PDA

Volledige versie bekijken : Flash animatie maken

Soulmaster
%Europe/Berlin %649 %2011, 15:34
Beste forumleden. Ik ben een complete leek wat flash betreft maar wil hier graag mee aan de gang en wel om de volgende reden.

Ik maak voor mijn website bliksemdetectie.nl elke dag animated gifs van de laatste weerkaarten maar deze zijn soms ruim 3MB groot en dit wil ik toch wel kleiner hebben.

Daarom dacht ik om ze in flash te gaan maken, alleen hier wringt de schoen.. ik weet niet hoe.

Is er een voor leken zoals ik een simpele uitleg hoe je dit kan maken?

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %701 %2011, 16:49
Waar staat de animatie precies? Ik zie hem zo snel niet...

Algemene tip zou zijn om een boek bij de bibliotheek te halen en deze te lezen, dan weet je zeker dat je de basis van het programma leert.

Soulmaster
%Europe/Berlin %766 %2011, 18:23
hier is een voorbeeld van wat ik nu maak als animatied gif,

http://www.bliksemdetectie.nl/index.php?action=media;sa=media;in=6272

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %794 %2011, 19:04
Ik zie niks... ook niet als ik de URL kopieer en plak.

Soulmaster
%Europe/Berlin %810 %2011, 19:26
doen we het even op deze manier

http://www.upim.nl/albums/userpics/10001/Vrijdag.gif

Jan
%Europe/Berlin %827 %2011, 19:51
soms ruim 3MB groot en dit wil ik toch wel kleiner hebben.

Daarom dacht ik om ze in flash te gaan maken
Flash levert enkel een kleiner bestand op als je werkt met vector animaties.
Of je nu al die gifs in een swf achter elkaar zet of in een animated gif zal geen verschil maken qua bestandsgrootte.

Is er een voor leken zoals ik een simpele uitleg hoe je dit kan maken?