PDA

Volledige versie bekijken : Fla na break appart niet meer bruikbaar voor site

devloomax
%Europe/Berlin %707 %2011, 16:58
Ik probeer een fla bestand er de achtergrond uit te smijten maar vanaf dat ik het bestand met break appart uit mekaar haal (alle items zitten in een element gebundeld) en exporteer krijg ik een swf waar alles vergooid is en dat niet meer werkt in combinatie met de site.. Het gaat om de menubar vanboven, de achtergrond en de copyrightbalk beneden. Ook het laden-rondje en dergelijke zitten hierin.

Ik gebruik CS5.5 Flash Professional. Gewoon inladen en exporteren gaat zonder problemen.

Ook al doe ik gewoon break appart zonder iets aan te passen, en exporteer het terug naar swf is het bestand onbruikbaar.

Ik heb ook al tal van opties zoals groeperen en dergelijke geprobeerd maar zonder resultaat.

Je kunt de bestanden vinden op: http://mdware.org/swf/ .

In de bijlage vind je het originele fla bestand en de bijhorende itmems, en in de screenshot staan de fonts van het fla bestand.

Is er iemand die me (dringend!!!) kan helpen, eventueel voor een kleine vergoeding?

e.l.dam
%Europe/Berlin %721 %2011, 17:18
Hoi en welkom op het forum.

Vraagje, je doet break apart op objecten? Dan is het toch logisch dat functionaliteit niet meer werkt? Als jij een object hebt waar gebruik van gemaakt wordt (via getChild of instance name, hoe dan ook), en die weg haalt, is het vrij logisch dat dingen niet meer werken... ?

devloomax
%Europe/Berlin %725 %2011, 17:24
En hoe kan ik toch de achtergrond bewerken zonder de funcionaliteit te verliezen?

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %730 %2011, 17:31
Je dubbelklikt op een "object" (group, movie clip, graphic symbol, buttons, etc. dat maakt niet uit) om in dat object te komen. Dan klik je net zo lang door tot je de achtergrond hebt en die veilig kan verwijderen zonder groepen, movie clips, graphics en buttons kapot te maken. Enige verstand van Flash is hierbij wel handig om in het Properties venster te zien of iets een symbool is of niet.

Break apart dan werkt niks meer inderdaad.

devloomax
%Europe/Berlin %749 %2011, 17:58
Ja, ik heb weer eens niet verder gekeken dan mijn neus lang is... ik heb het gevonden... bedankt!