PDA

Volledige versie bekijken : Global Game Jam 2012

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %889 %2011, 21:21
Maak in 48 uur een game met een nog onbekend team! Dit jaar op maar liefst 5 locaties in Nederland op 27 t/m 29 januari 2012.
http://romarbucur.com/globalgamejam1/wp-content/uploads/2011/10/logo2.png

De Global Game Jam is een wereldwijd evenement waarbij professionals, studenten en andere geïnteresseerden in 48 uur een nieuwe game maken. Dit mag in elk programma gemaakt worden dat je zelf wilt, maar je moet zelf computer en software meenemen. Ook een bordspel maken is toegestaan.

Dit jaar wordt het evenement gehouden van 27 tot 29 januari 2012. Nieuw dit jaar is dat je kan kiezen uit maar liefst 5 locaties: Hilversum, Amsterdam, Breda, Leeuwarden en Enschede. 4 hiervan worden op scholen gehouden, maar in Leeuwarden wordt het in een heuse Multimedia Studio gehouden met bijbehorende apparatuur-voordelen.

Op alle locaties kan je slapen, is er beveiliging en is er in zekere mate eten en drinken. Bij Breda wordt voortdurend een conferentie gehouden en in Hilversum is er een Indieplay fest.

Het belangrijkste is echter dat je met een nog onbekend team in 48 een compleet nieuwe game gaat maken!

Ga voor inschrijven en meer informatie naar de website: http://globalgamejam.nl/

Sfeer filmpje van 2011 (Hilversum):
<object width="560" height="315"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/Hm8DEk1xkQE?version=3&amp;hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/Hm8DEk1xkQE?version=3&amp;hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %000 %2011, 00:00
Ik heb me opgegeven voor de Game Jam in Enschede :) Dichtste bij, maar heb er niet op school gezeten, dus ben benieuwd. Hoop een Flash game of bordspel te maken. Moet vast lukken een groepje te vinden die een van beide gaan maken.

e.l.dam
%Europe/Berlin %352 %2011, 08:26
Leuk! Mag je kiezen dan? Bij wie je in gaat?

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %524 %2011, 12:35
Ja, je mag groepjes maken buiten GGJ om, maar ook daar ter plekke. En dan kan je dus bij elk groepje vragen welk programma ze gaan gebruiken en of ze jou nog kunnen gebruiken. Alleen zal er in Enschede natuurlijk wel wat minder keus zijn.

Televisie
%Europe/Berlin %788 %2011, 18:55
Leuk dat je naar Enschede komt! Ik organiseer de gamejam daar. Wel grappig: je naam kwam al zo bekend voor. Nu weet ik waarvan!
We zitten nu op 23 inschrijvingen van buitenaf, plus 7 vanuit de organisatie zelf. Hopelijk worden het er nog meer de komende dagen. Iemand vinden die met Flash werkt gaat geen probleem worden: een aantal heeft bij de aanmelding al aangegeven Flash te willen gebruiken! Zeer begrijpelijk natuurlijk..

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %808 %2011, 19:24
Leuk, wist niet dat jij achter deze gebruikersnaam zat :) Ik had je inderdaad gemailt hierover want 2 jaar terug in Hilversum waren de groepjes random door de organisatie gemaakt, maar dat sloeg nergens op door verschillende software-wensen. Gelukkig werd dat ter plekke verandert en kon met "ruilen" (Lees: compleet nieuwe groepjes samenstellen).

30 mensen is in elk geval genoeg om meerdere groepjes te hebben, dus leuk dat er animo voor is :D Ik ken er niemand dus ben benieuwd.

sidar
%Europe/Berlin %065 %2011, 01:33
Ik zeg altijd dat ik ga, en uiteindelijk gebeurt dat niet.
Dus, ik ga niet.

Televisie
%Europe/Berlin %397 %2011, 09:32
Betekent dat dus dat je gaat? Moet je je wel inschrijven, he.

sidar
%Europe/Berlin %836 %2011, 20:04
hahah nee, in dit geval is het ook gewoon een dikke nee.

Televisie
%Europe/Berlin %395 %2011, 09:29
Ach, jammer :( We kunnen nog wel wat goeie flashfocus deelnemers gebruiken, vind ik.

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %815 %2012, 19:34
Ik heb een gezellig weekend gehad, helaas geen complete game af kunnen krijgen, we hadden eigenlijk nog een programmeur nodig... :p

We hadden wel een cool game idee.
Multiplayer. Eén speler bedient de muis en bouwt weggetjes terwijl het speelveld langzaam naar links voorbij scrollt. De andere speler zit bij het toetsenbord en rijdt met een autootje over de aangelegde wegen.

Doel van de wegenbouwer is om het spel eindeloos door te laten gaan. Doel van de autobestuurder is om het spel zo kort mogelijk te laten duren door de finish te bereiken. De finish is altijd de laatste tegel die neergelegd is (dus sneller zijn dan de bouwer) of als de bouwer een fout maakt en de auto tegen de bovenkant, onderkant of linkerzijde aankomt.

http://img716.imageshack.us/img716/5439/gameft.jpg

Veel groepjes hadden van te voren al groepjes gemaakt... dat is wel handiger natuurlijk. (Al ben ik eigenlijk van mening dat iedereen gewoon in z'n eentje zou moeten registreren). Iemand interesse in een Flashfocus groep voor volgend jaar? :D

Of nog andere FF'ers een game gemaakt afgelopen weekend? Laat zien !! :)

e.l.dam
%Europe/Berlin %366 %2012, 08:47
Op zich best een aardig idee. Hoe hebben jullie de verhoudingen uitgedacht? Ik neem aan dat de snelheid van het autootje hoger ligt dan de snelheid van het naar links scrollen? En wat als je van beneden naar boven naar beneden (steeds op en neer, elk blokje gebruiken) bouwt, want dan heb je snel dat je autootje 'te langzaam' gaat, en het scherm sneller voorbij schuift? 'k Heb qua gameplay wel een aantal vragen, maar als je die netjes uitwerkt heb ik nog wel interesse om dit idee met je uit te werken naar een werkende game (als je daar toestemming voor hebt van 'de groep', ik weet niet hoe dat gaat met een gamejam?). Sowieso tof idee :D

eriknoorland
%Europe/Berlin %489 %2012, 11:45
Ik zat er wel aan te denken om dit jaar mee te doen maar toch niet gedaan :( Het lijkt me wel tof dus misschien iets voor volgend jaar.

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %523 %2012, 12:33
Eelco:
Snelheid autootje ligt inderdaad hoger dan het scrollen. Je kan geen gas geven of remmen, alleen sturen. Als de bouwer "op en neer" bouwt komt het autootje inderdaad tegen de linkerwand, daar zie je echter een groene "finish"-lijn en dat betekent dat het autootje heeft gewonnen. Dan is de bouwer dus dom bezig. Als de bouwer echter alleen maar horizontale weggetjes neer legt gaat de auto te snel naar rechts en haalt hij de finish op het laatste blokje (op elk laatste blokje moet nog een kleine finishlijn geplaatst worden, zit niet in screenshot). Oftewel de bouwer moet echt zorgen voor een goede middenweg.

Andere gameplay vragen mag je wel mailen :)
En ik zal de groep even mailen of het mag, ik denk het wel omdat er anders niks mee gedaan wordt.

Erik: Leuk! Als je het volgend jaar laat weten op het forum kunnen we misschien een FF groep vormen :) Ik weet ook nog niet 100% zeker of ik volgend jaar weer mee doe. Het is wel vermoeiend :p Dus moet die week geen andere dingen hebben.

e.l.dam
%Europe/Berlin %382 %2012, 09:10
Maar, maar... als je nou een S vorm weg maakt? Van 0,0 naar 0,5 naar 1,5 naar 1,0 naar 2,0 naar 2,5 etc. Dan moet het autootje 6x zo snel gaan als het 'naar links scrollen', om te zorgen dat je als auto "niet het beeld uit scrollt".

:)

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %568 %2012, 13:39
Als auto wíl je uit beeld scrollen hé... dan heb je namelijk gewonnen. Dus de bouwer is dom bezig als hij een S vorm neerlegt. :)

De bouwer moet het spel zo lang mogelijk volhouden en de auto wil dat het spel zo snel mogelijk is afgelopen.

e.l.dam
%Europe/Berlin %346 %2012, 08:19
Uhm, als auto wil je toch tegen de rand aan of het einde van de baan bereiken? Of als de bouwer de route "te lang" maakt, en je scrollt uit het beeld, dan wint de auto ook? Ik voorzie toch balance issues ;) Maar zal eens zien als ik tijd heb! (duurt even hoor ;)).

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %548 %2012, 13:10
Ja, dan wint de auto ook.
Er moet inderdaad nog wel getest worden of het in balans is. Echter is het wel de bedoeling dat je als spelers daarna omwisselt en wie de langste tijd haalt als bouwer heeft echt gewonnen. Want als je maar 1 spelletje doet wint de auto altijd omdat de bouwer niet kán winnen.

Butorenjin
%Europe/Berlin %957 %2012, 22:58
Zoals de opbouw van het spel eruit ziet neem ik aan dat het gewoon op een pc gespeeld wordt. In tegenstelling tot de rest zou ik het spel eigenlijk een keer willen spelen. Dus als het mag en het is niet teveel gevraagd zou het leuk zijn als het SWF bestand op het forum gezet wordt :)!

Eens kijken of ik mijn broers ermee in kan maken! Ben in dat opzicht nogal onsportief xD! Ik neem eigenlijk aan dat je er stiekem naderhand nog wat uurtjes ingeduwd hebt om het af te krijgen.

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %967 %2012, 23:13
Hij is dus niet speelbaar hé, en ik ben geen programmeur. :( Anders had ik die uurtjes er graag in gestoken, maar ik kan alleen maar tekenen.

Als e.l.dam er ooit tijd voor heeft om het te programmeren komt hij vast een keer bij Testcase te staan :)