Volledige versie bekijken : externe pagina in FlashBuilder / Flex in SWF
FrAgFo0d
%Europe/Berlin %653 %2011, 15:41
Ik weet dat het mogelijk is om in Flex een box te maken waarin een externe pagina in komt te draaien. Ik heb diverse tools bekeken en gebruikt, maar allen maken gebruik van de html file die gegenereerd wordt door Flex/FlashBuilder.
Nu heb ik niets aan de html pagina. Ik ben dus expliciet op zoek naar een tool die ervoor zorgt dat in een SWF bestand een iframe maakt (oid) waarin ik de externe pagina kan laden.
Weet 1 van jullie hoe ik dit kan doen, of weten jullie een tool waarmee dit dus wel kan in een swf?
Jan
%Europe/Berlin %681 %2011, 16:21
Ik ben dus expliciet op zoek naar een tool die ervoor zorgt dat in een SWF bestand een iframe maakt (oid) waarin ik de externe pagina kan laden.
Tenzij je voor AIR publisht, is dat onmogelijk. In AIR zit een beperkte browser (html/js) engine maar de gewone Flash Player kan zeker geen html pagina's (inclusief js, css etc) begrijpen of weergeven. Voor de tekstvelden in Flash zijn er een paar html tags voorzien maar die beslaan minder dan 1% van wat je kan tegenkomen in een gemiddelde html pagina. Daarenboven geldt een html pagina als een data bestand en daarvoor gelden crossdomain regels, hetgeen inhoudt dat je geen html pagina's kan laden die op een ander domain/server dan jouw swf staan. (Tenzij ze een crossdomain.xml file op hun server zetten waarin jouw swf wordt toegestaan)
Jan
TheDutch
%Europe/Berlin %611 %2011, 14:41
Zoek op Google naar: HTML Component Flex
Dan zal je het antwoord vinden, dat het wel mogelijk is...maar met haken en ogen. Succes :).
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.