlin %835 %2005, 20:02
Nee, een onEnterFrame blijft lopen tot je hem verwijdert met delete this.onEnterFrame;

chris1234
%Europe/Berlin %863 %2005, 20:44
ohwww mooi dat k dat nu weet! :) met dat this.onEnterFrame; werkt t.